Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Introductie, scroll verder voor eigenlijke vragen.

Ik heb hier een Sennheiser HD 570 koptelefoon die mij al jaren trouw van dienst is.
Ik ben bijzonder tevreden met de geluidskwaliteit en duurzaamheid. Dat de kussentjes na jarenlang intensief gebruik versleten zijn, kun je het oude beestje niet aanrekenen, lijkt me.

Feit is wel dat de slijtage nu zodanig begint te worden dat het misschien handig is als ik eens naar een vervanger uit ga kijken.

Nu game ik veel (op de PC uiteraard), waarbij ik ook meestentijds gebruik maak van voicechat. Ik heb op dit moment nog een losstaande microfoon. Die is op zich niet slecht, maar als ik toch een nieuwe koptelefoon koop, zou ik gelijk naar een headset kunnen kijken. Dat scheelt weer ruimte op het bureau.

Natuurlijk zoek ik in een headset dan wel goede geluidskwaliteit, dat ben ik immers van mijn huidige koptelefoon ook gewend. Een goede microfoon is ook een vereiste, daar wil ik natuurlijk niet op achteruitgaan.

Verder heb ik momenteel een Logitech Z Cinéma speakerset op het bureau staan waar ik mijn koptelefoon op aansluit. Ik weet niet of het verstandig is om daarnaast dan een USB headset te nemen, het lijkt me dat het wat lastig schakelen wordt.

Het probleem is nu wel dat ik op audiogebied niet bijzonder knowledgeable ben. Ik kan de producten wel met elkaar vergelijken op dingen als frequentiebereik en dergelijke, maar wat dat nu precies inhoudt, en vooral hoe zich dat in de praktijk uit, weet ik niet.

Tijdens mijn zoektocht kwam ik uiteraard al snel weer bij Sennheiser uit, die naar mijn idee aardige kwaliteit leveren voor een relatief goede prijs. Mijn oog viel daar dan ook op de PC 360 G4ME. Die ziet er goed uit, beter dan zijn voorganger de PC350 zelfs, die ook al een goede naam heeft als ik zo op GoT en de reviews rondkijk. Dat leek me dan ook een aardige kansmaker.

Het probleem is nu alleen dat ik vrijwel nergens iets kan vinden over de PC 360. Het is natuurlijk ook een nogal onfortuinlijke naam, google-gezien. De enige sites waar de headset te koop wordt aangeboden zijn in de UK, wat garantie-gezien ook niet echt handig is natuurlijk.

Het is dan misschien ook handig om te kijken naar alternatieven.
Wat ik tot nu toe verder heb gevonden zijn de Roccat Kave, die er ook interessant uit ziet, en de Sennheiser HMD 280 pro, een professionele headset.

Dan nu de vragen waar ik mee zit;

1) Heeft iemand al iets gehoord over de Sennheiser PC 360? Is die uberhaupt al uit, is hij zo goed als je mag verwachten, et cetera?
2) Wat zijn de ervaringen met de Roccat Kave? Hier op GoT wordt er niet veel over gerept, als ik de search mag geloven.
3) Zou de 5.1 functionaliteit van de Kave goed werken op mijn on-board 5.1 geluidschip (op een Intel DP35DP)? Is 5.1 op een headset uberhaupt de moeite?
4) De Sennheiser MHD 280 pro is een professioneel apparaat. Weet iemand of dit eenvoudig aan te sluiten is op een PC? Op de Sennheiser website word ik niet veel wijzer, wat dit betreft. Wederom ook; is dit het waard?
5) Heb ik overduidelijke alternatieven over het hoofd gezien?
6) Hoe makkelijk is het schakelen tussen een twee USB geluidsapparaten / USB<-->on-board?

Voor alle duidelijkheid dan nog even de eisen die ik zou stellen aan een nieuwe headset:

Geluidsweergave moet minstens even goed zijn als van mijn huidige HD 570.
Microfoon moet minstens even goed zijn als mijn huidige desktopmodel (een Altec Lansing VoicePod uit '99).
Bij voorkeur aan te sluiten op mijn Z Cinéma, aangezien ik vermoed dat dit het makkelijkst omschakelt.

