Goedkoop bulk sms versturen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-09 12:54

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
Ik heb goed rondgekeken maar er is niet echt 1 subforum waar mijn vraag perfect past.

Ik ben op zoek naar een manier om goedkoop een hondertal smsjes in 1 keer te kunnen versturen. Het is gewoon 1 sms-bericht dat zo snel mogelijk verspreid moet worden. Als de nummers met bijhorende naam dynamisch uit een csv-bestand zouden kunnen gehaald ("Beste x, hierbij ...") worden is dit mooi meegenomen.

Ik weet dat er websites bestaan die dit soort bulksmsdiensten aanbieden, maar degene die ik ken zijn meestal nogal duur ~10 cent en bieden niet de mogelijkheid om het bericht persoonlijk te maken.
Indien iemand goede aanbieders kent, dan hoor ik het graag.
Voordeel: snelle verspreiding, professioneel
Nadeel: duur, niet zo flexibel

Een ander idee dat ik had was om een soort toestelletje te kopen dat rechtstreeks met je pc verbonden kan worden en ook een SIM-kaart kan bevatten. Zo zou je dus op de pc berichten kunnen klaarmaken die dan door dat toestel verzonden worden. Dit zou ideaal zijn, want dan zouden 1000 smsjes maar 10 euro kosten. Ik heb geen idee of zoiets eigenlijk wel bestaat.
Voordeel: goedkoop, flexibel
Nadeel: tragere verzending (ongeveer 10 per minuut?) en misschien bestaat het niet

Alle suggesties om goedkoop een grote hoeveelheid smsen te versturen zijn welkom!

[ Voor 8% gewijzigd door Lulukai op 25-04-2010 17:37 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:14

scorpie

Supra Addict

Zoiets heb ik zelf ook wel gebruikt, zoek eens op java sms server ofzo, een provider a la mollie zal je denk ik te duur vinden. Ik heb geen idee of dat goedkoper / duurder is, maar dat zal je zelf even moeten bekijken.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
scorpie schreef op zondag 25 april 2010 @ 17:36:
Zoiets heb ik zelf ook wel gebruikt, zoek eens op java sms server ofzo, een provider a la mollie zal je denk ik te duur vinden. Ik heb geen idee of dat goedkoper / duurder is, maar dat zal je zelf even moeten bekijken.
Net gekeken naar Mollie. Het is inderdaad wat ik zoek, maar prijs voor 100 smsjes is 13 cent per stuk. Mollie lijkt eerder gericht op de zakelijke markt.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 15:40
Je kan ook gewoon een sms modem aansluiten ...
http://www.delmation.nl/ErcoGener/ErcoGener.htm

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:00
Voor grote aantallen / bulk kun je kijken naar clickatell. Werkt prima, en genoeg mogelijkheden om data aan te bieden (kan oa via ftp, php, xml, en weetikwatnogmeer). Als je zelf script kun je prima customized SMSjes sturen. Werkt stabiel en snel in mijn ervaring. ( http://www.clickatell.com/ )
Hun APIs zijn heel flexibel en kun je op duizenden manieren intergreren in je eigen systeem. Tarieven vallen mee, 6.6 cent. Naar tmobile en tele2 4,4 cent, vodafone 8,8 cent.

Namen enz integreren kun je prima snel zelf doen, csvtje in excel, word koppeling erop die data dynamisch ophaalt, en dan saven als txt file volgens het ftp formaat van clickatell en bestandje uploaden.

Budget: Zelf doen dmv een SMS gateway. Snelheid is laag, maar goed, als dat geen issue is dan maakt dat niet uit. Sneller is sms over gprs, maar dat werkt lang niet bij elke provider.

SMSjes kosten je dan 10 eur ofzo per 1000, gewoon een vodafone blox op een prepaid kaartje oid.

Voordeel is wel dat je dan eventueel ook 2-weg kunt doen, je kan ook smsjes terug ontvangen (en eventueel automatisch verwerken), bij commerciele tenten kost je dat extra.

Wel zit je met afzender: Bij clickatell zul je een nr moeten valideren, bij eigen sms doos stuur je gewoon dat 06 nr mee als afzender.

Kwa modems kun je kijken naar merken als Siemens, Wavecom of Westermo. Die bieden allemaal (semi-industrieel) gsm modems aan. Ik zelf heb een Siemens M35 in gebruik, en heb een stapeltje Westermo's liggen. (te koop...)

Let alleen ff op welke provider je pakt: Die band moet wel door de modem ondersteunt worden.

[ Voor 14% gewijzigd door DJSmiley op 25-04-2010 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
Bedankt voor de reacties tot nu toe. Misschien zijn er nog mensen met info of ervaringen?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:28
Ik heb in het verleden ook met clickatell gewerkt.Bestandje uploaden via ftp en een paar seconden daarna kwam het SMSje binnen. Werkte goed en goedkoop.

Is dus volledig aan te passen zoals je zelf wilt (Email, FTP, XML, HTTP), ieder bericht kan anders zijn. Het hangt er vanaf hoe jij het aanlevert bij hun....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
schopje voor een SIM-toestel dat aan de pc kan worden gehangen om berichtjes te versturen.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:16
Je kunt toch gewoon een mobiele telefoon aan je pc hangen via usb of bluetooth en zo sms'en. Zijn zat tooltjes voor te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
Nielson schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 14:26:
Je kunt toch gewoon een mobiele telefoon aan je pc hangen via usb of bluetooth en zo sms'en. Zijn zat tooltjes voor te vinden.
Ook om automatisch een paar honderd smsjes te verzenden? De software die bij mijn gsm zat was zo brak als maar kon zijn.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:44

decramy

root@birdie:~#

Heb je programeerervaringen? Kijk dan eens naar gnokii :)

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
decramy schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 23:17:
Ziet er nuttig uit!

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
decramy schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 23:17:
Gnokii is inderdaad perfect wat ik zocht! Zijn hier mensen die ervaring met Gnokii hebben?

.

Pagina: 1