[MySQL] Tabel is read only

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BD1
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 22:10
Ik heb een projectje voor school lopen waarin ik een webwinkel moest programmeren in PHP. Zo gezegd, zo gedaan. Maar nu heb ik een probleem.

Ik probeer een INSERT-query uit te voeren handmatig m.b.v. phpMyAdmin. Nu krijg ik de volgende melding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Error
SQL query:

INSERT INTO klant( voornaam, tussenvoegsel, achternaam, adres, huisnummer, postcode, woonplaats, telefoonnummer, mobielnummer, emailadres, gebruikersnaam, wachtwoord ) 
VALUES (

$voornaam, $tussenvoegsel, $achternaam, $adres, $huisnummer, $postcode, $woonplaats, $telefoonnummer, $mobielnummer, $emailadres, $gebruikersnaam, $wachtwoordmd5
)
MySQL said: 

#1036 - Table 'klant' is read only

Ik heb mijn website gehost bij 000webhost. Ik heb al even gegoogled en er wordt gezegd dat je de permissie van je MySQL-bestanden moet wijzigen. Maar mijns inziens kan ik niet bij die MySQL-bestanden komen.

Heeft iemand anders een idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neem contact op met hun support? Waarom installeer je niet gewoon ergens XAMPP of een equivalent? Dan kun je ook uit de voeten en heb je dit gedoe niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Dit kan je niet zelf oplossen, moet je hoster doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rare query die je doorgeeft aan MySQL met al die $!

Zoals Cheatah zegt: installeer local gewoon apache, mysql en php. Pas je /etc/hosts aan (of google even voor windows host file) zodat je eigendomein.nl naar 127.0.0.1 point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BD1
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 22:10
Verwijderd schreef op zondag 25 april 2010 @ 20:45:
Rare query die je doorgeeft aan MySQL met al die $!

(...)
Ja, dat klopt! Ik ben aan het programmeren in PHP en was te lui om voorbeeldnamen te verzinnen :9 Maar het probleem is opgelost. Na lang zoeken op het Control Panel van de hoster vond ik een optie 'Reset file permissions'. Na deze te hebben aangeklikt en te hebben uitgevoerd werkte de query gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cariolive23
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Wat levert deze query op:
SQL:
1
SHOW TABLE STATUS FROM dbname LIKE 'klant';

(wel even de juiste databasenaam opgeven!)
Pagina: 1