Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Frontpanel muziek input

Pagina: 1
Acties:

• conara
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:33
Hoi,

Ik heb een probleem met mijn kast de antec 300. bovenin zit een klein paneeltje met aan/uit knop maar ook muziek input (heet dat zo?) en microfoon input. Nu doet de muziek input het niet als ik daar oordopjes insteek doen ze het niet terwijl ze achter in als ze direct op het moederbord zitten wel doen.

- Er zijn geen drivers geïnstalleerd omdat de muziek het al deed (windows 7).
- handleiding antec 300 ->

Connecting the audio ports (AC'97 and HDA)

staat in dat 1 van de twee moet aansluiten maar niet allebei. Ik heb allebei de pinnetjes gebruik maar beide geen geluid.

Iemand enig idee?

Mvg, Boris

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je moet die dingen wel op je mobo aansluiten natuurlijk.

En daarnaast. Input is dus geen output. Je zal niet zosnel muziek horen op een line-in.

Ey!! Macarena \o/

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:22

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Je moet inderdaad één van de twee aansluitingen op de header op je moederbord drukken.
In vrijwel alle gevalen vandaag de dag gebruik je de HD Audio connector en niet de AC97.

Je zinsbouw is niet 100% helder voor me, maar wat ik er uit haal is dat je geen geluid uit je front audio krijgt?
Terwijl de connector er wel op zit gedrukt.

Nou zie ik dat je geen drivers hebt geïnstalleerd. Waarom niet? Puur omdat er al geluid uit kwam?
Mijn videokaart doet het ook met de standaard Win7 drivers, echter installeer ik wel degelijk de drivers van de fabrikant om er de bodem uit te halen. Zo ook voor je audio.
Als je moederbord een Realtek HD Audio chip heeft, kun je deze installeren. Ben benieuwd of je front audio dan wel werkt. :)
Zou best kunnen dat met die Win7 Generic drivers grapjes als jack detection niet werkt en er daardoor niet overgeschakeld wordt naar de front output.

[ Voor 10% gewijzigd door Ultraman op 25-04-2010 14:10 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• conara
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:33
Excuses voor de onoverzichtelijk topicpost. In ieder geval is het gelukt ik heb het HDA stekkertje weer in het moederbord gedaan + de driver geïnstalleerd = succes.

In ieder geval bedankt voor het mee denken.