Tikkend geluid uit speakers, geluidskaart kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.671 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356897

Topicstarter
Hallo,

Sinds een uur zit ik met een vreemd probleem. Het geluid van mijn laptop (Acer Aspire 5720) doet het niet meer en in plaats daarvan produceert hij nu continu een tikkend geluid (uit de speakers, dus het komt niet van de harde schijf oid). Het is een onboard geluidskaart van Realtek (High definition audio).

Het tikken begon nadat ik iets had opgenomen met een kabeltje van mn gitaarversterker naar de line-in ingang. Ik doe dit regelmatig, en het is tot nu toe altijd zonder problemen gegaan.

Ik heb al een aantal keer opnieuw opgestart en in Apparaatbeheer de geluidskaart uitgeschakeld, maar daarmee hield het getik niet op. Op google kan ik geen relevante oplossingen vinden.

Mijn vraag is nu of mijn geluidskaart kapot is, en zo ja; hoe stop ik het getik?

Ik hoop dat iemand een idee heeft wat ik hier mee moet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-04 23:54
Probeer je computer eens helemaal uit te zetten.

Een 'crash' kan individuele apparaten in een staat 'achter' laten die op te lossen valt met een Soft-reboot.

Als dat niet helpt is de volgende stap om de driver te verwijderen. Weer te rebooten en dan weer te installeren. Controleer ook even je speakers/versterker, door bijvoorbeeld even een koptelefoon te gebruiken in plaats van speakers.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356897

Topicstarter
Ik heb mn laptop al helemaal uit gehad en de accu eruitgehaald, maar hielp niet. Wat ook vreemd is, is dat het tikken zowel uit mijn koptelefoon komt als uit de speakers van mijn laptop, terwijl die geen geluid zouden moeten maken als ik een koptelefoon inplug.
Ik zal kijken of het helpt om de drivers opnieuw te installeren.

Upd: Toen ik de drivers verwijderde stopte het tikken, maar het begon weer toen ze weer geïnstalleerd waren.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 356897 op 25-04-2010 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkpaulus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-03 19:47
Ik heb het zelfde probleem met mijn Asus n750jk laptop, en was benieuwd of het bij jou verholpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-05 00:07

heuveltje

KoelkastFilosoof

Klinkt toch alsof er hardwarematig is stuk is gegaan,
Misschien dat je in de line in ingang iets opgebazen hebt,
Helpt het als je in windows alle ingangen op dempen zet ?

En als ja via een linux opstart cd Start. tikt het dan nog ?

[ Voor 17% gewijzigd door heuveltje op 10-10-2016 12:29 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-05 07:49
Na 6 jaar zal hij toch eindelijk al wel eens een nieuwe laptop hebben denk ik?! ha ha ha ha...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-04 07:34

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Henkpaulus schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 12:18:
Ik heb het zelfde probleem met mijn Asus n750jk laptop, en was benieuwd of het bij jou verholpen is.
Ik denk niet dat deze tweaker nog gaat reageren. maak even een eigen topic met je eigen vindingen omtrent je probleem.

met de standaard vragen, wat is er veranderd voor je het probleem kreeg
wat heb je zelf gevonden
etc etc.

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd, laat oude }:O }:O in de sloot aub.

Enige reden om in een oud topic te reageren is als je een oplossing hebt of om voortschrijdende inzichten te geven. Als je alleen een eigen vraag hebt, heb je er niets te zoeken.

Dicht.

Graag eigen topic openen en dan ook op juiste plek: je vraag gaat niet over Processors, Moederborden of Geheugen, maar over Audio.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.