De meeste PC problemen zitten tussen het scherm en de stoel...!
De overige twee kunnen gewoon via DVI of HDMI. Punt is namelijk dat een HD58xx wel drie schermen tegelijk aan kan sturen. Maar dat er maar twee voorzien kunnen worden van een TDMS signaal. En die signaal is nodig om een DVI of HDMI signaal aan te bieden.
Het derde scherm moet dus via DisplayPort aangesloten worden. Omdat je derde scherm echter geen DisplayPort ondersteunt heb je dus die actieve adapter nodig.
Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S
wat ik ook heb gehoord dat de dvi en hdmi aansluiting niet tegelijk gebruikt kunnen worden is dat zo ..??
Correctundeepdiver schreef op zondag 25 april 2010 @ 14:17:
Ok het begint een beetje duidelijker te worden...:-) twee monitoren gewoon met een dvi aansluiten en dan de derde met de active adapter en die wordt op de hdmi en een usb poort aangeloten..
Die vraag is niet duidelijk genoeg om correct te beantwoorden. Je meldt namelijk niet wat voor HD5870 je hebt. De GPU is van ATI. De kaart kan door legio fabrikanten op legio manieren in elkaar gezet zijn. (Dat is weer dat 'wees volledig' waar je vorige topic commentaar om kreeg).wat ik ook heb gehoord dat de dvi en hdmi aansluiting niet tegelijk gebruikt kunnen worden is dat zo ..??
Over het algemeen kun je twee DVI/HDMI/VGA uitgangen tegelijk gebruiken in iedere combinatie van DVI/HDMI/VGA zoals je wilt. De derde uitgang moet altijd DP zijn.
Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S
Zoals Vipeax ook probeert aan te geven zijn al die termen afkortingen.undeepdiver schreef op zondag 25 april 2010 @ 14:33:
Sorry als ik het niet helemaal goed doe.... maar wat is een DP uitgang en wat voor HD 5870 videokaarten bestaan er nog meer.... wat is een GPU..? zoals je ziet weet ik er nog niet zo veel van af..:-)
DP = Display Port
GPU = Graphics Processing Unit
Er zijn legio HD 5870's. En geen van die is gefabriceerd door ATI. Ook die van jou niet. Ze zijn allemaal gefabriceerd door een fabrikant zoals Asus, Sapphire, etc. ATI heeft namelijk alleen de GPU op die kaart geproduceerd.
PS. Mocht je afkortingen tegen komen... stop ze in de Engelstalige versie van Wikipedia en je krijgt in 99,9% de juiste uitleg ervoor terug.
Als jij dus schrijft dat je een ATI HD 5870 hebt.... dan weten we nog steeds niet wie de kaart WEL in elkaar gezet heeft en dus ook niet welke aansluitingen er voor handen zijn etc.
[ Voor 7% gewijzigd door kalizec op 25-04-2010 14:45 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Paprika op 25-04-2010 14:46 ]
Zucht... nee, ze worden door een derde partij gefabriceerd voor ATI, die ze doorverkoopt aan de AIB's.Paprika schreef op zondag 25 april 2010 @ 14:46:
Nou pas op, de 5870s komen op dit moment bij 90% van de kaarten gewoon van ATi zelf met een stikker erop. Dan zijn er nog wat Asus kaartjes met speciale BIOSen en MSI + Sapphire die hun eigen kaarten maken (nieuwe PCB/Onderdelen).
Diezelfde AIB's nemen ook losse onderdelen af of kaarten zonder koeler. Dit zodat ze er hun eigen onderdelen voor in de plaats kunnen doen.
ATI produceert echt alleen de GPU's.
Omdat je nog steeds niet naar Wikipedia bent gegaan en daar gelezen hebt wat het is. Dat wordt echt van je verwacht. We gaan niet voor iedereen die een afkorting wil begrijpen hier 'weer' een uitleg typen over wat al die concepten en termen inhouden, want dan blijven we bezig.undeepdiver schreef op zondag 25 april 2010 @ 14:49:
Ok nu weet ik nog niet wat een GPU is...
En als je op de doos kijkt waar die grafische kaart in kwam?en ik heb op de video kaart gekeken maar daar staat niet op welk type het is...er zit op de kaart twee dvi een hdmi en een usb aansluiting
Of op de bon van de PC die als geheel geleverd is?
