Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat afgelopen zaterdag een game te spelen op mijn PC. Tijdens de game (na drie kwartier spelen) viel mijn PC abrupt uit. Ik ging er vanuit dat hij overhit was en daardoor in de beveiliging schoot, daardoor heb ik hem meteen maar laten doen. Volgende dag probeerde ik hem weer aan te slingeren, niets...

Nu heb ik hem opengemaakt en ging er vanuit dat ik de zoveelste voeding weer had gesleten. Ik zag tot mijn verbazing nog wel een "stand by power" lampje branden op mijn mobo. Toen ik eens het stroom er af had gehaald en daarna er weer op zette en op de powerknop drukte op de voorkant van mijn pc, zag ik dat alle fans eventjes pogen te gaan draaien maar meteen stoppen. Ik moet al het stroom er weer af halen om het zelfde resultaat te behalen.

Nu verwacht ik een beetje dat mijn mobo ergens kortsluiting maakt, ik heb ook alles al zo'n beetje van mijn mobo af gehaald om te kijken of er iets anders deze sluiting zou veroorzaken. Maar zonder succes, ik heb alles van mijn mobo af gehaald behalve de processor.

Kan iemand toevallig mijn vermoeden bevestigen?

Alvast vriendelijk bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moederbord uit je case halen en op een houten tafel leggen, 1 reepje RAM en je CPU erin en testen.
Doet hij niks? Ander reepje RAM.
Nog steeds niks? Andere voeding testen.
Nog niks? Andere CPU.
Nog niks? Moederbord kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen Plankton,

Bedankt voor je stappen plan, ik zal het vanavond eens uitvoeren! :) Alleen weer ik nog niet waar ik de extra CPU vandaan moet gaan halen. :)

Tot zover bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:56
Misschien het makkelijkst om de computer naar een winkel te brengen ter reparatie als je zelf de spullen er niet voor hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 11:08
ik heb dat probleem ook wel eens gehad, is vaak een voeding probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat ik deze pc even in de kast ga zetten en nu een nieuwe pc ga halen.

Ik ben van plan om eens een keer een prefab computer te halen in plaats van (zoals mijn afgelopen 2 pc's) zelf te bouwen. Ben er een beetje klaar mee, maar ik zou wel graag een computer willen bestellen die nog enigszins goed te tunen is. Zelf heb ik ook niet echt goede ervaringen met merk computers zoals Dell of iets in die trend. Wil graag zelf de drivers kunnen kiezen enzo...

Zelf zat ik zo te denken aan een computer van Alternate. Iemand enige ervaring met de prefab computers van Alternate? Of misschien een beter alternatief? (leuke woordkeuze...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:24

D4NG3R

kiwi

:)

^
Eerlijk gezegt zou ik toch dat paar uurtjes moeite nemen om een zelfbouw PC te halen.. heb je toch meer/zelfde prestatie voor minder geld.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen ervaring mee, maar in principe is het natuurlijk hetzelfde als dat jij onderdelen koopt en het zelf in elkaar zet. Alleen doen zij het nu voor je.

Als je er de "skills" voor hebt, zou ik altijd je eigen PC bouwen i.p.v een OEM machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 11:44
Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 09:09:
Nu heb ik hem opengemaakt en ging er vanuit dat ik de zoveelste voeding weer had gesleten.
Vooral dat stukje vind ik eng, voedingen moeten jaaaaaren mee kunnen gaan. Heb je niet ergens een hele nare constructie gebouwd van computer > stekkerdoos > stekkerdoos > stopcontact? Sowieso is dat al geen goed idee, maar zeker als je wat goedkopere voedingen hebt is dat natuurlijk een kwestie van tijd voordat het misgaat.

Wat zijn de specs van je PC? Zit je niet met een (te) lichte voeding te werken? Als je PC idle is hoeft de voeding weinig te doen dus dan gaat het wel goed, maar je geeft zelf al aan dat het gebeurt tijdens het gamen, en dus op het moment dat er veel meer van je voeding gevraagd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UTwizard schreef op maandag 26 april 2010 @ 09:59:
[...]

