Ik heb zelf een alpha7H0 gemaakt (voor de genen die niet weten hoe deze cooler er uit ziet> www.3dfxcool.com kijk hier)
Zo heb ik het gedaan:
*eerst heb ik een koperen plaat van 3.5 mm dik en 60*60 mm lang en breed gemaakt.
*100 gaatjes in de plaat boren (2,5 mm).
*koperen bootspijkers (klinken) gehaald.
*alle koppen er af gezaagd.
*spijkers door de koperen plaat slaan zodat ze er in klem komen te zitten,de punten moeten er onder doorheen komen.
*alle punten afzagen, en de onderkant net zo lang schuren totdat hij compleet vlak is.
*in 2 hoeken van de plaat scroefdraad tappen.
*een 6*6 high performance dual ball bearing fan kopen en er een alluminiumen stripje van 3 cm breed onder lijmen, onder alle 4 kanten dus moet het stripje eerst in een vierkant van 6*6 cm gebogen worden.
*de fan een centimeter boven de heatsink monteren zodat het allu stripje ongeveer een 1 cm over de heatisink valt, hierdoor moet de lucht tussen de heatsink door.
(monteren met lange schroeven in de schroef
draad die ik net getapt heb
motage beugeltje voor op de cpu had ik nog.
Tijdsduur: 5 uur.
P.S. het moet echt rood koper zijn en geen messing of zo want dat gelijdt de warmte lang niet zo goed>
Nu de resultaten:
C366 @ 550 Mhz (s370 mobo)
met normale cooler en veel case fans:
Kast: 24 idle en 100% bezig 26 graden.
CPU: 35 idle en 100% bezig 41 graden.
Met homemade alpha7ho en veel case fans:
Kast: 21 graden stabiel.
CPU: 23/24 idle en 100% bezig 27/28 graden
dit is volgens mij nog beter dan een echte alpha omdat ze die niet van 100% koper maken omdat hij dan te duur wordt.
reactie graag!!
Animal-X
Zo heb ik het gedaan:
*eerst heb ik een koperen plaat van 3.5 mm dik en 60*60 mm lang en breed gemaakt.
*100 gaatjes in de plaat boren (2,5 mm).
*koperen bootspijkers (klinken) gehaald.
*alle koppen er af gezaagd.
*spijkers door de koperen plaat slaan zodat ze er in klem komen te zitten,de punten moeten er onder doorheen komen.
*alle punten afzagen, en de onderkant net zo lang schuren totdat hij compleet vlak is.
*in 2 hoeken van de plaat scroefdraad tappen.
*een 6*6 high performance dual ball bearing fan kopen en er een alluminiumen stripje van 3 cm breed onder lijmen, onder alle 4 kanten dus moet het stripje eerst in een vierkant van 6*6 cm gebogen worden.
*de fan een centimeter boven de heatsink monteren zodat het allu stripje ongeveer een 1 cm over de heatisink valt, hierdoor moet de lucht tussen de heatsink door.
(monteren met lange schroeven in de schroef
draad die ik net getapt heb
motage beugeltje voor op de cpu had ik nog.
Tijdsduur: 5 uur.
P.S. het moet echt rood koper zijn en geen messing of zo want dat gelijdt de warmte lang niet zo goed>
Nu de resultaten:
C366 @ 550 Mhz (s370 mobo)
met normale cooler en veel case fans:
Kast: 24 idle en 100% bezig 26 graden.
CPU: 35 idle en 100% bezig 41 graden.
Met homemade alpha7ho en veel case fans:
Kast: 21 graden stabiel.
CPU: 23/24 idle en 100% bezig 27/28 graden
dit is volgens mij nog beter dan een echte alpha omdat ze die niet van 100% koper maken omdat hij dan te duur wordt.
reactie graag!!
Animal-X