Op een aantal (Citrix) Terminal Servers in onze omgeving ervaar ik het probleem dat de MRU lijst van Office (recent geopende bestanden) in de war raakt.
Windows is op M: geïnstalleerd en vanwege Softgrid is er een Q: schijf (cache). Er wordt bij het inloggen standaard een netwerkmapping gemaakt naar G: (groep) en H: (home/profile). Eventueel nog andere schijfletters maar die zijn niet heel boeiend.
Het verschijnsel doet zich voor dat de verwijzingen naar recent geopende Office bestanden vanaf de G: schijf veranderen naar de Q: schijf. De verwijzing klopt dus niet meer en Office kan de bestanden niet meer openen. Vrij bijzonder. Heb drie TSen die er last van hebben, tenminste waarvan ik op de hoogte ben. Allemaal dezelfde configuratie qua hard- en software.
Iemand een idee hoe ik dit kan voorkomen of wijzigen?
- het komt niet bij alle bestanden in de lijst voor;
- het komt niet bij alle gebruikers voor;
- de Q: en M: schijf zijn onzichtbaar voor de gebruikers;
Windows is op M: geïnstalleerd en vanwege Softgrid is er een Q: schijf (cache). Er wordt bij het inloggen standaard een netwerkmapping gemaakt naar G: (groep) en H: (home/profile). Eventueel nog andere schijfletters maar die zijn niet heel boeiend.
Het verschijnsel doet zich voor dat de verwijzingen naar recent geopende Office bestanden vanaf de G: schijf veranderen naar de Q: schijf. De verwijzing klopt dus niet meer en Office kan de bestanden niet meer openen. Vrij bijzonder. Heb drie TSen die er last van hebben, tenminste waarvan ik op de hoogte ben. Allemaal dezelfde configuratie qua hard- en software.
Iemand een idee hoe ik dit kan voorkomen of wijzigen?
- het komt niet bij alle bestanden in de lijst voor;
- het komt niet bij alle gebruikers voor;
- de Q: en M: schijf zijn onzichtbaar voor de gebruikers;
[ Voor 8% gewijzigd door Beekforel op 26-04-2010 13:16 ]