Goed, het is een heel verhaal geworden, maar dit is de situatie zoals hij nu is.
Mocht iemand mij advies kunnen geven, dan ban ik daar zeer dankbaar voor.

[ Voor 0% gewijzigd door CherandarGuard op 29-04-2010 15:02 . Reden: Te lang. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
Mijn post lijkt een geval te zijn van TL;DR.
Hopelijk is het zo beter te verteren voor mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09 20:21
Speedlink Medusa NX 5.1 heb ik hier, bevalt prima :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:38
Ik zit al een tijdje met hetzelfde dilemma, bij mij is mijn huidige een Sennheiser HD500 die ook versleten is.

Een duur, semi-profi en moeilijk te verkrijgen alternatief is: Beyerdynamic mmx 300

Maar ik zie veel mensen die toch aanraden om een goede hifi hoofdtelefoon te kopen en een losse microfoon ,dan geen plastic pc geval maar een voor radio doeleinden bedoeld iets, en dat hoeft niet echt duur te zijn.

Ik blijf het topic volgen want ik ben benieuwd wat je gaat kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
Ik heb hier een PC-350 liggen waar ik me nog steeds erg goed mee vermaak.
Je kan als het goed is trouwens ook gewoon de kussentjes van je huidige sennheiser vervangen. Weet niet of dat bij jouw model ook een optie is, maar het is wellicht een goedkopere oplossing en aangezien je er nog steeds tevreden mee bent...

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
Nefiorim schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 11:51:
Ik heb hier een PC-350 liggen waar ik me nog steeds erg goed mee vermaak.
Je kan als het goed is trouwens ook gewoon de kussentjes van je huidige sennheiser vervangen. Weet niet of dat bij jouw model ook een optie is, maar het is wellicht een goedkopere oplossing en aangezien je er nog steeds tevreden mee bent...
Heb je enig idee waar je zo iets zou kunnen vinden?
Sennheiser levert in ieder geval via de website geen support meer op mijn model helaas. Je kan alleen nog een handleiding in PDF krijgen onder legacy support, daar houdt het wel mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Als je ze belt is er vaak wel wat te regelen met ze ;). iig met de standaard hulpclub van ze. Goedkoop is anders, reken op 30-35E (zijn ze voor de 650...).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horizons
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-01-2024
Als je écht voor kwaliteit wilt gaan moet je bij beyerdynamic wezen, daar kun je hem zelfs tegen een 'lichte' vergoeding een persoonlijk kleurenschema geven.

Verder ken ik de PC360 helemaal niet, en weet ik van de 350 dat het een goede headset is.

ik zie wel dat de 350 een gesloten model is dat betekent dat er bijna geen geluid doorheen komt, dus je zal niets horen van buiten als je hem op hebt en vice versa.

de 360 is daarintegen open en zul je als je de headset op hebt ook dingen van buiten horen. (zoals jouw huidige 570).

Alle headset met 'echt' 5.1 geluid zoals de roccat kave (dus met 3 speakers in elke schelp) zijn af te raden, hoofdzakelijk om dat het niet werkt. en ben je beter af met een goede stereo headset/koptelefoon.

Ik zelf heb geen headset gekocht maar ben voor een hifi koptelefoon gegaan (HD555) met de Zalman ZM-MC 1 als microfoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Horizons schreef op zondag 02 mei 2010 @ 12:07:
Als je écht voor kwaliteit wilt gaan moet je bij beyerdynamic wezen, daar kun je hem zelfs tegen een 'lichte' vergoeding een persoonlijk kleurenschema geven.
Ik weet niet wat dat met kwaliteit te maken heeft :P.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik weet niet wat het budget is (lijkt me ook belangrijk om te weten), maar ik ben zelf érg tevreden met de pricewatch: Steelseries Steelsound 5HV2. Deze headset krijgt goede reviews (zoek even met Google) en heeft een beweegbare, maar erg degelijke microfoon, mocht je zoiets erbij willen. Ook is deze in en weer uit te schuiven, dus als je hem niet nodig hebt, schijf je hem in en heb je geen last meer van de microfoon.

Ook zou de headset in 3 delen op te vouwen zijn, wat makkelijker is voor vervoer. Ik weet zelf nog niet hoe dat moet, heb het niet echt nodig ook, want ik ga met de headset toch niet zo gauw op pad.

