Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PutsMartijn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-07-2022
Hallo allemaal!

Ik wil graag mijn nieuwe AMD 955 processor plaatsen in een nieuwe kast en wel de Lian Li Q-07.
Dit is een micro kast, waarbij ik uiteraard ook een micro moederbord heb besteld van Asus.
Nu zag ik net dat de included boxed koeler (welke ik ook wil gaan gebruiken ivm beperkt budget) enorm is.
Ze zeggen wel van de Lian Li Q-07 dat je er normale onderdelen in kunt gebruiken op het aangepaste moederbord na, maar nu vraag ik mij toch af of deze standaard koeler van de AMD erin gaat passen.
Ik heb gelezen dat de max hoogte van de koeler 70mm mag zijn ivm de kleine afmetingen van de kast, maar ik kan nergens de hoogte van de koeler van deze AMD II Phenom X4 955 BE vinden.

Iemand enig idee???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PutsMartijn
Ben bang dat ik het antwoord al heb gevonden:

http://www.hardware.info/...product/AMD_Boxed_Cooler/

Standaard aanwezige fan 80 mm

Al weet ik niet zeker of dit nog steeds de huidige standaard koeler is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Kalizec loopt even naar de kast met een liniaal om zijn stock 955BE koeler op te meten die hij niet meer gebruikt.

Zijn 955BE stock koeler heeft een 70mm Fan gemonteerd zitten.
De hoogte van de koeler + koelbok bedraagt ongeveer 65mm vanaf de socket.
De breedte van het koelblok bedraagt 82mm en de lengte is dusdanig dat de clips precies over de socket passen zonder dat er nog iets uitsteekt.

PS. Dat is de stock koeler die bij de originele revisie van de 955BE zat. De nieuwere revisie heeft een lagere TDP mogelijk dus een 'mindere' koeler.

[ Voor 71% gewijzigd door kalizec op 25-04-2010 13:24 ]

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leetness
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 18:32
PutsMartijn schreef op zondag 25 april 2010 @ 12:51:
Ben bang dat ik het antwoord al heb gevonden:

http://www.hardware.info/...product/AMD_Boxed_Cooler/

Standaard aanwezige fan 80 mm

Al weet ik niet zeker of dit nog steeds de huidige standaard koeler is.
Dat is de doorsnee van de fan, we willen de hoogte weten, vanaf de cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PutsMartijn
Mijn huidige standaard boxed koeler van een AMD 3200 XP (ja is oud ja, daarom heb ik deze nieuwe besteld :p) is 6,9cm vanaf het moederbord (in hoogte gemeten).
Ben benieuwd :S gaat sowieso krap worden volgens de max afmetingen van de Lian Li site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leetness
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 18:32
Vaak letten de case-producenten wel een beetje op de eisen van een normale pc, zeker Lian Li.
Pagina: 1