Zyxel Prestige 2602HW-61C vervangen voor router met bereik.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu Telfort-adsl met een Zyxel 2602HW. Ik heb echter geen bereik op de 2e verdieping. Externe antenne kan niet. Modem verplaatsen ook niet.

Welke draadloze N-router heeft een supergoed bereik en is snel (itunes muziek streamen met Airport express) en kan met Telfort overweg? Komt die dan in plaats van Zyxel? Nieuw modemrouter of router koppelen aan Zyxel? Kan dat?

Is het mogelijk hieraan een externe HD te koppelen zodat elke computer die draadloos kan inzien?

Ik kan ook overstappen op Ziggo. Krijg dan modem van Ziggo, maar geen draadloos.

Alvast bedankt. Heb al veel gelezen via search maar vind geen passend antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Makkelijkste oplossing is om alleen een AP (accesspoint) te halen en deze met een van de LAN poorten op de Zyxel te verbinden.

Alternatief 1 is om een Wireless Router te halen, deze in AP-modus te zetten en deze met de LAN-poorten met elkaar te verbinden.

Alternatief 2 is om een Wireless Router te halen, de Zyxel in AP-modus te zetten en deze met de WAN poort te verbinden met een van de LAN-poorten in de Zyxel.

Alternatief 3 is om een Wireless Modem Router te halen en deze te gebruiken om de Zyxel geheel te vervangen.

Beperkingen... gebruik je momenteel telefonie van Telfort? Zo ja, dan zijn alternatief 2 en 3 opeens een stuk minder aantrekkelijk omdat je dan een apparaat moet zoeken dat ook hier ondersteuning voor heeft.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Wat dacht je van een universele wlan versterker? Eventueel powerline oplossing en extra ap? Ander kanaal? Dan zou je volgens mij goede oplossing hebben om verder te komen. Zo los ik het vaak op waar bijna geen bereik is en ik kan geen kabel kan neerleggen. Dan hoor ik niemand meer klagen en werkt gewoon als een trein.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een utp-kabel naar de 2e verdieping liggen. Ik wil daar echter draadloos. Als ik het goed begrijp (ben geen techneut :-) ), moet ik daar een AP aan vastmaken en dan is het rond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Inderdaad dat is mogelijk of een router als AP wat al eerder is aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de SIEMENS GIGASET SE 365 3 IN 1 WIFI ACCESS POINT gekocht.

Koppel ik die via de utp aan m'n Zyxel op de 2e verdieping als WAP of moet ik hem op de 1e verdieping zetten en gebruiken als repeater?

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2010 13:49 ]

Pagina: 1