En zoals eerder gezegd: je merkt geen verschil tussen een 5.1 en een 2.0 setje, dus reageer niet op al die marketing en neem een goede 2.0 set... ;) Ik heb zelf namelijk 2x een Zalman 5.1 setje gehad (die zonder microfoon), dus ik kan uit ervaring vertellen dat het verschil totaal niet hoorbaar is.

De aansluiting ervan is met 2x 3.5mm jacks, eentje voor geluid, andere voor microfoon. Beiden zijn gekleurd, zodat je makkelijk ziet welke waarvoor bestemd is.

Ook lees ik niet heel erg goed wat je precies wil doen met de headset. Is het voor gamen, muziek maken, of juist muziek luisteren bijvoorbeeld? Aangezien het topic in HSA staat, ga ik er vanuit dat het voor te gamen is. Dan is de headset die ik aangeef, een erg goede moet ik zeggen, voor een niet al te superdure prijs.

Om even antwoorden te geven op je vragen:
CherandarGuard schreef op zondag 25 april 2010 @ 18:45:
1) Heeft iemand al iets gehoord over de Sennheiser PC 360? Is die uberhaupt al uit, is hij zo goed als je mag verwachten, et cetera?
In de Pricewatch staat hij iig (nog) niet, de Sennheiser PC 350 is er wel, wellicht is dat ook een (goed) alternatief?
2) Wat zijn de ervaringen met de Roccat Kave? Hier op GoT wordt er niet veel over gerept, als ik de search mag geloven.
Probeer de headset op te zoeken in de Pricewatch en kijk vervolgens of er productreviews er van zijn gemaakt door de userbase?
3) Zou de 5.1 functionaliteit van de Kave goed werken op mijn on-board 5.1 geluidschip (op een Intel DP35DP)? Is 5.1 op een headset uberhaupt de moeite?
Zoals als gezegd in het topic: 5.1 geluid vanuit een headset heeft géén meerwaarde. Koop dan een goede 2.0 set, dat maakt je veel blijer.
4) De Sennheiser MHD 280 pro is een professioneel apparaat. Weet iemand of dit eenvoudig aan te sluiten is op een PC? Op de Sennheiser website word ik niet veel wijzer, wat dit betreft. Wederom ook; is dit het waard?
Hangt van de aansluitingen af die op de headset zelf zitten. Over het algemeen worden 3.5mm jacks hiervoor gebruikt, net als bij losse speakers. Echt professionele headsets gebruiken die grote dikke stekkers, maar daar zijn, neem ik aan, wel omzet stekkertjes voor, al verlies je dan wel mogelijk wat kwaliteit.
5) Heb ik overduidelijke alternatieven over het hoofd gezien?
Tja, je geeft niet echt aan waarvoor je de headset wil gebruiken. Dat je het topic in HSA zet doet mij vermoeden dat het voor te gamen is, maar is dat ook echt zo?
6) Hoe makkelijk is het schakelen tussen een twee USB geluidsapparaten / USB<-->on-board?
Deze moet je even verduidelijken, hier kan ik geen kaas van maken. Volgens mij word, op het moment dat je een USB geluidsapparaat aansluit de onboard uitgeschakeld, als dat is wat je bedoeld. Sluit je alleen de headset via USB aan (die zijn er namelijk ook) dan word het signaal via USB naar de headset verstuurd, meer niet.
Voor alle duidelijkheid dan nog even de eisen die ik zou stellen aan een nieuwe headset:

Geluidsweergave moet minstens even goed zijn als van mijn huidige HD 570.
Microfoon moet minstens even goed zijn als mijn huidige desktopmodel (een Altec Lansing VoicePod uit '99).
Bij voorkeur aan te sluiten op mijn Z Cinéma, aangezien ik vermoed dat dit het makkelijkst omschakelt.
Zolang er niet duidelijk is wat je precies wil gaan doen, is eisen stellen ook erg lastig imo. Een microfoon van ruim 10 jaar oud is inmiddels ook wel voorbijgestreefd door de techniek van tegenwoordig. Stilstaan is immers ook achteruitgang... ;)

[ Voor 86% gewijzigd door CH4OS op 02-05-2010 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horizons
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-01-2024
Boudewijn schreef op zondag 02 mei 2010 @ 15:30:
[...]