Vooral dat stukje vind ik eng, voedingen moeten jaaaaaren mee kunnen gaan. Heb je niet ergens een hele nare constructie gebouwd van computer > stekkerdoos > stekkerdoos > stopcontact? Sowieso is dat al geen goed idee, maar zeker als je wat goedkopere voedingen hebt is dat natuurlijk een kwestie van tijd voordat het misgaat.
Kan op zich niet zoveel kwaad hoor, ik draai hier ook al tijden met 3 high end PC's met opstelling: Stekkerdoos + PC > Stekkerdoos + PC > Stekkerdoos + PC > Stopcontact.
Wonder boven wonder gaat het nog steeds perfect en is het stopcontact nog niet gesmolten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 13:20
Zelfs een gemiddelde high end machine verbruikt ongeveer 300W. Aangezien je wandcontactdoos (en de meeste stekkerdozen) het 10-voudige aankunnen zou ik me daar niet al te veel zorgen om maken.

Volgens mij moet het moederbord ook kunnen draaien zonder processor, dus ook de processor eruit en testen. Met draaien bedoel ik dan wel de fans etc, maar geen beeld. Hooguit een lange piep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jullie hebben me nu al omgehaald om mijn volgende pc weer zelf te bouwen. :P

Mijn voeding:
Corsair CX400W

Maar verwacht zoals ik eerder al zei ook dat dit keer het de voeding niet is. Zover ik weet is dit een best aardige voeding en ik heb nou niet echt bizar veel in mijn pc zitten qua specs, dus wattage lijkt mij ook in orde..

Mobo: MSI P6N SLI Pla.nF650SLI F RGSA

HDD
Refurb. 500 GB S-ATA2
Samsung 500 GB SAT2 HD501LJ

Power
Corsair CX400W

Stations
AOpen 16/52x AT DH16D1P BlB
NEC 16/48x AT DV-5800x BlB

CPU
Int E6420 775 2133 BOX1066 4M

GPU
Sapphire 512 D3 X RX1950XT T2D LR

Mem
D2 2GB 533-4 Select K2 BUF

Mijn computer zit alleen op één stekkerdoos aangesloten daarna rechtstreeks op een ongeaard stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

eeuh.. nee, moedebord doet _niets_ zonder processor.. alleen de 12v gaat aan, dus de fans draaien wel, maar dan test je alleen je fans, lol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AlexanderB schreef op maandag 26 april 2010 @ 10:22:
eeuh.. nee, moedebord doet _niets_ zonder processor.. alleen de 12v gaat aan, dus de fans draaien wel, maar dan test je alleen je fans, lol...
Maar dan zou ik dus wel kunnen zien of mijn processor sluiting maakt of iets dergelijks? Want momenteel lijken mijn fans een fractie van een seconde te werken en daarna word het algehele systeem uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 13:20
Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 10:27:
[...]

Maar dan zou ik dus wel kunnen zien of mijn processor sluiting maakt of iets dergelijks? Want momenteel lijken mijn fans een fractie van een seconde te werken en daarna word het algehele systeem uitgeschakeld.
Dat was ook mijn idee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

nee, eigenlijk niet, want het aan/uitzetten is een functie van het moederbord, en het werkt dus alleen met een processor in de socket... (en eigenlijk, met processor zonder mem, alleen aan gaan en piepjes maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-07 09:00

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 09:56:
Geen ervaring mee, maar in principe is het natuurlijk hetzelfde als dat jij onderdelen koopt en het zelf in elkaar zet. Alleen doen zij het nu voor je.

