Toon posts:

Hercules Prophet II (oem) + oc-en -> problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jo guys,

ik heb dus alweer bijna een half jaar deze GPU en heb vanaf ongeveer 2 maanden dat ik hem had, hem overgeklokt van 175/166 naar 210/210. Ik heb dit toen wel in stapjes gedaan en ik kwam geen problemen tegen, dus besloot dus maar het maximale met coolbit.reg eruit te halen >:).
Alleen nou ben ik afgelopen weekend naar Ambience geweest en heb ik daar sinds een tijdje weer non-stop Q3 enzo gespeeld en heb k het idee dat mijn kaartje het een beetje begaf toen ik thuis kwam. Het rare vond ik alleen dat ik totaal geen aankondiging kreeg. Geen witte streepjes, vlekjes of andere rare verschijnselen tijdens het quaken ofzo :?
Toch als ik nu mijn kaart nog boven de 200Mhz probeer te draaien, hangt ie soms ineens en krijg ik de hele pc niet meer aan de praat (totaal geen beeld meer:().

Ik dacht dat je altijd van tevoren waarschuwingen kreeg aan de hand van rare verschijnselen op je scherm:?:?

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Heb je wel je geheugen en gpu een beetje gekoeld ? Dus een fan erop geschroeft of erop laten blazen ?
De gpu word zonder fan namelijk nogal erg warm en dat kan wel eens fataal worden.

Verwijderd

Topicstarter
Uh.. ik heb geen fan erop zitten, alleen de orginele behuizing (één of andere groot oppervlak-plaatje8-)).

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Dan zou ik er maar snel een fan bij zetten en dan nog eens proberen om hem te overklokken. Het kan nu dus zijn dat ie niet helemaal 100% meer is... Chips mogen namelijk niet al te heet worden want dan kunnen ze dood gaan of gehandicapt worden. Het belangrijkste bij veilig overclocken is dan ook voldoende koeling. Ik hoop voor je dat ie t nog doet.