Voorkomen downloaden bij 206 status

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabberKooij
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 12:12
Hoi,

Op een shared hoster bied ik een file van 167MB aan. Nu blijkt dat gisteren enkele mensen die het bestand proberen te downloaden verantwoordelijk zijn voor ongeveer 20GB aan data verkeer omdat het steeds maar gedeeltelijk lukt. (206 status)

Ik heb even gekeken, maar het zijn dynamische IP's van spaanse en australische providers.

Is er een manier om per IP een maximaal aantal pogingen te laten doen? Of hebben jullie ideeen hoe ik dat het beste kan aanpakken?

Mvg, Martijn

Maak dagritmekaarten met mijn Picto-Selector op www.pictoselector.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Door een script te schrijven dat de IP-addressen logt in een database en vervolgens nieuwe downloads controleert in de database of ze niet al te vaak voorkomen.

Specifiekere informatie is compleet afhankelijk van wat er mogelijk is op die shader hoster. Maar dat kun je zelf uitzoeken.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyanide
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:45
Of maak de downloads alleen toegankelijk voor geregistreerde gebruikers, op die manier kan je zelf filteren op aantal downloads en welke gebruikers wel / niet mogen downloaden.