Computer start op zodra er stroom is, maar erna niets meer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grwl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-10 16:06
Hoi kerels,
ik zit hier met een oude Dell Dimension 8300 die ik soms gebruik voor wat linux en server toepassingen.
Nu, de batterij die daar inzat was leeg, maar met een simpele F2 (dacht ik) kon ik perfect verder.
Vandaag smeet ik hem eens open, haalde de batterij er uit om te kijken welke het is, stak ze er terug in en de misserie begon:
Zodra ik de stroom aansluit schakelt hij zich automatisch aan, maar doet niet. De fans draaien, ik hoor ook de harde schijf en zie ergens een lichtje op het moederbord aangaan.
Uitschakelen gaat ook door gewoon op de aan/af knop te duwen, maar dat is ook alles.
Ik krijg hem niet terug aan, en ook de lampjes die dell er heeft ingestopt geven geen teken van leven. (dat zijn zo 4 lampjes om de status van je pc te bekijken)

Iemand een idee hou ik dit gedaan heb? Ik heb alle kabels al nagekeken en morgen ga ik om een nieuwe batterij, moest dit de reden zijn, maar ik vermoed van niet.

Alvast merci

g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orwell
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 22:11
Ziet ernaar uit dat je BIOS nergens gevonden kan worden? Als dat er niet is zal uiteraard ook niet de bootloader aan de gang kunnen.

Doe de batterij nog eens goed terug misschien?

Kortsluiting door gaar er terug in doen? (niet logisch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bedoelt het kleine batterijtje dat de tijd en de BIOS bijhoudt?
Ik dacht dat het meestal een CR2032 was.
Zet daar eerst eens een volle in.

Als je daarna in de BIOS kunt komen, kies dan eerst "veilige instellingen" of "optimal defaults" of zo iets, om alles naar de normale instellingen te krijgen.
Kom je niet in de BIOS, lees dan in de handleiding hoe je via een jumper de BIOS instellingen kunt resetten.
Lukt dat ook niet, koppel dan alle harde schijven los, en haal alle PCI-kaarten er uit. En probeer dan nog eens.

Met een leeg batterijtje doorgaan kan erg vervelende dingen opleveren. Verkeerde instellingen voor de tijd kan een besturingssysteem in de war gooien. Verkeerde instellingen voor de harde schijf kan soms grote gevolgen hebben.

Wat jij beschrijft kan door een lege batterij komen. Dus er is een goede kans dat er nog niets stuk is gegaan (dat hoop ik voor je).