Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Topicstarter
Vandaag heb ik voor het eerst wat macro geschoten.
Helaas niet al teveel van wat beestjes. De BIF waren niet in een hele mooie hoek uitiendelijk en bij de libelle die ik zag had ik er perongeluk een grasspriet voor (met dus een groene zweem-streep).

Anyway, hier een eerste poging, ik hoor graag wat beter kan.

1 (105mm Macro + ext. tubes.)
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4048/4551533184_6df2d8acac.jpg

2 (105mm Macro + ext. tubes.)
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4010/4551533604_87ab9221b5.jpg

3 (105mm Macro + ext. tubes.)
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4063/4551533968_2333d4f1ca.jpg

4 (lensbaby 2.0 + ext. tubes.)
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4037/4551534550_6938896d4f.jpg

5 (lensbaby 2.0 + ext. tubes.)
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4057/4551534958_bd0d9c9e8d.jpg

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas kan ik niet zien welk diafragma je hebt gebruikt. Over het algemeen -denk ik op basis van deze kleine plaatjes- vind ik dat je dof een beetje te klein is.

De foto's met de lensbaby kunnen mij beide minder bekoren. In geval van nr 4 snap ik niet meer wat het onderwerp is. In foto 5 heb je dat wel leuk opgepakt alleen snap ik niet dat die bol aan de voorzijde niet scherp is...

Over het algemeen denk ik wel dat je experiment geslaagd is :P Lekkere compositie, goede belichting en interessante onderwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 14:03
Bij foto 4 en 5 heb je de focus op de achterkant.. Dit had ik persoonlijk liever aan de voorkant gezien.
Foto 2 vind ik vrij boeiend, alleen zou ik het hele plantje (dat is het toch?) scherp proberen te krijgen.

Voor de rest leuk gedaan, vooral de 1e en 3e foto spreken mij erg aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:01

YellowCube

Wait...what?

ik vond foto nr. 1 helemaal gaaf. Van de rest vind ik de onderwerpen niet zo interessant (nummer 5 gaat nog net).
en vanwaarde vierkante crop?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Ik ga ook voor de eerste, de andere spreken me op een of andere manier helemaal niet aan.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Topicstarter
@YC: ik vind een vierkante crop interesanter om mee te werken. Wel rekening mee gehouden met het schieten natuurlijk ;)

Mig: F13 voor 1, 2 en 3, F8 (kleiner diafragma schijfje heb ik niet).
De DOF is inderdaad erg klein, maarja we hebben het (bij 1,2 en 3) over iets van 1:3 (of 3:1 geen idee eigenlijk welke kant je het op moet denken). In ieder geval de 105 Macro met een volle set extentie-ringen.

Bij nummer 4 is het onderwerp de vorm van de bloem, een soort van paarse berg.

[ Voor 9% gewijzigd door qadn op 25-04-2010 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:49

Polariteit

Fietsende fotografeur

Nette serie

#1 - Mooi, je ziet lekker de details. Al hoef ik niet al te lang naar deze foto te kijken, daarvoor is er net iets te weinig te zien.

#2 - Mooie kleuren. Alleen vind ik het scherpteverloop niet echt lekker. Het lijkt wel of er scherpe bolletjes zijn, vervolgens onscherpe, weer scherp en weer onscherp.

#3 - Onderwerp vind ik niet interessant, komt waarschijnlijk omdat ik totaal niet kan zien wat het is ;)

#4 - Hier vind ik dat er op een gekke plek van de blaadjes is scherpgesteld: achterkant van de blaadjes. hierdoor zit er nog een onscherp deel voor.

#5 - Mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3:1 geeft aan dat je onderwerp 3x zo groot als reallife op je sensor staat. 1:3 is andersom. Ik neem aan dat je met tussenringen dus 3:1 haalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Topicstarter
Yup. En echt een idioot dunne scherptediepte :P
Ik heb ook kevers, bijen en libelles geprobeerd maar die waren allemaal behoorlijk mislukt helaas.
Scherptevlak komt zo kritiek op deze manier.

overigens geen statief gebruikt omdat ik geen macrorail heb, en zonder lijkt het me echt te onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 20:59
Ik vind de vierkante crops wel lekker wegkijken, normaal ben ik er niet zo'n fan van omdat het meestal uit noodzaak gebeurt (omdat er iets per se af moet bijvoorbeeld), maar hier lijkt/is het de bedoeling en dat pakt een stuk beter uit :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

qadn schreef op maandag 26 april 2010 @ 12:33:

overigens geen statief gebruikt omdat ik geen macrorail heb, en zonder lijkt het me echt te onhandig.
WOW! Dan heb je een heftige hoeveelheid licht gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 14:03
Flitser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhu, maar dat zie ik niet in de foto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Topicstarter
Met de 105 met flitser (fancy Nikon macro-flits systeem ding, werkt erg goed en prettig trouwens!), die met de lensbaby (4 en 5) zonder flitser.
Gewoon normaal zonlicht plus zo'n 5-in-1 vouwpaneel ding voor wat fill.

En 1600 ISO op de D700 is best clean heur ;)

[ Voor 16% gewijzigd door qadn op 26-04-2010 13:47 ]

Pagina: 1