Ik heb hier een samsung dvd recorder staan van het type dvd-HR750. Intern zit een harde schijf en een dvd brander. Beide zijn via een zif connector op het mainboard aangesloten. Nu is de samung dvd drive defect. Toestel is gevallen en de drive is kapot. Nu zag ik dat de Harde schijf een normale IDE 3.5 schijf is met een ide 3.5 to zif kabeltje ertussen. De interne dvd drive van samsung is geen standaard desktop dvd writer en heeft een rechtstreekse zif connector. Nu heb ik als test een normale 3.5 IDE dvd writer aangesloten met het kabeltje dat de harddrive naar het mainboard verbond. En de drive werd herkend en ik kan terug dvd's afspelen. Goed nieuws dus. Ik hoef geen nieuw toestel te kopen. Echter heb ik al uren op internet aan het zoeken geweest voor zo een ide 3.5 to zif connector. Zif connector is een 1.8 inch. Ik vind heel connectors in de omgekeerde richting van zif naar 3.5 ide. Maar volgens mij zijn deze niet bruikbaar omdat ze niet bidirectioneel zijn. Ook heb ik nog een laptop dvd writer liggen met een slimdrive connector. Ook vind ik hiervoor geen connector omvormer naar zif.
Is er iemand die weet waar ik deze kan vinden? of zelf ooit al zoiets nodig heeft gehad?
Ik ben dus op zoek naar een IDE 3.5 to zif connector.
Of een slimdrive to zif connector.
Is er iemand die weet waar ik deze kan vinden? of zelf ooit al zoiets nodig heeft gehad?
Ik ben dus op zoek naar een IDE 3.5 to zif connector.
Of een slimdrive to zif connector.