Als je er de "skills" voor hebt, zou ik altijd je eigen PC bouwen i.p.v een OEM machine.
Niet mee eens. Verantwoordelijkheid, garantie, you name it. Als jij de winkel hem laat bouwen, moeten ze een werkende PC leveren. Doe jij het zelf en je doet het verkeerd (en dat kan ook bijvoorbeeld zitten in het niet samenwerken van onderdelen, of per ongeluk de verkeerde onderdelen bestellen) dan heb je geen recht van spreken en ben je afhankelijk van de coulance van de (web)winkel.

Neemt niet weg dat het ook leuker is natuurlijk om je PC zelf te bouwen.

Sign here against sigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
*vanaf mijn mobiel met moeite* :p

ik heb net nog even gekeken en stuit op iets vreemds geloof ik. blijkbaar zodra ik mijn 4 pins 12V ATX connector los haal rijg ik WEL draaiende fans.
helaas is het niet gefixed als ik 8 pins aansluit.
ik weet niet echt precies wat 12V ATX allemaal doet, maar geloof dat het te maken heeft met balans te krijgen in de stroom voorziening?
helaas start de pc niet zonder de 12V uiteraard.
zou ik hier de conclusie kunnen trekken dat mijn mobo zijn einde heeft bereikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 21:47:
99% zeker, want wat je nu beschrijft is precies wat je soms krijgt bij een kapot mobo.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hm... helaas... vandaag maar eens een nieuw systeem bestellen en deze pc maar in de kast laten staan voor eventuele latere reparatie.

Bedankt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:54
Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 21:47:
*vanaf mijn mobiel met moeite* :p

ik heb net nog even gekeken en stuit op iets vreemds geloof ik. blijkbaar zodra ik mijn 4 pins 12V ATX connector los haal rijg ik WEL draaiende fans.
helaas is het niet gefixed als ik 8 pins aansluit.
ik weet niet echt precies wat 12V ATX allemaal doet, maar geloof dat het te maken heeft met balans te krijgen in de stroom voorziening?
helaas start de pc niet zonder de 12V uiteraard.
12V ATX aansluiting zorgt voor de stroomvoorziening van de CPU. Je kunt het een beetje vergelijken met de extra voedingsconnectors op je videokaart (maar dan voor de CPU). Bijna alle normale desktop CPU's kunnen niet zonder die connector.
De uitval die je ziet, lijkt mij te maken te hebben met een overtrokken voeding. Hiermee bedoel ik te zeggen een voeding waar meer stroom van wordt gevraagd dan hij kan leveren. Hierdoor springt ie in beveiliging en slaat uit.
Hoe oud is je voeding (vermogen om max stroom te leveren neemt af naar gelang de tijd)? Zijn er dingen veranderd voor dat de pc uitval ging vertonen? Heb je al eens een PSU calculator op je systeem los gelaten?

Edit: Ik heb je systeem even door een PSU calculator gehaald en hoewel dat niet veel hoeft te zeggen, kom ik op 398W recommended uit (met 30% aging). Nou heb je een goed merk PSU, maar als deze al wat ouder is (meer dan 3 jaar), kan de maximale stroom te hoog zijn voor bijvoorbeeld de 12V rail. Het feit dat je computer wel gaat draaien als de 12V ATX connector niet aangesloten is, doet me vermoeden dat de 12V rail overtrokken wordt. Ik heb niet opgezocht hoeveel stroom de corsair kan leveren en ik weet niet precies hoeveel stroom je pc nodig heeft, maar de uitkomst van de PSU calculator laat me hier enigsinds twijfelen of je PSU voldoende is.

[ Voor 20% gewijzigd door R.E. op 27-04-2010 09:38 ]

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen R.E.

Een geweldige reactie van je, erg duidelijk en uitgebreid! Alvorens wil ik je daar voor bedanken!

De voeding was nét een jaar oud heb ik opgezocht. Er zijn geen hardwarematige veranderingen geweest voor de uitval (lange tijd niet zelfs).

Ik heb zojuist een nieuw systeem besteld en begin me door jou post af te vragen of mijn nieuwe keuze voor de zelfde Corsair voeding van 400W nu wel voldoende is... :P Misschien even kijken of ik nog een veranderin in mijn bestelling kan maken... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 10:25:
Goedemorgen R.E.

