PS3 Kopen , paar vragen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ORoces
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-04 09:02
Hey,

Ik ben van plan om een PS3 te kopen maar nu zit ik met enkele vragen.

- Zit er verschil in prestaties in de slim versie en de normale variant ?
- Is er uberhaupt een verschil in de Dual Shock 3 controllers en de SIX AXIS?
- Als je games importeert kan je ze dan gewoon spelen? Gaf toch alleen problemen met DLC?
- 120 GB of 250 GB ? Is 250 echt nodig, films enzo doe ik toch op mijn laptop.
- Zijn sommige nieuwe games only voor de xbox ? Speel vooral shooters, free-roam etc.

En als laatste :P Is dit een mooie aanbieding of niet?

Sony PS3 SLim 120 GB black + 2 dual shock 3 controllers voor 320,-

Hebben jullie nog goedkopere varianten hiervan? Wil wel graag 2 controllers (kan ze ook apart kopen daar niet van) maar zogenaamde gratis games die erbij zitten in die packs die hoef ik sowieso niet, tenzij het Red dead redemption is :P.

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:33
ORoces schreef op maandag 26 april 2010 @ 09:42:
Hey,

Ik ben van plan om een PS3 te kopen maar nu zit ik met enkele vragen.

- Zit er verschil in prestaties in de slim versie en de normale variant ?
- Als je games importeert kan je ze dan gewoon spelen? Gaf toch alleen problemen met DLC?
- 120 GB of 250 GB ? Is 250 echt nodig, films enzo doe ik toch op mijn laptop.
- Zijn sommige nieuwe games only voor de xbox ? Speel vooral shooters, free-roam etc.

En als laatste :P Is dit een mooie aanbieding of niet?

Hebben jullie nog goedkopere varianten hiervan? Wil wel graag 2 controllers (kan ze ook apart kopen daar niet van) maar zogenaamde gratis games die erbij zitten in die packs die hoef ik sowieso niet, tenzij het Red dead redemption is :P.

Gr
1) Nee, geen verschil in prestaties ingame. Games zullen even snel lopen op beide versies van de console. De een zal zuiniger zijn (Slim) de ander heeft wat meer opties (Fat, meer USB poorten en echt oude versies nog backwards compatibility)
2) Ja, de Dual Shock trilt, de Sixaxis niet. Dual Shock heeft ook alle sixaxis functies
3) Je kunt ze gewoon spelen, met DLC zul je wel problemen hebben. Die zijn regiogebonden
4) 120 lijkt voorlopig wel genoeg. Al weet je nooit welke functies nog komen die ruimte vragen, en hoeveel games je gaat installeren.
5) Ja, sommige games zijn x-box only. En sommige games zijn playstation only.

Verder: lees ook de openingspost van het Playstation topic eens. Staat een hoop info in

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:29
En als laatste Is dit een mooie aanbieding of niet?

Dat kun je zelf natuurlijk opzoeken via de pricewatch, tel een PS3 met controller + een losse controller bij elkaar op en je weet het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-10 16:33
De Slim is ook stiller dan de Fat.

AULXJMHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-12-2024

ThePrutser

Doet zijn nickname eer aan... :P

Veni Vidi Verprutst!

En mocht je echt harddisk ruimte te kort komen, dan kun je deze altijd zelf vervangen (Sony supported!)

MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
ThePrutser schreef op maandag 26 april 2010 @ 09:59:
En mocht je echt harddisk ruimte te kort komen, dan kun je deze altijd zelf vervangen (Sony supported!)
Totdat ze die functionaliteit ook verwijderen in het kader van veilighied? :X

Oude ps3 zonder update daar zou je als je wilt, nog linux op kunnen zetten.

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ORoces schreef op maandag 26 april 2010 @ 09:42:
Als je op HD speelt dan maakt het niet uit en werkt het altijd. Speel je met SCART ofzo dan kan je wel degelijk problemen krijgen met import. Ik heb zelf de omgekeerde situatie gehad; een USA ps3 console waar ik meerdere PAL games op gedraaid heb op een oude tv met scart, en die weigerden op te starten en gaven een vage error code. Ligt aan pal/ntsc geneuzel, maar dat heb je dus niet als je op een HD tv speelt.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2010 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:23

Nemesizz

Untouchable

Naast dat de Dual Shock 3 trilt, reageert ie ook veel beter dan de Six Axis.
Metname in games met zogeheten Quick-Time Events (button bashen) kon ik het verschil goed merken.
De Slim is ook stiller dan de Fat.
Mijn 80GB fatty is anders zo goed als geruisloos :P (m'n 60GB fatty alles behalve).
Maar dan nog, volgens mij zijn de fatties niet eens meer te koop...of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ORoces
Woot lekker veel reacties al, ik zal zeker even de openingspost doorlezen. Maar de bekende AAA titels zoals call of duty etc die zijn toch nooit console gebonden?

thx alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 22:14

Player1S

Probably out in the dark

ORoces schreef op maandag 26 april 2010 @ 10:45:
Woot lekker veel reacties al, ik zal zeker even de openingspost doorlezen. Maar de bekende AAA titels zoals call of duty etc die zijn toch nooit console gebonden?

thx alvast
Killzone 2 en Gears of War zijn bekende AAA titels en console gebonden.

Elk spel kan console gebonden worden als Sony of MS maar genoeg geld op tafel legt.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
L1nt schreef op maandag 26 april 2010 @ 10:52:
[...]

Killzone 2 en Gears of War zijn bekende AAA titels en console gebonden.

