Advies internet nodig

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroHead
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-09 09:15
Hey allen tweakers,

ik ben niet zo'n expert op internet gebied, maar ik check wel vaak deze website
voor de pricewatch :P maar ik heb nu toch een vraag over internet en vroeg mij
af of jullie hier een goede suggestie voor konden doen, want ik zit met een probleem.

Ik woon in een particulier huis waar ik de bovenste verdieping huur. er zijn nog 2 verdiepingen
onder mij.
De buurman op de onderste verdieping is particulier fotograaf en gebruikt internet
vooral om enorme image bestanden te versturen via mail en internet, naar een server
die hij als back-up gehuurd heeft, ergens in ierland ofso heb ik mij laten vertellen. ook kijkt hij nooit televisie, maar maakt hij gebruik van youtube en andere video websites die allemaal data streamen.
Dat is mijn grootste probleem. Door zijn massale internet gebruik ontstaat er denk ik een
bottleneck en krijg ik en mijn onderbuurvrouw op de middelste verdieping echt een waardeloze
internet verbinding, en wordt surfen op zich al een uitdaging.

Daarnaast ben ik zelf een fanatiek gamer en speel vooral via de playstation 3 online. vandaar
dat ik dan ook het internet gebruik van mijn onderbuurman behoorlijk storend vind, maarja het is zijn
werk en daar kan hij ook niet veel aan veranderen.

We delen met z'n drieën een ADSL 20mb lijn van Tele2 en het jaarcontract is verlopen, dus we kunnen nu maandelijks opzeggen. We hebben het gehad over een Kabel lijn van Ziggo van 50mb, maar ik weet niet of dat per se onze problemen oplost, omdat het volgens mij aan een bottleneck ligt in het modem.

nogmaals ik heb er niet al te veel verstand van, dus corrigeer me waar dat nodig is :P

mijn idee is het volgende:
ik wil dat mijn buurman een aparte internet verbinding aanschaft voor zichzelf, want hij gebruikt gewoon het meest van de verbinding, en als hij er niet is, dan loopt het perfect.
maar wat zijn de mogelijkheden hier? we delen dus 1 huis, en er is maar 1 aansluitpunt. is het uberhaupt wel mogelijk dat hij dan een tweede internet verbinding aanschaft, en moet dat dan kabel zijn of adsl? want er loopt dan al een adsl abbonement bij tele2.

overigens gebruik ik voor de ps3 een kabel direct naar het modem, en de andere twee bewoners zitten op het draadloze netwerk. mijn laptop zit ook draadloos, maar daar doe ik niet veel anders mee dan surfen dus dat gaat wel zo.

in ieder geval bedankt voor jullie tijd en moeite, ik hoop dat er een suggestie komt waar we hier mee vooruit kunnen, want we ergeren ons er alle 3 aan, en verder kunnen we prima opschieten als buren, dus moet het wel goedkomen.
thanks, Ray

Do more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
De bottleneck ligt in de beperkte upload bandbreedte en heeft niets met de downstream bandbreedte te maken.

Verreweg de meeste goedkope en simpele oplossing gaat zijn door de uploads van je onderbuurman te limiteren tot ongeveer 80% van de maximale upload. Zijn uploads duren dan ongeveer 25% langer, maar de verbinding zelf zal voor de meeste andere zaken zonder meer bruikbaar blijven.

Alternatief is dat hij zijn backups op vaste, handige tijden verstuurd.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-06 19:14

SpaceK33z

Webdeveloper

Het lijkt mij sterk dat het aan het modem ligt. Als je van Tele2 naar Ziggo gaat krijg je sowieso een nieuw modem, dus stel dat het daaraan zou liggen is dat meteen opgelost.

Als je gewoon dat Ziggo abbo neemt van 50mb zal 't wel veel schelen en zal je hoogstwaarschijnlijk al een stuk minder last hebben van je onderbuurman. Helaas kan het ook gebeuren dat dit nieuw abbo dan alleen ten gunste komt van je buurman doordat hij dan nog sneller bestanden kan uploaden en alsnog het grootste deel verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroHead
okey, thanks alvast voor de snelle reply's.

