Toon posts:

TDRdelay van 2 naar 8 seconden zetten - W7 64 Ultimate

Pagina: 1
Acties:
  • 456 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb sinds ik Windows 7 heb geïnstalleerd een hele irritante display driver error. Nu heb ik al ruim een maand dit probleem en heb ik me al heel erg veel ingelezen. Ik denk dat de TDR te krap staat voor mijn oude harddisk die het geweld wat ik hem vraag niet meer aan kan. Daarom wil ik de TDR van 2 naar 8 seconden zetten. Op deze thread staat hoe dat kan in Vista:

http://www.sevenforums.co...ctly-solve-tdr-issue.html

Nu ben ik net zoals de kerel in die thread op het punt dat ik vast zit bij de registry van de graphicsdrivers. Weet iemand hoe ik de TDR kan vertragen in Windows 7?

Mvg Joey

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Zoals je hier kunt lezen staat er voor welke registry keys dit op gaat in Windows Vista SP1. Heb je uberhaubt al gekeken of je niet stomtoevallig in Windows 7 dezelfde sleutels hebt in je register?

Zo ja, even een backup maken van je register en uitproberen die hap.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al gekeken en het is niet hetzelfde, net zoals in de link die ik aangaf.

• kalizec
Heb je dan wel of niet een "HKLM\System\CurrentControlSet\Control\GraphicsDrivers" sleutel in je register?

Zo nee, wat heb je met je register gedaan?
Zo ja, dan kun je die sleutels toch gewoon aanmaken en proberen?

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Topicstarter
Het adres wat je noemt daar zit ik nou juist vast. Bij dat mapje zit ik. Ik dacht dat die TDR ergens anders verstopt zat. Maar hoe moet ik zo'n ding aanmaken?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 64 bits besturingssysteem. Moet ik dan een DWORD (32-bit) of een QWORD (64-bit) aanmaken?

Verwijderd

Ik ben er ook wel benieuwd naar, ik heb gelijksoortig probleem en ben er ook nog niet uit. Veel posts van op het net maar (nog) geen oplossing voor mij.

• kalizec
Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 16:33:
Het adres wat je noemt daar zit ik nou juist vast. Bij dat mapje zit ik. Ik dacht dat die TDR ergens anders verstopt zat. Maar hoe moet ik zo'n ding aanmaken?
Door een nieuwe sleutel aan te maken. Dit kan 'redelijk' veilig, al is een backup van het register ALTIJD een goed idee. Toevoegen is veiliger dan wijzigen, omdat het makkelijker om ongedaan te maken. Gewoon noteren wat je doet en in omgekeerde volgorde voor ongedaan maken.
Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 17:39:
Ik heb een 64 bits besturingssysteem. Moet ik dan een DWORD (32-bit) of een QWORD (64-bit) aanmaken?
Als er een DWORD in die handleiding staat een DWORD en als er een QWORD staat een QWORD. Het aantal bits van een sleutel hangt niet af van welk OS je hebt.
Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 22:55:
Ik ben er ook wel benieuwd naar, ik heb gelijksoortig probleem en ben er ook nog niet uit. Veel posts van op het net maar (nog) geen oplossing voor mij.
Lijkt mij een kwestie van uit proberen, dan weet je of het werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een dword bijgevoegd en hem een 5 gegeven, en dat heeft niet gewerkt. Ik heb nu gewoon alle soorten registry keys aangemaakt en die allemaal een waarde van 5 gegeven, kijken of dat werkt :P.

edit: Dat heeft ook niet gewerkt :P .

edit 2: Ik heb alle keys van deze site aangemaakt en naar wens aangepast:

http://www.microsoft.com/...display/wddm_timeout.mspx

Tot nu toe heb ik stabiliteit. Ik laat wel weten of dit ook zo blijft :P .

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2010 20:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit bleef niet lang, de volgende dag liep de computer vast haha :P . Hierna heb ik de schijf geformatteerd en er vista 64 opgezet en dit werkte wel stabiel, vervolgens Windows 7 Black edition (custom denk ik) geïnstalleerd (dualboot) en die Windows 7 werkt wel stabiel. Ik snap er geen fluit van maar het zal wel, binnenkort wil ik de hele schijf weer formatteren en dan W7 BE eropzetten zonder Vista. Ik post alleen als dit niet heeft gewerkt, geen reactie van mij betekent dat dat mijn oplossing is geweest :) .

• dion_b
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nog los van de vrij basic vragen die met minimale inspanning zelf te beantwoorden zijn (hoe een reg key aan te maken, bijvoorbeeld), heb je het hier expliciet over illegale software.

Op GoT willen we geen illegale zaken besproken zien niet omdat we heiliger willen zijn dan de paus, maar omdat het bespreken ervan GoT in een juridisch schaduwgebied brengt waar wij niet willen zitten, topics waar dat wel gebeurt gaan op slot, zo ook deze.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.