Een geweldige reactie van je, erg duidelijk en uitgebreid!
Leuk, maar hij heeft het over een PSU calculator wat zo'n ding zegt, zegt niks daarnaast zijn er honderden verschillende die allemaal iets anders zeggen.

Maar de voeding moet het makkelijk aan kunnen je zal waarschijnlijk nog niet eens 250 Watt max vragen van de voeding.

[ Voor 14% gewijzigd door -The_Mask- op 27-04-2010 12:09 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
-The_Mask- schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 12:08:
[...]

Leuk, maar hij heeft het over een PSU calculator wat zo'n ding zegt, zegt niks daarnaast zijn er honderden verschillende die allemaal iets anders zeggen.

Maar de voeding moet het makkelijk aan kunnen je zal waarschijnlijk nog niet eens 250 Watt max vragen van de voeding.
R.E. schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 09:25:

Edit: Ik heb je systeem even door een PSU calculator gehaald en hoewel dat niet veel hoeft te zeggen, kom ik op 398W recommended uit (met 30% aging). Nou heb je een goed merk PSU, maar als deze al wat ouder is (meer dan 3 jaar), kan de maximale stroom te hoog zijn voor bijvoorbeeld de 12V rail. Het feit dat je computer wel gaat draaien als de 12V ATX connector niet aangesloten is, doet me vermoeden dat de 12V rail overtrokken wordt. Ik heb niet opgezocht hoeveel stroom de corsair kan leveren en ik weet niet precies hoeveel stroom je pc nodig heeft, maar de uitkomst van de PSU calculator laat me hier enigsinds twijfelen of je PSU voldoende is.
Dat geef ik ook aan! Dat hoeft niks te zeggen. Het geeft je alleen een richting. Hij heeft duidelijk niet de zuinigste pc. Een X1950 XT is nou niet echt zuinig, zijn processor heeft een TDP van 65W, 2 HDDs, 2 opticals en misschien nog wat andere uitbreidingen. Op full load (tijdens gamen) kan je tegen de rand van een PSU oplopen, met name als deze wat ouder is (wat hier niet het geval is). Ik zou voor dit systeem denk ik wel een wat dikkere voeding hebben gekozen, overigens niet veel dikker. Iets in de trant van 450W of 500W kwaliteitsvoeding.

Hoewel wattage dus niks zegt, het gaat veel meer om de stroom op met name de 12V rail.

Mijn opvatting is, dat er een verschil is tussen ruim bemeten en overkill. 700W zou voor dit systeem overkill zijn, 450-550 is ruim bemeten, maar alles dooronder vind ik persoonlijk wat krap. Ik geef ook aan dat het vooral te maken heeft met stroom (ampere's) en dat ik dat niet gechecked heb. De PSU calculator geeft je, zoals ik aan geef, alleen een richting en zal niet zeggen dat een 400W voeding per definitie niet genoeg is.

Waarom ik dan toch wattages geef, is omdat dan met name de 12V rail(s) ruimer bemeten zijn en de fabrikanten in eerste instantie alleen wattages laten zien.
Meestal heb je trouwens op de 5V en 3.3V geen problemen (nadruk op meestal).

[ Voor 6% gewijzigd door R.E. op 27-04-2010 12:38 ]

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
R.E. schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 12:35:
Een X1950 XT is nou niet echt zuinig, zijn processor heeft een TDP van 65W, 2 HDDs, 2 opticals en misschien nog wat andere uitbreidingen.
Idd is een X1950XT niet echt zuinig maar wel minder dan 100 Watt, waardoor je met CPU, HD's en opticals wel onder de 200 Watt blijft en aangezien de Corsair voeding sowieso 400 Watt kan leveren snap ik niet hoe je kunt beweren dat het krap is.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal in ieder geval een sterkere voeding en een moederbord bestellen voor de PC in kwestie zodra ik die wil gaan repareren. :)

