UPC + Receiver = Vertraging

Pagina: 1
Acties:

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:51
Heb hier een UPC decoder staan, met een coaxiale uitgang, die heb ik aangesloten op mijn Marantz SR4001 receiver, middels de coax.

Echter zit er een vertraging van een aantal miliseconden in het geluid, waardoor de audio net niet helemaal synchroon loopt met het beeld.

Mijn receiver heeft helaas geen lip-sync.

Is er een manier dat ik dit kan oplossen zodat het wel sync loopt?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ja je kan het een aan ander aan digitale verbeteringen uitzetten op de tv (heb je een game mode ?)

de meeste verbeteringen heb je toch niet nodig met een digitale ontvanger

of zoiets kopen http://www.felston.com/

[ Voor 39% gewijzigd door Fish op 25-04-2010 11:18 ]

Iperf

• Robbie T
fish schreef op zondag 25 april 2010 @ 11:16:
Ja je kan het een aan ander aan digitale verbeteringen uitzetten op de tv (heb je een game mode ?)

de meeste verbeteringen heb je toch niet nodig met een digitale ontvanger

of zoiets kopen http://www.felston.com/
Nu is het geval dat het beeld iets eerder komt dan het geluid, dus op het moment dat ik verbeteringen uit ga zetten op de tv, komt het beeld dan niet nog eerder?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:20
Jawel. Het is ook wel erg raar dat het beeld eerder komt, het is vrijwel altijd andersom. Zelfs al had je een receiver met lip-sync dan kon je het geluid alleen maar verder vertragen...

Weet je 100% zeker dat het beeld eerder is? Hoe heb je dat vastgesteld? Een "aantal milliseconde" vertraging is sowieso al erg lastig waar te nemen. :P

Kan het zijn dat de decoder een optie heeft om het geluid te vertragen en dat deze perongelijk ingeschakeld is?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Robbie T
Xander schreef op zondag 25 april 2010 @ 17:43:
Jawel. Het is ook wel erg raar dat het beeld eerder komt, het is vrijwel altijd andersom. Zelfs al had je een receiver met lip-sync dan kon je het geluid alleen maar verder vertragen...

Weet je 100% zeker dat het beeld eerder is? Hoe heb je dat vastgesteld? Een "aantal milliseconde" vertraging is sowieso al erg lastig waar te nemen. :P

Kan het zijn dat de decoder een optie heeft om het geluid te vertragen en dat deze perongelijk ingeschakeld is?
Mijn vriendin heeft er meer last van dan dat ik heb, in eerste instantie had ze het over het beeld eerder. Nog eventjes nagekeken en het is inderdaad het geluid eerder.

Zal eens kijken of het helpt om wat dingen in de tv uit te zetten.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:23

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Ik weet niet welke UPC decoder je precies hebt, maar in die van mij (HD DVR) kan ik gewoon lipsync vertraging instellen in het menu van de UPC decoder, ergens bij 'instellingen' staat het ;). Werkt perfect :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-12-2025
Doe een factory reset. Wij hebben ook steeds gezeur gehad met de dat ding en iedere factory reset heeft het weer gefixed. Helaas moest het wel zo ongeveer iedere week waardoor opnemen nagenoeg onmogelijk (zat hd in).
Om deze reden hebben wij UPC digitaal ook opgezegd. Zeer slechte apparatuur.

Issues:
- Traag (zender wisselen, menu's, etc, tot 30 seconden wachttijd voor iets gebeurd na druk op knop)
- Door resetten continue alle programmaopnamen kwijt
- Gigantische hitte door het apparaat.

Copy.com

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik heb UPC digitaal +DVR (geen HD) nu 2 maanden en erger me er ook al dood aan.
Komende week gaat er een home-cinema-bluray besteld worden en als de boel dan niet fatsoenlijk werkt vliegt de UPC er ook uit.

Ding loopt soms vast, traag en die warmte is ook behoorlijk inderdaad...
Pagina: 1