Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil een beveiligingscamerasysteem gaan maken, met bijvoorbeeld een pda met windows mobile. Het idee is als volgt, maar nog niet helemaal klaar, wie denkt er mee...,

(heb geen internet op de locatie)

Je hangt je pda op aan de muur, die laat je 24/7 aan staan. Dan heb ik een infrarood lichtsluis die een signaaltje kan geven zodra iemand de deur binnen komt. Dit signaal moet via usb de camera activeren, laten opnemen, en tegelijkertijd mij opbellen voor een videogesprek. Of misschien kan je het softwarematig doen, je laat m altijd filmen, en zodra er verandering in het beeld is (iemand komt binnen), dan gaat hij mij bellen en opnemen. (kan je de camera 24/7 aan laten staan? Of zal de telefoon sneller kapot gaan dan als hij standby staat?)

Volgens mij hoef je voor een videocall geen internet abbo te hebben, dus dan zou ik een pda kunnen kopen, met een prepaid er in, dan kost het in de maand niks. Videocall gaat toch niet via de hspda?

Anyway, op deze manier ben je dus op het moment van de inbraak gewaarschuwd, je kan mee kijken, en het apparaat neemt het op voor later.

Greetz en bedankt voor het meedenken:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korgakos
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-06 19:59
volgens mij heb ik vroeger een webcam gehad die dit kon..

eentje van Creative was dat, Google maar eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het lijkt me vrij ingewikkeld met een PDA, ook zijn die dingen duurder als een webcam. Daarom zul je het niet zo veel tegen komen denk ik ;)

Het lijkt me dan makkelijker zo'n ultralight/lowpower servertje neer te zetten.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen internet op de locatie he, dus t moet wel via 3G...

Eigenlijk is de conclusie: ik zoek software die je smartphone omtovert tot een 3g beveiligingscamera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 23:06
Het programma wat het dichtst in de buurt komt is VIO.
Dit programma kan bewegingen detecteren en vervolgens:
- send mails containing pictures to the email address you defined.
- send sms to alert you anywhere
Andere programma's ken ik niet.
Het is natuurlijk nog steeds geen 3g beveiligingscamera maar het komt in de buurt.

Verder bestaat er ook nog zoiets als een 3G router dus dan heb je alsnog internet:)

[ Voor 11% gewijzigd door LemonC200 op 26-04-2010 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
das een leuk progje jan willem. Het komt zeker in de buurt.

3G router is leuk dat het bestaat, maar niet echt praktisch, ik hoef geen continue verbinding, liever alleen als er inbraak is.
Pagina: 1