Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Tomtest
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-08 13:23
Hallo,
Ik heb een LG GT500 met een Micro-SD ingang.
Op de website van LG staat dat deze telefoon Micro-SD kaarten tot 8 GB ondersteunt.
Ik heb er momenteel een Sandisk 8 GB Micro-SD SDHC in zitten en deze werkt perfect.
Moet het dan niet tot EN MET 8 GB zijn?
Kan iemand mij misschien vertellen waarom een 16 GB kaart (of meer) niet zou werken?
Je zou namelijk denken dat deze wel werkt aangezien 16 gb ook SDHC is.
Alvast bedankt! :)

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:19
Zal er vast mee te maken hebben dat ze 33 bits gereserveerd hebben voor geheugen allocatie (2^33= 8,5 GB). Elke operatie op zo'n camera gaat gepaard met een set bits vaak opgebouwd uit:

| opdracht (x bits) | geheugen adres (y bits) | data (z bits) | andere meuk (a bits) |

Dit moet afgehandeld worden door een (x+y+z+a)-bits processor. Zo kan het zijn dat er maar 33 bits over zijn voor geheugen adressering om binnen een goedkoop standaard chip de functies te implementeren. Stel dat alle andere info binnen 31 bits past dan kan je camera volstaan met een 64 bits verwerking. Als ze dan 16 GB kaartjes moeten gaan ondersteunen dan moet er een bitje bij, maar moet je gelijk overspringen naar 128 bits verwerking om binnen goedkoper standaard chips te kunnen blijven werken.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Tomtest
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-08 13:23
Bedankt, al ben ik niet zo technisch om alles te begrijpen. :D Kan ik hieruit concluderen dat het niets met de hardware te maken heeft ?

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:37
Tomtest schreef op maandag 26 april 2010 @ 15:49:
Bedankt, al ben ik niet zo technisch om alles te begrijpen. :D Kan ik hieruit concluderen dat het niets met de hardware te maken heeft ?
het heeft juist te maken met de hardware :) Vergelijk het met een x86/x64 processor in je pc :)

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:19
Tomtest schreef op maandag 26 april 2010 @ 15:49:
Ja en nee. De hardware bepaald hoeveel bits je per keer kan verwerken. De fabrikant bepaald binnen die restrictie waar hoeveel bits aan gealloceerd worden. In jou geval zijn er waarschijnlijk 33 bits van het totaal gereserveerd om je SDHC kaart aan te spreken. Stel nu dat er bij elke schrijfactie ook een 8 bits geserveerd zijn voor het vermelden van bijvoorbeeld een variabelen "tijd" Softwarematig zou de fabrikant kunnen zeggen dat ze daar bijvoorbeeld een bit minder voor gebruiken waardoor je niet meer tot op de seconde nauwkeurig de variabele tijd mee kan sturen, maar tot op de minuut nauwkeurig. De extra bit die je wint met die ingreep kan je inzetten om extra grote kaartjes aan te spreken.

Daarnaast zijn er vaak ook kunstgrepen mogelijk, maar die laat ik even voor wat ze zijn.

Moraal van het verhaal. De hardware is beperkt en de fabrikant zoekt een optimale samenstelling van functies binnen de beperkte hardware. De een gaat voor extra grote kaartjes, de ander voor snelheid en weer een ander kiest voor extra nauwkeurigheid. Het is maar net waar de markt op dat moment het meest om vraagt.

[ Voor 3% gewijzigd door Terror op 26-04-2010 19:36 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64