Ik heb ondertussen de volgende opstelling aangeschaft en verwacht het (over)morgen binnen. Kunnen jullie mij een korte analyse geven, indien jullie er tijd en zin in hebben uiteraard. ;) Zelf leek mij dit een leuke opstelling en verwacht dat het de meeste hedendaagse games hier wel op moeten werken? (gewoon mening of dit een mooi systeem is, ik wilde niet al te veel geld uitgeven, maar ben al over mijn eerst bedachte budget gegaan)

Case
Cooler Master Centurion 5

Blu-ray
LG CH08LS10

Voeding
Corsair CMPSU-550VX 550W ATX2

GPU
Asus ENGTX285/2DI/1GD3

Mobo
MSI P55-GD65

CPU
INTEL i5 750

mem.
Kingston ValueRAM 4 GB DDR3-1333 Kit

hdd
Western Digital WD10EVDS

WLAN
Linksys WMP600N

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2010 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Een GTX285? Dat ding is niet alleen EOL het is ook nog eens een slechte koop...

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vanwaar een slechte koop? En is er een betere kaart voor dezelfde prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
-The_Mask- schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 12:54:
[...]

Idd is een X1950XT niet echt zuinig maar wel minder dan 100 Watt, waardoor je met CPU, HD's en opticals wel onder de 200 Watt blijft en aangezien de Corsair voeding sowieso 400 Watt kan leveren snap ik niet hoe je kunt beweren dat het krap is.
Een X1950XT verbruikt ongeveer 100-150W (onder load in een relatief kaal systeem zit je op 280W, zie hier), wat wederom te weinig zegt over de gevraagde stroom. Daarom vind ik 400W aan de krappe kant, liever had ik dan iets meer gehad (iets meer headroom om het zo maar te stellen).

Maar dit gaat off topic....
Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 13:19:
Ik zal in ieder geval een sterkere voeding en een moederbord bestellen voor de PC in kwestie zodra ik die wil gaan repareren. :)

Ik heb ondertussen de volgende opstelling aangeschaft en verwacht het (over)morgen binnen. Kunnen jullie mij een korte analyse geven, indien jullie er tijd en zin in hebben uiteraard. ;) Zelf leek mij dit een leuke opstelling en verwacht dat het de meeste hedendaagse games hier wel op moeten werken? (gewoon mening of dit een mooi systeem is, ik wilde niet al te veel geld uitgeven, maar ben al over mijn eerst bedachte budget gegaan)

Case
Cooler Master Centurion 5

Blu-ray
LG CH08LS10

Voeding
Corsair CMPSU-550VX 550W ATX2

GPU
Asus ENGTX285/2DI/1GD3

Mobo
MSI P55-GD65

CPU
INTEL i5 750

mem.
Kingston ValueRAM 4 GB DDR3-1333 Kit

hdd
Western Digital WD10EVDS

WLAN
Linksys WMP600N
Voor je videokaart heb je voor dezelfde prijs (~300,-) een GeForce GTX470 of een Radeon HD5850/HD5870. Dat is denk ik een betere keus.

[ Voor 4% gewijzigd door R.E. op 27-04-2010 15:28 ]

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist mijn kaart laten vervangen door een MSI GTX470 :P Wel 90 euro duurder... Valt bij mij dus eigenlijk niet echt in dezelfde prijs categorie... maargoed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 15:56:
Ik heb zojuist mijn kaart laten vervangen door een MSI GTX470 :P Wel 90 euro duurder... Valt bij mij dus eigenlijk niet echt in dezelfde prijs categorie... maargoed :P
hmmm, ik zag in de http://tweakers.net/pricewatch/ toch wel een GTX470 voor ietsjes meer dan 300, even checken...

edit: vanaf 330,- (zie hier)

Edit2: voordeel is wel dat de kaart nu DX11 ondersteund en hij is 20 tot 30% sneller (dan de GTX285)....

