Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-10 06:44
Beste medetweakers, :)

Ik heb hier momenteel een tft schermpje liggen waarvan 2 pinnetjes op de vga connector zijn afgebroken. Nou vind ik het persoonlijk zonde om het scherm dan maar meteen af te doen als grof vuil (daar ben je immers tweaker voor :P) aangezien de monitor verder oke is en dus alleen de welbekende "No signal" waarschuwing geeft. Nu doet zich het dus het probleem voor dat ik niet echt heel erg thuis ben in het repareren van zulk soort dingen. Mijn vraag is dus wat ik het beste kan doen. Heb inmiddels de connector van de snoer verwijderd aangezien de andere kant vast zit op de printplaat van de monitor, dus deze zal vervangen moeten worden. Ik heb op internet al heel wat dingen afgespeurd om te kijken of er toevallig zo'n kabel ergens te krijgen viel die je rechtstreeks op de printplaat kan bevestigen, maar die heb ik tot heden nog niet gevonden. Nu kan ik wel de connector vinden en nieuwe kabels maar na ook al heel veel gelezen te hebben en schema's gevonden te hebben (ook hier op tweakers) weet ik niet wat ik het beste kan doen.

Alvast bedankt,

Sinny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:12

ThaHandy

Discovery Channel

Om het netjes/makkelijk te doen, kun je kijken of je een defect tft scherm kan regelen waar je de VGA kabel van af kan halen

en voor de "tweakers" B)
[...]
Nu kan ik wel de connector vinden en nieuwe kabels maar na ook al heel veel gelezen te hebben en schema's gevonden te hebben (ook hier op tweakers) weet ik niet wat ik het beste kan doen.

Alvast bedankt,

Sinny
je knoopt er een 15pin SUBD connector op
Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-shop.nl/contents/media/hqcc-conkit05.jpg

of je koopt een VGA verleng kabel waarbij je de ene kand de connecot er af knipt en sluit de draden aan voor minder soldeer gepruts bij een sub connector (storing gevoelig anyone?)
wel eerst effe door meten uiteraard :Y)

[ Voor 36% gewijzigd door ThaHandy op 26-04-2010 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinny
Ja dan zal ik morgen dus even langs de stort moeten :P voor misschien een nieuwe kabel bij grof vuil beeldschermpjes :P en anders van de week even een connector bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
Je kunt toch ook gewoon een VGA verlengkabel kopen (kost geen drol) en daar 1 stekker afknippen ?

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinny
Ja dat werd hierboven ook al gemeld toch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzzzzz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-10 14:26
bij de stort hier zeuren ze nogal als je iets mee wilt nemen....Mocht het niet lukken dan heb ik nog wel een VGA switch liggen met daarop 3 connectoren. Mag je zo hebben voor 5 euro en 2 postzegels:P (mail maar even dan).
Pagina: 1