Ik weet niet wat dat met kwaliteit te maken heeft :P.
de komma had eigenlijk een punt moeten wezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Josz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-09-2023
Nou, ik was ook op zoek naar de Sennheiser PC 360 G4ME alleen heb ik een aantal mailtjes eruit gedaan naar webwinkels en de enige winkel die mij meer kon zeggen over deze set en die hem ook binnen 5 dagen kan leveren is freezing hardware, ik ga er namelijk nog een Astro Mixamp bijbestellen via: www.limexb.co.uk

tevens een link gevonden voor een review:
http://www.hardwareheaven.com/reviews.php?reviewid=968

Geachte heer van Hoof,

Bedankt voor de aanvraag. De prijs van de Sennheiser PC 360 is EUR 184,90. De levertijd bedraagt 3 tot 4 werkdagen.

Met vriendelijke groet,

Niels Kijl
Freezing Hardware

Doe er je voordeel mee! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

we hadden hem tot vorige week een aantal in voorraad, ze waren natuurlijk snel de deur uit. Vreemd genoeg zijn ze in de Benelux nu al weer niet meer te krijgen en is de levertijd onbekend :(

http://www.gamegear.be/product_info.php?products_id=1423

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.strijbos
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-12-2016
Nou kijk ff hier is hij ook tekoop alleen wat goedkooper 175,- euro
http://www.redcoon.nl/ind...d/8235/Sennheiser_PC_360/

grt, Erik

[ Voor 4% gewijzigd door e.strijbos op 19-05-2010 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doak
  • Niet online
En daar heb ik hem gekocht. Mooi dingetje net ook even mwf2 mee gespeeld. Moet zeggen als je het vergelijkt met de HD500 dat er absoluut geen bass in zit. Niet echt voor muziek als je het mij vraagt. Ik game er alleen mee, muziek gaat over de boxen. :P Voor gamen is die goed. Ben wel benieuwd of dat 5.1/ 7.1 nou veel beter is of niet. P.s. deze is dicht, valt gewoon om de oren met fluwelen oorschelpen dus plakt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een vervanger voor mij Creative Fatal1ty. Ik was ook langs de Beyerdynamic MMX300 gekomen. Voor kwaliteit hoef je niet verder te zoeken, de mmx300 is afgeleid van een headset die men in vliegtuigen gebruikt, en dan aangepast voor gamers.

Maarja, €320 vind ik wel veel, zelfs als je hem dan helemaal hebt geconfigureerd in je eigen kleur, je naam erop en verzendkosten. Tóch overweeg ik deze aan te schaffen, een dergelijke headset zou toch een flinke tijd moeten meegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:47
Ik gebruik gewoon een steelseries siberia v2 en ben er erg tevreden mee, maar als ik die prijzen hier allemaal zie is je budget flink hoger :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doak
  • Niet online
Ik ga binnenkort een 5.1 headset lenen van een collega om te zien of dat veel verschil is. Ga ook nog een nieuwe geluidskaart halen want in deze sennheiser 360 zit echt wel bass maar kan dat vanuit mijn onboard ding niet echt aangeven. Headset bevalt nog steeds dus die gaat niet terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engra
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01-2024
doak schreef op zondag 23 mei 2010 @ 23:29:
Ik ga binnenkort een 5.1 headset lenen van een collega om te zien of dat veel verschil is. Ga ook nog een nieuwe geluidskaart halen want in deze sennheiser 360 zit echt wel bass maar kan dat vanuit mijn onboard ding niet echt aangeven. Headset bevalt nog steeds dus die gaat niet terug :)
Ik heb op het moment 2 headsets van plantronics eentje met 5.1 en een stereo headset en ik vind persoonlijk dat 5.1 vreselijk het geeft niet het gevoel als een surround sound speaker set en het geluid klinkt ook wat anders, ik zou voor gamen dus gewoon een stereo headset aanraden en als je films en dergelijken wilt kijken gewoon een speaker set gebruiken met 5.1 bijv.
Pagina: 1