eSata aansluiting maken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232480

Topicstarter
Is het mogelijk zelf een eSATA aansluiting te maken??

Kan ik daarvoor een eSATA aansluiting kopen en deze rechtstreeks op mijn moederbord aansluiten,of heb ik andere voorzieningen nodig??(mijn moederbord heeft 4 Sata aansluitingen waarvan 1 in gebruik voor mijn interne SATA schijf)

Zo niet ,wat moet ik dan aanschaffen.

Ik ben in het bezit van een externe HD met USB en eSATA aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je hebt gewoon verloopkabeltjes. eSATA is niets anders dan SATA met een iets andere connector.

Gewoon zo'n ding kopen: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.9281

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356920

Ik heb het volgende frontje geplaatst, lekker handig aan de voorkant van je pc.

http://www.conceptronic.n...10&gid=1010&pid=CMULTIFPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Na het plaatsen moet ik dan in de BIOS nog iets instellen??

Ik heb nl geprobeerd maar wordt niet herkend,wel USB

Ik heb een Foxconn A6VMX moederbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Waarom zou je iets in de bios moeten instellen?
Zoals ik in m'n eerste post al aangaf, eSATA is hetzelfde als SATA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356920

Nieuwe harde schijf even checken met schijbeheer, en partitioneren & formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Terw_Dan schreef op maandag 26 april 2010 @ 12:14:
Waarom zou je iets in de bios moeten instellen?
Zoals ik in m'n eerste post al aangaf, eSATA is hetzelfde als SATA.
Als ik mijn PC uit zet,externe HD aansluit power on,PC opstart wordt hij NIET herkend!!!
Ook als mijn PC aan staat en ik sluit de externe schijf aan(power on) Geen resultaat!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dan is of de kabel niet goed, of de eSATApoort op je externe schijf niet lekker in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xingchen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-06 11:08
Als je AHCI niet aan hebt staan dan wordt hot swapping niet ondersteurnd trouwens. Maar als je de pc gewoon aan en uit zet moet hij het gewoon doen. Zoniet, dan is zoals al eerder genoemd, je hd, kabel, externe behuizing of aansluiting kaduk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
xingchen schreef op maandag 26 april 2010 @ 23:06:
Als je AHCI niet aan hebt staan dan wordt hot swapping niet ondersteurnd trouwens. Maar als je de pc gewoon aan en uit zet moet hij het gewoon doen. Zoniet, dan is zoals al eerder genoemd, je hd, kabel, externe behuizing of aansluiting kaduk.
Het navolgende gedaan:
HD uitgenomen en in een andere behuizing gedaan,zelfde kabel gebruik:Werkt perfect,zowel aangesloten voordat de Pc gestart is,als bij draaiende PC.(dus zal het niet aan de Pc liggen)
De Externe HD(merk TARGA NDAS 500 eSata) ter reparatie aangeboden(garantie) teruggekregen en gerepareerd(nieuwe print) hij schijnt daar getest te zijn en goed bevonden.

Waar moet ik nu zoeken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Laatst online: 12-06 15:48
Heeft die harde schijf een eigen voeding? zonee moet je OOK USB aansluiten. eSata heeft geen eigen voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Scorpio40, waaruit maak jij op dat de hardeschijf niet herkend wordt? Wordt de externe Hardeschijf niet gedetecteerd door het BIOS of verschijnt deze niet in schijfbeheer. De hardeschijf zal namelijk zich niet eerder tonen in de verkenner dan pas op het moment dat deze gepatitioneerd en geformateerd is en natuurlijk een drive letter is gekoppeld.

Overgens neem ik aan dat je de voedingsadapter welke meegeleverd is bij de externe hardeschijf is geleverd wel gebruikt, aangezien deze front eS-ATA aansluitingen geen voedingspanning verzorgen. (je hebt ook powered eS-ATA aansluitingen, zowel S-ATA alsde poweraansluitingen zijn dan in dezelfde connector verwerkt)

In iedergeval wees iets concreter en vollediger in jouw informatie, aangezien de vragen waarmee je het topic starte eigenlijk met een beetje verdiepen in de materie zelf ook had kunnen beantwoorden.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
_Dune_ schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 22:31:
Scorpio40, waaruit maak jij op dat de hardeschijf niet herkend wordt? Wordt de externe Hardeschijf niet gedetecteerd door het BIOS of verschijnt deze niet in schijfbeheer. De hardeschijf zal namelijk zich niet eerder tonen in de verkenner dan pas op het moment dat deze gepatitioneerd en geformateerd is en natuurlijk een drive letter is gekoppeld.

Overgens neem ik aan dat je de voedingsadapter welke meegeleverd is bij de externe hardeschijf is geleverd wel gebruikt, aangezien deze front eS-ATA aansluitingen geen voedingspanning verzorgen. (je hebt ook powered eS-ATA aansluitingen, zowel S-ATA alsde poweraansluitingen zijn dan in dezelfde connector verwerkt)

In iedergeval wees iets concreter en vollediger in jouw informatie, aangezien de vragen waarmee je het topic starte eigenlijk met een beetje verdiepen in de materie zelf ook had kunnen beantwoorden.
Wordt niet gedetecteerd in de BIOS en verschijnt ook niet in Schijfbeheer.
Schijf is geformateerd en gepatitioneerd(via USB aansluiting die wel werkt) en voorzien van Drive letters
Voeding via externe voedingsadaptor
Aansluiting op PC via eSATA bracket op aansluiting moederbord(Foxconn A6VMX)
Op andere PC werkt hij ook niet.
Apparaat is teruggeweest naar Targa (garantie)(volgens Targa) gerepareerd
Andere externe schijf werkt wel!!
Volgens Targa helpdesk moet het apparaat goed zijn en ligt het probleem bij mijn PC.

Hopelijk ben ik nu duidelijker geweest(Sorry daarvoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als een andere externe schijf wel werkt dan lijkt me dat die aansluiting wel goed is. Als het ding op een andere PC ook niet werkt dan is die hdd gewoon niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Terw_Dan schreef op woensdag 28 april 2010 @ 11:57:
Als een andere externe schijf wel werkt dan lijkt me dat die aansluiting wel goed is. Als het ding op een andere PC ook niet werkt dan is die hdd gewoon niet goed.
Wederom Targa helpdesk gebeld:Hij wordt weer opgehaald voor reparatie!!
We wachten af!!

Bedankt voor alle reacties/adviezen
Pagina: 1