slotje topic vanwege basis kennis

Pagina: 1
Acties:
  • 621 views

• rensotheone
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-02 12:53
@ Ed_L

Met alle respect voor de moderators maar niet iedereen is een tweaker.
Ik stelde een vraag over een nieuwe video kaart plaatsen en daar ging gelijk een slotje op vanwege de basis kennis.
Er wordt aangenomen dat iedereen op deze site alles weet maar ook "dummy's" lezen deze site en volgens mij is het de bedoeling om van elkaar te leren en niet een "dummy" af te straffen door de topic op slot te gooien.

Dit is mijn mening en die zal niet iedereen delen maar ik bezoek deze site al zolang.....en dan alleen maar om bij te leren en dit is mij nog nooit overkomen...sorry

Maar nogmaals veel respect voor elkaar _/-\o_

Renso

• laurentbas
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-01 11:35
Een nieuw topic openen met je klaagzang lijkt me niet helemaal de bedoeling?

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:12

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Basiskennis betreffende slotjes waar je het niet mee eens bent:

Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

;)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• rensotheone
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-02 12:53
OK Sorry

Gooi maar op slot.....het is mij nu duidelijk.

:'( Renso

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-11-2025
Resotheone,

Ik snap je gevoel en het is dan ook niet een prettig gevoel als je topic op slot gaat. Je hebt voor je eigen doen toch de moeite genomen om een topic te openen... denkende het goed te doen en dat wordt je afgestraft voor je gevoel.
De keerzijde hieraan is dat je wel elke keer wordt geholpen manieren te zoeken hoe je dan WEL een topic openen moet... of nog veel beter, hoe je je probleem of uitdaging zelf uit kan zoeken en dan eventueel kan bespreken om de mening van dummy's en pro's alom te verkrijgen. Ik zie zelf meer muziek in het 2e wat ik heb genoemd... Anders krijg je elke ochtend een lijstje met 10X HELP... PC START NIET OP. Waar we erg weinig mee kunnen.

Greetz

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

En wat ik hier nog aan toe wil voegen: voor dit soort topics is een aparte categorie, de T.net feedback (onderaan bij de forumcategorieën), want dit is meer een vraag over het slotjesbeleid en niet meer over videokaarten ;)

Ik vindt het trouwens wel een interessant punt. In de forumregels staat dat basiskennis vereist is voordat je een topic opent, maar T.net richt zich wel steeds meer op het grote publiek, met bijvoorbeeld de BBG's (onderdelen voor een systeem kiezen is toch ook basiskennis?) en allerlei topics als "welke voeding heb ik nodig". Aanleiding tot een mooie discussie over de profilering van GoT? Als iemand zin heeft om die discussie te starten doe ik mee :)

[ Voor 50% gewijzigd door bwerg op 25-04-2010 10:27 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
bwerg schreef op zondag 25 april 2010 @ 10:24:
In de forumregels staat dat basiskennis vereist is voordat je een topic opent, maar T.net richt zich wel steeds meer op het grote publiek, met bijvoorbeeld de BBG's (onderdelen voor een systeem kiezen is toch ook basiskennis?) en allerlei topics als "welke voeding heb ik nodig".
Het verschil is echter wel dat daar al topics voor geopend zijn dat het een stuk minder storend is om daar 1 topic over te hebben ipv van iedere dag meerdere topics die gewoon onder het niveau zijn. Daar komt bij dat voor een heel groot deel van die topics dan ook nog eens geldt dat er gewoon gezocht had kunnen worden.

Om het topic van de TS als voorbeeld te nemen....

http://www.google.nl/#hl=...rfai=&fp=27f03dd74b3528ba

Die zoekopdracht vindt 22 miljoen hits over dat onderwerp.
Aanleiding tot een mooie discussie over de profilering van GoT? Als iemand zin heeft om die discussie te starten doe ik mee :)
Wat betreft profilering, hoewel ik het af en toe vervelend vind voor de nieuwkomers ben ik wel blij met de strengheid van het moderatiebeleid op GoT. De interessante topics zouden al rap ondersneeuwen bij de 1001 "help" topics. En ook de inzet voor een gemiddeld topic zou rap dalen als er niet op gemodereerd zou worden. Zowel in PMG als V&B zie ik dagelijks meerdere topics waarbij de TS gewoon niet eerst gezocht heeft en ook niet de moeite genomen heeft om al zijn informatie in de startpost te stoppen.

Gevolg is dan dat er legio reacties komen die allemaal het wiel opnieuw uit moeten proberen te vinden. En dat alleen omdat de TS te weinig inzet had. Dat is een enorme verspilling van de goodwill van de gebruikers hier die reageren op probleem topics en mensen proberen te helpen. Ik weet ook zeker dat als het niveau af zou zakken naar het niveau dat ik hierboven beschreven heb, dat ik op zou houden mensen hier te helpen, en met mij waarschijnlijk vele anderen. GoT is namelijk geen helpdesk en dat moet het ook niet worden.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Mja, ik ben het wel met je eens als het prima is als het een forum is voor alleen de 'interessantere' topics, maar het botst wel een beetje met bijvoorbeeld de BBG-topics. Komt daar iemand langs die zegt "ik ben een n00b met het bouwen van pc's, zal dat wel lukken?" dan wordt er unaniem ja geroepen en zolang het in het BBG topic gebeurt is maakt het niemand wat uit dat het 'onder GoT-niveau' zit, maar heeft diegene een n00b-vraag over de assemblage dan mag hij het ineens zelf uitzoeken.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-02 15:20

kronolith

[EDIT]

bwerg schreef op zondag 25 april 2010 @ 10:58:
Mja, ik ben het wel met je eens als het prima is als het een forum is voor alleen de 'interessantere' topics, maar het botst wel een beetje met bijvoorbeeld de BBG-topics. Komt daar iemand langs die zegt "ik ben een n00b met het bouwen van pc's, zal dat wel lukken?" dan wordt er unaniem ja geroepen en zolang het in het BBG topic gebeurt is maakt het niemand wat uit dat het 'onder GoT-niveau' zit, maar heeft diegene een n00b-vraag over de assemblage dan mag hij het ineens zelf uitzoeken.
Je moet toch ergens een grens trekken?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

Zonder overleg "heropende" topics gaan per definitie dicht, al helemaal als ze niet inhoudelijk zijn, maar puur over een moderatie of het moderatiebeleid gaan. Doe eens de moeite gewoon contact op te nemen met de moderator in kwestie ipv zo'n topic te openen. Deze gaat inderdaad dicht.

Verder inhoudelijk:
Met alle respect voor de moderators maar niet iedereen is een tweaker.
* dion_b checkt op welk forum hij aan het modereren is...

...

...yup, nog steeds Gathering of Tweakers :z

Dat wil niet zeggen dat mensen die nog weinig kennis hebben hier niet welkom zouden zijn (in tegendeel), maar het is hier nadrukkelijk geen helpdesk. Ongeacht of je vraag "simpel" is of ingewikkeld, we verwachten dat je de moeite doet om zelf op zoek te gaan voordat je een topic opent, en dat als je er niet uitkomt je ook de moeite neemt om aan te geven waar je gezocht hebt, op welke zoektermen, wat je vond (links!), wat je geprobeerd hebt, wat er toen gebeurde en wat aan de hand daarvan nog onduidelijk is.

Jouw vorige topic meldde niet waar je zelf gezocht hebt, geen melding van wat je vond en waar je het vond, en niets over wat je zelf geprobeerd hebt. Niet gek dat het dan dicht gaat :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.