Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:03
Ik plaats dit topic nadat ik de troubleshooter heb doorgelezen en een ander topic met vage bootproblemen heb doorgespit (dat toch wat verschilt van mijn probleem).

Het is alweer lange tijd geleden dat ik met dit soort problemen te maken heb gekregen, helaas heb ik nu slechts 1 pc en geen reserveonderdelen om de nodige tests uit te voeren.

Mijn pc heeft altijd erg stabiel gedraaid, een lichte overklok en eigenlijk nooit crashes. Aan de setup is niets veranderd, maar nadat ik gisteren terug kwam van mijn vrijgezellenfeest zag ik dat mijn moeder :P (was op bezoek geweest) de pc had afgestoft. Ik vond het wat vreemd dat de pc aanstond, want ik dacht hem uitgezet te hebben, maar waarschijnlijk is hij bij het afsluiten in windows blijven hangen (programmas niet goed afgesloten).

De Pc reageerde echter niet meer en gaf ook geen beeld. Na opnieuw opstarten gaan alle fans draaien, licht er bij de videokaart een ledje op, geeft de lanverbinding aan een verbinding te hebben (ledje). Maar ik kreeg geen beeld op mijn werkende monitor en de pc bleef slechts 10 seconden aan waarna het zichzelf resette en opnieuw begon.

Vanochtend heb ik de cmos gecleared met een jumpertje, en dit heeft als resultaat gehad dat de pc zichzelf niet meer reset, en dus aanblijft, maar nog steeds geen beeld geeft.

Normaal zou ik dus zelf met reserveonderdelen kijken wat het probleem was, maar hier heb ik echter geen beschikking over, daarom hoop ik dat wat medetweakers mij kunnen voorzien van hun wijze raad :).

Het systeem heeft de volgende specs:

C2D e4500
2 gb ddr (2 reepjes)
MSI P43 Neo mobo
Ati Radeon 4850 van XFX
320 gb hdd

Ik zat zelf te denken dat het of de processor, of de videokaart of het moederbord moet zijn, omdat het in alle andere gevallen in ieder geval beeld zou moeten geven (correct me if im wrong). Heeft iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-07 21:24
Geeft het moederbord biebjes tijdens het opstarten, waarschijnlijk niet, maar check het even..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Goede vraag, helemaal vergeten te melden, wel op gelet maar geen biebjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Ongeloofelijk hoe simpel een oplossing kan zijn. Toch maar de ddr2 reepjes van kingston van bank gewisseld en ineens draait het systeem weer, tot nu toe gewoon stabiel.

Wat ik me echter afvraag is waarom het probleem ineens de kop opsteekt terwijl er eigenlijk niets is veranderd. Kan het een hitteprobleem zijn geweest, ik heb behoorlijk wat stof kunnen verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:43

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Misschien eerder een beetje stof in de RAM-slots?

[ Voor 4% gewijzigd door Ghost Dog op 25-04-2010 16:57 ]

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!