Elk spel kan console gebonden worden als Sony of MS maar genoeg geld op tafel legt.
Inderdaad. Gewoon kijken naar welke exclusieve titels je het meeste aanspreekt en op basis daarvan een console kopen. Persoonlijk vind ik de GoW+Halo serie leuker dan Killzone bijvoorbeeld. Maar ik heb zowel een PS3 als een Xbox dus dat maakt de keuze gemakkelijker ;)

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
gnimmeL_kraD schreef op maandag 26 april 2010 @ 10:57:
[...]
Persoonlijk vind ik de GoW+Halo serie leuker dan Killzone bijvoorbeeld. Maar ik heb zowel een PS3 als een Xbox dus dat maakt de keuze gemakkelijker ;)
Dat kan ik alleen maar beamen. Tot nu toe zijn de games voor de ps3 me wel wat meer tegengevallen dan op de xbox 360. Bijvoorbeeld killzone 1 en 2 zijn imho een stuk minder dan bijvoorbeeld halo of gow.

[ Voor 22% gewijzigd door Gizzy op 26-04-2010 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overlegne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-03 13:01

Overlegne

Calvé Pindabaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 22:14

Player1S

Probably out in the dark

gnimmeL_kraD schreef op maandag 26 april 2010 @ 10:57:
[...]

Inderdaad. Gewoon kijken naar welke exclusieve titels je het meeste aanspreekt en op basis daarvan een console kopen. Persoonlijk vind ik de GoW+Halo serie leuker dan Killzone bijvoorbeeld. Maar ik heb zowel een PS3 als een Xbox dus dat maakt de keuze gemakkelijker ;)
Belangrijkste vind ik wat je vrienden hebben ivm spellen (uit)lenen en tegen elkaar spelen e.d.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ORoces
Halo speel ik sowieso niet, en dat geld ook voor gears of war en killzone. Ben zelf meer van gta,far cry, call of duty, battlefield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
ORoces schreef op maandag 26 april 2010 @ 11:47:
Halo speel ik sowieso niet, en dat geld ook voor gears of war en killzone. Ben zelf meer van gta,far cry, call of duty, battlefield.
Dat zijn vooral crossplatform games. Wellicht dat een 360 dan ook nog een oplossing is? Tenzij je natuurlijk heel erg graag GT5 wilt kunnen doen...... ooit. Inderdaad ook belangrijk welke je vrienden hebben. Ik had ps3, vrienden kochten 360 uiteindelijk zelf een 2e hands 360 op de kop getikt.

[ Voor 14% gewijzigd door Gizzy op 26-04-2010 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Ik dacht dat het onderwerp van dit topic een aantal vragen over de ps3 was en niet xbox360 vs ps3? Of heb ik dat verkeerd begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ORoces
@ gizzy , die spellen die ik heb opgenoemd die zijn er toch ook voor de ps3 ? En een xbox zal ik niet gauw aan beginnen alleen al vanwege het feit dat ik moet betalen om op internet te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
ORoces schreef op maandag 26 april 2010 @ 12:23:
@ gizzy , die spellen die ik heb opgenoemd die zijn er toch ook voor de ps3 ? En een xbox zal ik niet gauw aan beginnen alleen al vanwege het feit dat ik moet betalen om op internet te kunnen.
je kan zowiezo op internet, alleen met gold kan je tegen elkar spelen. maar dlc etc kan je gewoon "gratis" downloaden.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni superens
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Die spellen zijn er inderdaad ook voor de PS3. Dit geeft je misschien een idee van welke spellen er voor de PS3 zijn http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_PlayStation_3_games Lijst is misschien niet 100% compleet maar meeste zal er wel in staan. En hier kan je ook nog kijken http://uk.ps3.ign.com/index/games.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
Ik geef ook aan dat het crossplatform spellen zijn, dus dan is de keus 360 of ps3 irrelevant in principe.

Ik wilde er ook geen xbox 360 vs ps3 topic van maken. Alleen houdt de TS een opening naar xbox360 om naar exclusiviteit van titels te vragen. Exclusiviteiten zullen blijven bestaan. Met elke console zul je games missen imho. Heb je ps3 mis je wellicht forza of gow/halo, heb je een xbox mis je wellicht gt5 of killzone.

De bepalende factor imho is (als je tenminste multiplayer wilt doen): "Welke console hebben je vrienden".
Nadeel van de 360 is idd het gold lidmaatschap, maar ja das al te krijgen voor 33 euro op ebay. Als je dan even de prijs van de consoles gaat vergelijken, dan kunnen er wel 2 jaar lidmaatschap vanaf nietwaar?

Dus wat betreft spellen check de lijsten eens zou ik zeggen. Die zijn wel zoals aangegeven op wikipedia te vinden. Wat spreekt je het meest aan?

Terugkomende op de vragenlijst van de TS:
  • Wat betreft HDD capaciteit denk ik dat 120GB wel genoeg zal zijn voor puur games en DLC.
  • Verschil controllers is al aangegeven.
  • Games, heb ik hierboven mijn 2 cents over gegeven.
  • Aanbieding lijkt me ok, die shock 3 controllers zijn gewoon duur. Vraag is alleen ga je die 2e controller vaak gebruiken? Anders is een 1e game die je echt wilt, misschien fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-12-2024

ThePrutser

Doet zijn nickname eer aan... :P

Veni Vidi Verprutst!

ORoces schreef op maandag 26 april 2010 @ 10:45:

thx alvast
Of juist wel gebonden, zo hopen de console fabrikanten een groter markt aandeel te scoren cq meer te verkopen

MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ORoces
Ik denk dat ik dan maar ga voor een PS3 met 1 standaard controller, 2e nemen mn maten maar lekker zelf mee. En dat komt dan uit op 280 ong. Zal hem volgende week ofzo maar is bestellen dan :P

thx voor de reacties iedereen!
Pagina: 1