Ik begin met een inleiding, mocht je er niet in interesseert zijn kan je beginnen met lezen in de volgende paragraaf. In mijn zoektocht naar een betere audio set ter upgrade van mijn huidige 'Philips supergeweldige alles-in-één die niet zuiver klinkt zonder bass boost aan en veel te veel verlichting' 2.1 set kwam ik vrij vlot op de gedachte dat ik voor Hi-Fi zou gaan, en heb vervolgens informatie ingewonnen en ben rond gaan kijken in diverse winkels waar ik niet wijzer van werd. Zodoende ben ik naar Snijders Hi-Fi gegaan en de beste man vertelde me dat het een leuk idee is dat ik daar naar op zoek ben, maar dat het vrijwel geen nut heeft om veel geld uit te geven aan de apparatuur als ik brakke speakers heb (klinkt logisch). Na een korte rondleiding door de winkel kwamen we aan bij de luisterruimtes gevuld met luidsprekers en diverse apparatuur waar hij een aantal voorbeelden gaf, waarna we een afspraak gemaakt hebben dat ik binnenkort langskom om op mijn gemak te luisteren naar verschillen tussen de luidsprekers en wat ik persoonlijk het beste geluid vind (waarna de keus van de overige apparatuur komt).
Toen we over de datum/tijd eens waren kreeg ik te horen dat ik bij voorkeur eigen muziek mee moest nemen zodat ik ook de verschillen merk, en hoe ik de muziek het best tot zijn recht vind komen, waarover ik dus een vraag heb; Ik luister namelijk naar veel verschillende soorten muziek, en de locatie waarop het systeem zal komen heb ik geen behoefte aan een 'voelbare' bass (ik weet niet of dit te regelen is met de bijkomstige apparatuur), en ik ben compleet nieuw in de wereld van Hi-Fi en heb totaal geen idee waar ik op moet letten, zou iemand me het wat duidelijker kunnen maken en misschien een aantal artiesten/liedjes aan kunnen raden ?
Toen we over de datum/tijd eens waren kreeg ik te horen dat ik bij voorkeur eigen muziek mee moest nemen zodat ik ook de verschillen merk, en hoe ik de muziek het best tot zijn recht vind komen, waarover ik dus een vraag heb; Ik luister namelijk naar veel verschillende soorten muziek, en de locatie waarop het systeem zal komen heb ik geen behoefte aan een 'voelbare' bass (ik weet niet of dit te regelen is met de bijkomstige apparatuur), en ik ben compleet nieuw in de wereld van Hi-Fi en heb totaal geen idee waar ik op moet letten, zou iemand me het wat duidelijker kunnen maken en misschien een aantal artiesten/liedjes aan kunnen raden ?