Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysan
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Eerst even de opstelling:

Ik heb een router (linksys/netgear) met WIFI
hierop zitten draadloze en bedrade pc's, tevens is hier aan het andere eind van het gebouw bedraad een accesspoint geplaatst, deze accesspoint heeft een ander SSID en kanaal als die van de router.
In de schuur is aangesloten een Wifi ethernetbridge, met hierop een switch met wat ip camera's en storage.
Alles zit in dezelfde ip reeks.

dus even een schematisch voorbeeld:
Router ------- WAP ~ ~ ~ WET-------Switch----div. hardware

Nu het probleem:

Nu kan ik met alle pc's die bedraad op de router zitten netjes bij de interne website van de camera's.
Als ik draadloos connectie maak met de router echter niet, ze zijn wel te pingen en de loginpopup verschijnt ook.
Als ik draadloos op de brug verbind wel, na inlog netjes de camera's te bekijken.

Via portforwarding zijn deze camera's ook via het internet te bereiken.
Alle windows machine's krijgen netjes de login van de camera, maar na het inloggeen helemaal niets meer.
Alle MAC computers werken echter zonder problemen via dezelfde mapping vanaf het internet.

Een nat probleem zou het ook niet moeten zijn, daar alle hardware in hetzelfde netwerk en ip reeks zit.
Al met al een vaag probleem mijn inziens, dacht eerst dat het aan de router lag, maar deze heb ik al gewisseld met een ander merk.
Hardware gebruikt: Linksys router 610n, Linksys access point WAP 610n, Linksys wireless ethernet bridge WET610n

[ Voor 4% gewijzigd door Dysan op 25-04-2010 10:20 ]

Im Not A Vacuum Cleaner, Thats DysOn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysan
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Net even op de zaak een gelijkwaardig netwerk opgebouwd, heb hier precies hetzelfde.....
Iemand nog ideen?
merk dat met het laden van de website van de NAS storage hetzelfde probleem heb.
En het te maken heeft met de TCP1323opts instelling, maar om nu alle pc's in de wereld dit aan te laten passen is ook wat.

[ Voor 24% gewijzigd door Dysan op 26-04-2010 11:48 ]

Im Not A Vacuum Cleaner, Thats DysOn