Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Beste forumleden,

Zit hier met een probleem ik probeer bij 4 Terminal servers de document and settings leeg te gooien.
Nu kom ik een aantal dingen tegen waardoor ik dat niet kan.

Het eerste is dat ntuser.dat in gebruik is. (dit kan niet server opnieuw opgestart en niemand ingelogd)

Nu is er iets van een map die ik ook niet weg kan gooien nu heb ik het ownership overgenomen maar nog steeds kan ik deze map niet weggooien.

Heb al gezocht op clear documents and settings maar tot op heden niks gevonden.

Even terzijde deze document and settings worden gemount vanaf een andere server. Deze draait ook Windows 2003 server R2 SP2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
Ja dat is de bedoeling na deze actie om dit in te voeren.

Er staat nu voor bijna 2 jaar aan profiles en bijbehorende troep op. Dit willen we eerst fatsoenlijk schoonmaken voordat we dit gaan invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
chkdsk eroverheen gerost?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
Ja ook al geprobeerd nog steeds niks.

Oja registery keys van betreffende users ook al weggegooid. Nog steeds mag ik sommige bestanden niet weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
subinacl als system laten runnen, en het system account de dirs laten verwijderen met \\?\C:\%profiledir% ?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hoor je dit soort dingen niet via deze interface te doen?:

Afbeeldingslocatie: http://lpfsystems.files.wordpress.com/2008/09/2.gif

In plaats van 'enkel' folders te verwijderen? (Scherm is van XP maar kan me niet voorstellen dat dit niet in NT4 zat).

[ Voor 16% gewijzigd door spone op 25-04-2010 20:07 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
Wil dat heel graag doen maar daar kan ik ook niet alle accounts verwijderen en het gaat om pak en beet 170 account in 2 jaar tijd die er gestationeerd zijn. Dus helaas is dat ook geen optie.

Edit: het gaat me nu vooral om document and settings aangezien dat 78% van de schijven in gebruik heeft.
Over pak en beet 3 a 4 weken wordt alles netjes opnieuw opgeschoond zoals het hoort.

[ Voor 33% gewijzigd door bobsquad op 25-04-2010 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
bobsqaud schreef op zondag 25 april 2010 @ 20:15:
Wil dat heel graag doen maar daar kan ik ook niet alle accounts verwijderen en het gaat om pak en beet 170 account in 2 jaar tijd die er gestationeerd zijn. Dus helaas is dat ook geen optie.
Ga dan in ieder geval de HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList na welke accounts er sowieso niet meer aanwezig zijn (deleted users) en haal die daar ook weg.
Je kan dat vrij snel controleren door je userid's naast de AD te houden (diffje met bijvoorbeeld Excel of als je handig genoeg bent gebruik je een script met dsget of iets anders naar keuze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-03-2024

DLX

Als ik het goed begrijp, dan heb jij gewoon een \\fileserver\tsprofiles share die je probeert op te schonen? Haal de share er af, of verwijder heel die map gewoon.

Het kan ook zijn dat er een virusscanner in de weg zit. Ook lees ik niet vanaf welke server je die map probeert op te schonen. Doe dit vanaf de server waar deze op staan.

Oh ja er zijn ook wat unlock tools voor bestanden, zodat ze vrijgegeven worden.

Misschien inderdaad gewoon UPHClean installen en kijken wat er gebeurd.

[ Voor 19% gewijzigd door DLX op 25-04-2010 20:41 ]

The Legend Will Never Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
nee het zijn allemaal roaming profiles dus lokaal op elke server worden de bestanden er neer gezet. deze worden vanaf een andere server getrokken. Het gaat er meer op dat het nodig is dat alle profielen worden verwijderd onder document and settings dit ivm een applicatie.

Heb in ieder geval een oplossing gevonden die momenteel aan het draaien is namelijk delprof zit in de Windows Resource Kit kijken of dit effect heeft. Zal mijn bevindingen hier plaatsen mocht iemand er nog belang bij hebben.

