[Windows 7] De bootloader is weg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:38
Ik heb een computer met een kapotte bootloader, namelijk grub. Grub stond namelijk op een partitie die nu geformatteerd is. Nou wil ik de standard bootloader van Windows weer tevoorschijn toveren. De W7 DVD zit er nu in, met een commandline voor mijn neus. Het opstartreparatie programma kan de bootloader blijkbaar niet terugzetten. Ik heb fdisk /MBR al geprobeerd, maar dan krijg ik een melding dat fdisk niet gevonden kan worden. En het googelen naar oplossingen duurt vrij lang op een telefoon :+ ..

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Je zou ook niet fdisk moeten hebben, volgens mij zit die tool al tijden niet meer bij Windows. Is eigenlijk een MSDOS tool, en Windows NT (en hoger) is geen MSDOS :P
Maar iets als fixmbr of mbrfix or fixboot komt me te binnen. Zijn vast mensen die dit commando vaker dan een keer hebben gebruikt, maar hopelijk kun je dergelijke commando's wel vinden en er je probleem mee oplossen.

[ Voor 10% gewijzigd door Ultraman op 25-04-2010 14:33 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 12:30
bootsect /NET60 ALL

Dit creëert de bootsector en zou genoeg moeten zijn.
Overigens zou de automatische hersteller van de W7dvd dit ook moeten kunnen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:51
Voor Windows Vista/7 kun je helemaal los met bootsect /nt60. Fixmbr e.d. zijn - volgens mij - afwezig sinds XP, maar wie weet heb je daar ook mazzel mee ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:26
marcop23 schreef op zondag 25 april 2010 @ 14:26:
Ik heb een computer met een kapotte bootloader, namelijk grub. Grub stond namelijk op een partitie die nu geformatteerd is. Nou wil ik de standard bootloader van Windows weer tevoorschijn toveren. De W7 DVD zit er nu in, met een commandline voor mijn neus. Het opstartreparatie programma kan de bootloader blijkbaar niet terugzetten. Ik heb fdisk /MBR al geprobeerd, maar dan krijg ik een melding dat fdisk niet gevonden kan worden. En het googelen naar oplossingen duurt vrij lang op een telefoon :+ ..

Alvast bedankt
Eh....Volgens mij kan de Windows 7 heel netjes zelf een repair uitvoeren en zou je geen cmd voor je neus moeten krijgen....by default that is.

Overigens staat het bootsect commando wat een aantal keren aangehaald wordt in het mapje \boot op je Windows 7 dvd.

[ Voor 4% gewijzigd door TheVMaster op 26-04-2010 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:38
TheVMaster schreef op maandag 26 april 2010 @ 14:40:
[...]

Eh....Volgens mij kan de Windows 7 heel netjes zelf een repair uitvoeren en zou je geen cmd voor je neus moeten krijgen....by default that is.
Het standaard ''startup repair'' programma hersteld de bootloader echter niet. Dit had ik ook al in mijn eerste post staan (Het opstartreparatie programma kan de bootloader blijkbaar niet terugzetten.)

Ik heb
bootsect /NET60 ALL

al geprobeerd, ik kreeg ook geen foutmelding. Maar bij het opstarten kreeg ik toch weer de melding ''Error 22, Grub not found''. Moet ik Grub eerst van de harde schijf verwijderen? Zo ja, hoe doe ik dat?

(Ik zit op het gymnasium, en heb in drie dagen drie proefwerken en moet nog twee werkstukken inleveren, Vandaar mijn late reactie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

TheVMaster schreef op maandag 26 april 2010 @ 14:40:
[...]

Yup... Opstarten van de DVD, Repair Kiezen (daarna iets met Advanced Repair) en de DVD gaat zelf wel zoeken naar Win7-installaties en wat er kapot is repareren. In sommige gevallen moet je dit trucje nog 1 of 2x daarna herhalen...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1