[vb.net] geeft geen datareader fouten retour

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een tijdje ondervind ik een raar en lastig probleem. Dit probleem doet zich volgens mij voort sinds ik windows 7 64 bit gebruik in combinatie met een Microsoft.ACE.OLEDB.12.0 provider

Als ik d.m.v. een OleDbDataReader een tabel probeer uit te lezen en ik maak een fout in de kolomnaam dan krijg ik 0,0 data retour en komt er geen foutmelding

Voorheen kreeg ik altijd een foutmelding retour wat het zoeken erg vergemakkelijkt.

Ik gebruik op dit moment vb.net express 2010 maar met vb.net express 2008 had ik dit probleem ook al

Op internet vind ik hier niks over. maar wellicht dat dit probleem hier bij iemand bekend is ?

Alvast bedankt

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
open_connection()
        Dim cmd_module = New OleDbCommand("select * from tbl_modules where id=@p_id", con)
        cmd_module.Parameters.Add("@p_id", OleDbType.Integer).Value = moduleid
        Dim dr_module As OleDbDataReader = cmd_module.ExecuteReader

While dr_module.Read
            lbl_modulenr.Text = cstr(dr_module("modulenr_fout"))
            txt_aantal.Text = cstr(dr_module("aantal"))
            cmb_constructie.SelectedValue = CInt(dr_module("constructieid"))
            txt_referentie.Text = cstr(dr_module("referentie"))
            txt_notitie.Text = CStr(dr_module("notitie"))
        End While

dr_module.Close()
close_connection()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:06

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Deze code is niet gewrapped in een try-catch?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is inderdaad niet het geval.
Maar dan nog zou hij de melding moeten geven dat de datakolom niet bestaat.
Althans tijdens het debuggen (dan werd normaliter de regel geel waar de fout in staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Heb je al eens geprobeerd om gewoon een breakpoint te zetten en door de code heen te stappen? Verder kun je eens kijken wat je instellingen van je Exception bij Debug zijn.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 15:08
Staat je build type op "Any CPU" (standaard instelling VS2008)? Probeer hem dan eens op "x86" te zetten. Als ik in een standaard project een Access database via Jet probeer aan te spreken en het build type staat op "Any CPU" dan krijg ik altijd de melding dat de Jet driver niet geinstalleerd is op Windows 7 x64. Het build type op "x86" zetten lost dit altijd op. Misschien dat de ACE driver een wrapper om Jet heen is?

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-09 20:58

Guldan

Thee-Nerd

Ik heb persoonlijk ook vreemde dingen meegemaakt wanneer ik met bv. office 2007 een oudere versie van provider gebruik (office 2003 bijvoorbeeld)

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@urk_forever
Dit staat op X86 anders deed hij het inderdaad niet

@woy
Ik zou niet weten waar ik de exception settings kan vinden.
Het rare is dat hij het altijd gedaan heeft en nu zelfs niet eens een error geeft mocht ik bijvoorbeeld vergeten de connectie te openen. Op dit moment zit ik op een vers geinstalleerde laptop en daar doet hij het ook niet dus het probleem ligt niet in mn computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Net even in de query een parameter te weinig ingevoerd en daar komt hij wel mee naar voren.
Vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Staat er niet toevallig ergens een On Error Resume Next-statement? :)

We are shaping the future

Pagina: 1