Of op de zijkant van de kaart waar een sticker op zit van het merk van de fabrikant?
etc.
ik had de reactie nog niet gelezen...
Je hebt gedeeltelijk gelijk. De PCB model wordt door Ati aangeboden en zal veelal gebruikt worden maar Ati maakt alleen de GPU. Veel fabrikanten zullen het PCB model van Ati gebruiken maar zetten daar verder hun eigen onderdelen op, zoals verschillende geheugen, koeling, enz. T handige dat er een PCB model is, is dat crossfire tussen verschillende merken uitwisselbaar is en dat de GPU op een standaard plaats zit voor de koeling die daarop geplaatst wordt. Mocht je een andere koeling op je Ati willen hebben, die dus niet van dat merk is, zal deze in 99% van de 100 gewoon passen. Just my 5 cents...Paprika schreef op zondag 25 april 2010 @ 14:46:
Nou pas op, de 5870s komen op dit moment bij 90% van de kaarten gewoon van ATi zelf met een stikker erop. Dan zijn er nog wat Asus kaartjes met speciale BIOSen en MSI + Sapphire die hun eigen kaarten maken (nieuwe PCB/Onderdelen).
Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)
Volgens mij kun je voor 16 euro wel een gokje wagen denk ik en gewoon zo`n DisplayPort naar DVI adapter bestellen toch ?
http://zoek.dell.nl/1/2/1...naar-dvi-adapter-kit.html
Er zat overinges een Ati Radeon HD gevalletje in die machines met 2 x DisplayPort
Ik denk namelijk dat jij denkt dat er USB op zit maar dat dit in het echt DisplayPort is..
[ Voor 27% gewijzigd door raymonvdm op 25-04-2010 15:09 ]
Dat is weer een vraag waar we alleen antwoord op kunnen geven als we weten wat voor hardware het precies is. Als jij weet wat het precies is, kunnen wij 'snel' plaatjes en specificaties op internet zoeken. Maar tot je weet wat het is zul je zelf op zoek moeten naar labels, stickers, etc.undeepdiver schreef op zondag 25 april 2010 @ 14:59:
Ik heb de pc in zijn geheel gekocht,,, dus geen doosjes met info.. kan je het niet ergens op de pc zelf vinden..?
Normaliter kun je aan de hand van de stickers op de grafische kaart (binnenkant van de kast, aan de kant waar de ventilator opening zit) zien wat voor merk het is.
PS. Alternatief is het maken en online zetten van een foto. Dan kunnen wat aan de hand van de foto vertellen wat voor aansluitingen het zijn...
[ Voor 9% gewijzigd door kalizec op 25-04-2010 15:08 ]
Dat is een passieve adapter en daar ga je dus maximaal twee schermen mee aan kunnen sluiten. De adapter die je laat zien kan niet zelf een TDMS signaal genereren en dus breidt de limiet van twee maal HDMI // DVI niet uit.raymonvdm schreef op zondag 25 april 2010 @ 15:03:
Volgens mij kun je voor 16 euro wel een gokje wagen denk ik en gewoon zo`n DisplayPort naar DVI adapter bestellen toch ?
http://zoek.dell.nl/1/2/1...naar-dvi-adapter-kit.html
@ kalizec, marquis:
weer wat erbij geleerd, thx
There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!
Dat komt dus omdat er maar twee TDMS generatoren in de GPU zitten. Een derde zou te veel plek ingenomen hebben (en wellicht teveel vermogen opgenomen hebben). Daar komt bij... als je het geld hebt voor drie schermen, dan heb je ook het geld om een convertor te kopen of bij de aanschaf van het derde scherm een scherm aan te schaffen dat DP-ondersteuning heeft.undeepdiver schreef op zondag 25 april 2010 @ 15:33:
Bedankt voor de reacties ik weet nu een beetje hoe het inmekaar steekt en wat ik moet gaan kopen...Wat ik wel vreemd vind is dat er niet gewoon drie DVI of HDMI aansluitingen op zitten het is een kaartje om te gamen en er zijn zat mensen met drie schermen..
DP is namelijk de toekomst.