Toon posts:

"nieuws" erg laat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het valt me de laatste tijd vaak op dat nieuws heel laat geplaatst wordt. bv

nieuws: Ubisoft schuift Ruse door naar september
Ik kan het hier niet opzoeken maar volgens mij heb ik dit vrijdag of zaterdag al gelezen

nieuws: Barnes & Noble voorziet Nook-e-reader van browser
Dit stond in ieder geval de 24e al op nu.nl, misschien dat t zelfs eerder dan dat bekend was

Ik meen me te herinneren dat tweakers vroeger echt nieuws had in plaats van "ouds". Wordt er sinds de overname van 9-5 gewerkt of wat is de verklaring hiervoor vraag ik me af? De 2 genoemde voorbeelden zijn echt geen uitzondering... Vorige week nog een artikel gezien dat 4 a 5 dagen eerder al op andere sites te lezen was.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2010 13:08 ]

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-02 22:32

mace

Sapere Aude

Tweakers.net is niet altijd de eerste, maar het nieuws is wel goed gecontroleerd, dit i.t.t. sommige andere sites die elkaar na-papegaaien. :)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02 09:49

arnoudwokke

Redacteur
@am2

Je hebt in beide gevallen gelijk: het is nieuws dat al een paar dagen geleden elders stond :)

We hebben in principe de regel dat nieuws niet langer dan 36 uur voordat we ermee aan de slag gaan op een bekende site moet hebben gestaan. Dat proberen we altijd te handhaven, maar zoals je ziet glipt er wel eens iets doorheen :)

Overigens is je geheugen waarschijnlijk iets mooier dan de werkelijkheid: tot enkele jaren geleden was er nauwelijks een redactie en geen eigen nieuws: een kop, alinea en een link naar de originele bron kreeg je. Zelf het nieuws checken waar mogelijk, of primeurtjes waren er niet. Nu zitten we met een professionele redactie :)
Wordt er sinds de overname van 9-5 gewerkt of wat is de verklaring hiervoor vraag ik me af?
Dit lijkt me een heel andere kwestie. Hieronder lijkt de angst te sluimeren dat Tweakers.net Tweakers.net niet meer is, dat redacteuren kennelijk een 9-5 mentaliteit hebben oid... Ik merk dat wel eens vaker en vind dat jammer. Ik zie namelijk een enorme inzet en bezieling op de redactie om altijd het technieuws op de best mogelijke manier online te zetten :)

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:53

Tweakjur

Redacteur
arnoudwokke schreef op maandag 26 april 2010 @ 20:31:We hebben in principe de regel dat nieuws niet langer dan 36 uur voordat we ermee aan de slag gaan op een bekende site moet hebben gestaan. Dat proberen we altijd te handhaven, maar zoals je ziet glipt er wel eens iets doorheen :)
Met de kanttekening dat we op maandag regelmatig dingen van de vrijdag ervoor meenemen die in het weekend zijn gemist. Wij vinden dat dat kan, aangezien we ook veel mensen hebben die in het weekend Tweakers niet lezen en de maandag dus prima kunnen beginnen met nieuws dat (vaak in Amerika) op vrijdag naar buiten is gekomen. De vrijdag in Amerika is vrijdagnacht in Nederland... zodoende.

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Vergeet ook niet dat we doordeweeks gemiddeld 20 berichten per dag plaatsen en dat we ook in het weekend nieuws publiceren. Bij de meeste berichten zul je erachter komen dat ze niet ouder dan 36 uur zijn, maar soms glipt er wel eens eentje tussendoor, maar op het grote aantal zijn dat wel degelijk uitzonderingen. :)

De voorbeelden die je geeft zijn helaas opvallend, aangezien die door andere media breed opgepikt zijn. Het is in ieder geval goed dat je het aangeeft: opmerkingen als deze houden ons scherp. Blijkbaar houd je zelf het nieuws ook goed bij dus ik hoop dat je de submit-optie gebruikt als je wat tegenkomt: http://tweakers.net/etc.dsp?Action=Newssubmit.

Overigens is het hier boven ook al aangestipt: we proberen vaak na te bellen, een andere insteek te vinden of, het allerliefste natuurlijk, met eigen nieuws te komen.
Pagina: 1