[ Voor 30% gewijzigd door R.E. op 27-04-2010 16:21 ]

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, die laatste edit doet mij enorm goed :) Altijd goed om te horen dat hij voorbereid is op de nieuwste DirectX :)

R.E. & The-Mask: Enorm bedankt voor jullie ondersteuning!! d:)b Ik denk dat dit nu wel een erg leuk PC'tje gaat worden! :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2010 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 15:56:
Nou een GTX470 is niet veel beter, verstook enorm veel en is te duur in vergelijking met een HD5850 of HD5870.
Een GTX470 zit qua verbruik bijna dubbel zo hoog als een HD5850 en de prestaties zijn maar net sneller dan een HD5850.
R.E. schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 15:26:
[...]

Een X1950XT verbruikt ongeveer 100-150W (onder load in een relatief kaal systeem zit je op 280W, zie [url="http://www.sudhian.com/index.php?/articles/show/ati_radeon_x1950xtx_review
Dat doet die niet en daarnaast zie ik het daar ook niet, ik zou maar een review erbij pakken die alleen het verbruik van de videokaart meet en het niet hele systeem plus de inefficiëntie van de voeding.

[ Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 27-04-2010 18:58 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
-The_Mask- schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 18:48:

Dat doet die niet en daarnaast zie ik het daar ook niet, ik zou maar een review erbij pakken die alleen het verbruik van de videokaart meet en het niet hele systeem plus de inefficiëntie van de voeding.
Ok, de allerlaatste keer dat ik hierop reageer. Als de wereld zegt dat dat ding meer dan 100W verbruikt en jij blijft volhouden dat het niet zo is, wie heeft er dan gelijk? Kom eens met bronnen!

De TDP van de R580 core is 135W (zie hier) en het verbruik van de X1950XT (256MB!!) is in 3D onder full load 123,6W met meer dan 10A. De 512MB versie zal nog ietsjes meer doen. (zie hier).

En nou niet meer zeuren. Die 400W is gewoon krap, vooral als ie veel wordt gebruikt en op leeftijd begint te raken.
-The_Mask- schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 18:48:
[...]

Nou een GTX470 is niet veel beter, verstook enorm veel en is te duur in vergelijking met een HD5850 of HD5870.
Een GTX470 zit qua verbruik bijna dubbel zo hoog als een HD5850 en de prestaties zijn maar net sneller dan een HD5850.
GTX470 is inderdaad niet de zuinigste (zie ook het enorme koelblok) en reviews laten inderdaad zien dat de HD5850 niet veel langzamer is, maar als je graag nvidia in je pc hebt (for whatever reason), dan is dat gewoon een goede keus.

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
R.E. schreef op woensdag 28 april 2010 @ 08:23:
[...]

Ok, de allerlaatste keer dat ik hierop reageer. Als de wereld zegt dat dat ding meer dan 100W verbruikt en jij blijft volhouden dat het niet zo is, wie heeft er dan gelijk?
Ik?
De TDP van de R580 core is 135W (zie hier)
TDP zegt geen drol, de nieuwe Fermi kaarten van nVidia gaan ver over hun TDP heen, terwijl de meeste kaarten en CPU's gewoon ver onder hun TDP blijven.
en het verbruik van de X1950XT (256MB!!) is in 3D onder full load 123,6W met meer dan 10A. De 512MB versie zal nog ietsjes meer doen. (zie hier).
Ik hoop niet dat je dat serieus neemt een X1950 XTX met 512MB die 110 Watt neemt is een beetje weinig die zal er toch wat boven zitten. Een X1950 XT met 256MB die bijna 15 Watt meer neemt is natuurlijk onzin.
En nou niet meer zeuren. Die 400W is gewoon krap, vooral als ie veel wordt gebruikt en op leeftijd begint te raken.
De voeding is niet op leeftijd, zegt hij zelf en als je mij niet gelooft vraag je het in Welke voeding heb ik nodig? Deel 24 krijg je hetzelfde antwoord.

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1