[ Voor 26% gewijzigd door bobsquad op 25-04-2010 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

Klopt delprof (pff weekend :)) is ook een zeer mooi tool! Of toch even een file unlocker regelen als het echt niet lukt! Of via een andere PC even de C$ benaderen en dan proberen te verwijderen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
Hey GOUDSBS het het ook geprobeerd om vanaf een andere server dit te doen. Helaas nog steeds dezelfde problemen en zoals het er nu uitziet doet delprof precies wat ik wil en meer.

In ieder geval iedereen bedankt voor het meehelpen en ik zal zorgen dat UPHC er zsm opkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

@bobsquad; af en toe heb je van die vage dingen en als alles goed draait, dan vergeet je de mooie tooltjes als delprof :) UPHClean is toch wel iets wat standaard op een TS moet. Ik geloof dat ik deze heb draaien en niet de beta 2.0; http://www.microsoft.com/...470E2F3582&displaylang=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Het is standaard zo dat je ntuser.dat niet kunnen weggooien als een gebruiker ingelogd is. Wat ik meestal doe is vragen of de gebruiker even kan uitloggen, en dan kan ik het profiel verwijderen.Daarnaast draait op iedere TS, User Profile Hive Cleanup, en krijgen ze iedere week 's-avonds een reboot volgens een schema binnen Citrix. Als een bestand in gebruik is en je kunt het niet verwijderen, dan kun je o.a met de tool Process Monitor kijken wat dat precies en aan welke gebruiker dat hangt of aan welke service o.i.d

[ Voor 28% gewijzigd door Turdie op 25-04-2010 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
Zekers dat klopt helemaal helaas is dit een overgenomen situatie en om nou niet direct de gebruikers tegen je in het harnas te jagen is dit gelukkig ook maar een tijdelijke oplossing.

Binnenkort gelukkig alles aanpassen aan onze standaard want het is eigenlijk een grote rommel nu en ik snap ook niet dat een systeembeheerder geen UPHClean geinstalleerd heeft.

Daar heb ik nog wel even een vraag over is zoiets ook voor 2008 beschikbaar aangezien ik binnenkort ook zo'n systeem op moet zetten of zit dit al in 2008 ingebakken?

Edit@shadowman12

Het gekke was dat alle users al waren uitgelogd en dat de servers zijn gereboot en daarna pas alles heb proberen te verwijderen via de explorer maar kreeg alsnog deze foutmelding.

[ Voor 15% gewijzigd door bobsquad op 25-04-2010 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
bobsqaud schreef op zondag 25 april 2010 @ 21:11:
Daar heb ik nog wel even een vraag over is zoiets ook voor 2008 beschikbaar aangezien ik binnenkort ook zo'n systeem op moet zetten of zit dit al in 2008 ingebakken?
Zo te lezen zit User Profile Cleanup standaard ingebakken in Windows Server 2008
In WS08 and Vista, there is no need for UPHClean because this functionality (and more) is now performed by the User Profile Cleanup Service that is built into the operating system. Thus you will not be able to find a version of this tool for Vista/WS08.
Bron: User Profiles on Windows Server 2008 R2 Remote Desktop Services

[ Voor 25% gewijzigd door Turdie op 25-04-2010 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
Dankje shadowman12 hoef ik daar in iedergeval geen rekening mee te houden.

Alleen nog 1 tooltje moet ik dan hebben om het register leeg te gooien dus maar even googlen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
bobsqaud schreef op zondag 25 april 2010 @ 21:23:
Dankje shadowman12 hoef ik daar in iedergeval geen rekening mee te houden.

Alleen nog 1 tooltje moet ik dan hebben om het register leeg te gooien dus maar even googlen ^^
Dat zou ik niet doen met een tool maar gewoon met de hand, bij een tool weet je namelijk niet precies wat ie weggooit. En kunnen dan dus reg keys worden verwijderd waarvan je helemaal niet wil dat ze verwijderd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
Ik weet wel dat onder 2008 op een Terminal Server met een roaming profile niet zulke belangrijke dingen worden opgeslagen die haalt hij bij bij ons dan van de SBS het is echt de bedoeling de oude profielen zsm kwijt te raken als ze 21 dagen niet worden gebruikt.
Pagina: 1