[WIN 7] Start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:20
Voor een server gebruik ik, legale, Windows 7 Ultimate 64Bit.

Gisteren extern ingelogd en nog wat administratie uitgevoerd, vandaag weer terug en wilde via mijn eigen systeem Remote Desktop naar de server verbinden. Nu lukt noch lokaal nog via internet inloggen niet. Kan gebeuren, VGA kabel gezocht server aan monitor geknoopt en een USB-tobo erin.

Wachtwoord ingegeven, maar geen doorstart. Systeem kwartier laten wachten en daarna maar via de power knop uitgeschakeld.

Nu zijn de rapen gaar en start windows 7 geheel niet meer op. Dit deed me denken aan iets wat ik met XP mee heb gemaakt: een corrupte mbr.
Windows 7 DVD erbij gezocht en daarmee herstart. Kiezen voor "voer reparatie (oid) uit" scherm toont twee keer een grijze laadbalk waarbij dingen worden ingeladen.
Vervolgens krijg ik een zwart scherm met de tekst (C) microsoft coperation en een groene bootloader (geen enkel win logo oid).
Dit heb ik nu al 3 kwartier laten staan, zonder verder te gaan. Ook heb ik al de stekker er een 5 min uitgelaten zonder resultaat.

Ook het toepassen van de neosmart repair disc biedt geen soelaas.

Omdat windows 7 zo recent is kan ik ook via google geen oplossing zoeken. Het systeem bevat 1 reepje 2gig ram, een AMD chip geplaatst op een ASUS M3A76-CM mobo.
2 HDD's zitten in RAID1 (met mijn data!!!) en 1tje van 500GB verzorgt windows en de server (en dus geen belangrijke data).

Ik baal als een stekker, omdat ik vanuit deze schijf vandaag mijn nieuwe back-up's wilde draaien maar Murphy was van plan eerder langs te komen.

Iemand suggesties dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:25
booten in safe mode, backups doen en dan in de log boeken kijken of je kan vinden wat er mis is?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-06 22:00
Kijk eens of je systeem opstart zonder beide data schijven. Zoja, probeer dan op te starten met 1 van beide data schijven.

[ Voor 66% gewijzigd door Convo op 25-04-2010 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:20
Booten in safe mode werkt niet, maar kom dus ook niet in de installatie DVD.

Hoe kan ik formatteren oid?

edit

Grrr.... vandaag nog een RMA eruit voor mijn DVD station! Ding werkt alleen indien hij/zij er zin in heeft...

[ Voor 37% gewijzigd door significant op 26-04-2010 08:41 ]