Ik vind het wel een goed idee dat ik zijn upload limiteer, maar dan is mijn vraag natuurlijk hoe doe je dat?

en in hoeverre is het slim om over te stappen naar kabel, want ik weet niet hoe dat werkt. is het makkelijk aan te leggen?

Do more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
RetroHead schreef op zondag 25 april 2010 @ 20:33:
Ik vind het wel een goed idee dat ik zijn upload limiteer, maar dan is mijn vraag natuurlijk hoe doe je dat?
De makkelijkste is door het af te spreken met je onderbuurman en dat hij dat instelt in zijn FTP programma. Alternatief is om het in te stellen in het ADSL-modem, maar of deze dat ondersteunt is twijfelachtig. Daar hebben we meer informatie voor nodig, maar liever nog hebben we dat je daar eerst zelf even naar zoekt.
en in hoeverre is het slim om over te stappen naar kabel, want ik weet niet hoe dat werkt. is het makkelijk aan te leggen?
Kabel is niet moeilijker of makkelijker dan ADSL om aan te leggen. Wel moet je er even op letten dat je bij kabel meestal alleen een modem krijgt en niet een router-modem. Dat betekent dat je een losse router nodig kunt hebben (hangt ook weer van de situatie en leverancier af).

Of het slim is... hangt af van wat je met zijn drieën af kunt spreken. Gedrag aan passen kost niets.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroHead
wat ik zo 123 kan opzoeken via de ziggo website is dat het Z3 abonement van 47,95 p.m wel aardig te doen is, we delen het door 3 dus dan betaal je ongeveer 16 euro per persoon.
dan hebben we 25mb down en 4 mb upload.

aangezien ik nu een 20mb adsl heb waarbij ik maar 10mb haal, dan is het wel een waardige investering..
zal eens overleggen met mijn buren of ze die 8 euro extra per maand ervoor overhebben.
wel komt er dan kosten bij die je zei van een draadloos router van 99 euro, ook te bestellen via ziggo.

denk dat mijn huurbaas die router wel wil betalen, zal geen probleem zijn, thanks in ieder geval voor jullie
replys... ik ga ns overleggen!
grts

Do more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsaj_Nav
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-09 14:54

Repsaj_Nav

Hallo, ik ben Jasper

Vergelijk die 4Mbps upload van dat Z3 eens met je huidige upload? Daar zit denk ik vooral het probleem.
Kijk dan nog eens of het het extra geld waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Kees Kluskens schreef op zondag 25 april 2010 @ 20:00:
Het lijkt mij sterk dat het aan het modem ligt. Als je van Tele2 naar Ziggo gaat krijg je sowieso een nieuw modem, dus stel dat het daaraan zou liggen is dat meteen opgelost.

Als je gewoon dat Ziggo abbo neemt van 50mb zal 't wel veel schelen en zal je hoogstwaarschijnlijk al een stuk minder last hebben van je onderbuurman. Helaas kan het ook gebeuren dat dit nieuw abbo dan alleen ten gunste komt van je buurman doordat hij dan nog sneller bestanden kan uploaden en alsnog het grootste deel verbruikt.
Het heeft inderdaad weinig zin om sneller internet te nemen, zolang de buurman je internetverbinding leeg slurpt. En vooral het uploaden zorgt ervoor dat de downloadlijn compleet 'dicht slipt'. Die knijpen naar 80/85% zou inderdaad je problemen grotendeels moeten oplossen. Wat Repsaj_Nav zegt is dus geen oplossing. De buurman upload alleen sneller (en dus wel korter), maar dichtslippen doet het dan nog steeds. Er zijn trouwens ook tooltjes te vinden, zogenaamde network speed control software :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroHead
ik zit nu met een 0.83 mb upload lijn die dus erg zwaar gebruikt wordt als ik zit te gamen en hij zit achter z'n pc
youtube te bekijken en te backuppen

als ik dan 4mb upload zou hebben denken jullie dan dat ik betere verbinding heb tijdens het gamen?

bovendien gaat ziggo het ook nog verhogen na de zomer dit jaar, dus dan krijgen we 50mb down en 5mb upload.
ik denk niet dat mijn buurman het ziet zitten om zijn verbinding te knijpen naar 80% omdat hij er net zoveel voor betaald als wij.

