Aspire 7720z ahci/ide ?

Pagina: 1
Acties:

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Beste Mensen,

Heb hier een Acer 7720z laptop staan die ik wil gaan downgrade van Vista naar Xp.

Nu heb ik al wat gegoogled en ben ik eruit dat ik eerst in de bios , van ahci naar ide moet switchen wil de xp instalatie dadelijk de schijven herkennen.

Echter lees ik ook berichten dat van ahci naar ide performence verlies op kan leveren.

Mijn vraag is dan. Kan ik na de xp instalatie weer terug schakelen naar ahci. Of kan ik xp instaleren met ahci?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het makkelijkste is gewoon XP installeren met AHCI, dan meot je wel de driver bij de hand hebben op een floppy (of het ding slipstreamen op je XPcd).

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Terw_Dan schreef op zondag 25 april 2010 @ 10:40:
Het makkelijkste is gewoon XP installeren met AHCI, dan meot je wel de driver bij de hand hebben op een floppy (of het ding slipstreamen op je XPcd).
Zijn dat dan gewoon de "sata" drivers van de Acer site? En ga je dat verschil echt merken als hij op ide staat? De mensen waar het ding van is zijn niet echt computer technisch. Ding dient alleen voor surfen en mailen.

begrijp sowiezo het verschil tussen ide /ahci nog niet echt, laat ik dat eerst eens uitzoeken