Do more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

RetroHead schreef op maandag 26 april 2010 @ 17:54:
ik zit nu met een 0.83 mb upload lijn die dus erg zwaar gebruikt wordt als ik zit te gamen en hij zit achter z'n pc

als ik dan 4mb upload zou hebben denken jullie dan dat ik betere verbinding heb tijdens het gamen?
Nee, niet zolang je buurman 100% van de upload verbruikt...
bovendien gaat ziggo het ook nog verhogen na de zomer dit jaar, dus dan krijgen we 50mb down en 5mb upload.
ik denk niet dat mijn buurman het ziet zitten om zijn verbinding te knijpen naar 80% omdat hij er net zoveel voor betaald als wij.
Dus heeft hij recht op 33% van de bandbreedte.. Niet op 100%.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

RetroHead schreef op maandag 26 april 2010 @ 17:54:

Hij is het probleem, hij gebruikt verbinding 100%. Terwijl jullie ook meebetalen. Ik zou gewoon zeggen tegen hem dat hij netlimiter moet installeren. En dan gewoon limiteren. Streamen geeft zelfs met zo n verbinding problemen met lagg tijdens games. Als ik stream kijk met mijn 30/3 UPC heeft mijn broer ook lagg. Maar hij kan nog wel gamen maar zijn ping is zo n 300. Ik zou zijn verbinding dan limiteren tot 1,33Mbit als je die Ziggo neemt. Dat is namelijk 1/3. En als je nu nog 1mbit heeft, moet hij het eigenlijk limiteren tot 333kb. Gaat hij daar niet mee akkoord. Dan kan je ook een 2de ADSL aansluiting nemen ( als er 2 telefoonlijnen liggen) of kabel en dan samen met je buurvrouw delen. Of dat hij meer gaat betalen omdat hij het meeste gebruikt. 50%/25%/25%.

En zoals al eerder gezegd. Hij kan toch lekker snachts gaan uploaden tussen laten we zeggen, 2 uur snachts en 7uur smorgens bijvoorbeeld. En dan overdag een limiet.

[ Voor 7% gewijzigd door Zenix op 26-04-2010 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 20:09
Laat de buurman de duurdere Ziggo lijn nemen en deel de huidige ADSL verbinding met de andere bewoner.

Iedereen happy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroHead
ik denk dat dat de beste optie voor mij is, om 2 internet aansluitingen te hebben, maar kan dat wel?
ik heb een vaag kastje in de kelder hangen dat ik nog nooit heb gezien, en ik weet niet of het mogelijk is om
hierop 2 internet verbindingen te hebben?

ik zal een foto uploaden:
Afbeeldingslocatie: http://img709.imageshack.us/img709/4802/dsc00267a.jpg
misschien kunnen jullie me vertellen of het mogelijk is om hier 2 adsl verbindingen op aan te sluiten, of dat ik echt kabel en adsl moet pakken.

in ieder geval reuze bedankt voor de antwoorden, ben weer wat wijzer.

Do more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 19:59
2 adsl aansluitingen geeft bijna altijd problemen. Je gaat dan situaties krijgen dat provider A de lijn gaat reserveren en provider B daarna de lijn van provider A weer overneemt en zodoende A weer gaat lopen zeuren dat jij contractbreuk pleegt :p

Ik zou gewoon 1 adsl en 1 kabel aansluiting nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Waarom zet je niet gewoon een router met QoS tussen jullie netwerken? Dat zou een groot deel van je problemen oplossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

RetroHead schreef op zondag 25 april 2010 @ 20:33:
okey, thanks alvast voor de snelle reply's.

Daar is QoS nu voor uitgevonden, modem meet de upload, en zorgt dat iedereen netjes kan blijven internetten zonder echt last van elkaar te hebben.
Heb zelf een d-link dir-655 die dat prima kan.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon vragen of hij zijn upload op 75% ofzo kan zetten bij zijn FTP programma en je probleem is opgelost.
Pagina: 1