Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PS3 black screen - ogenschijnlijk onoplosbaar ??

Pagina: 1
Acties:

• Brantley
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-01-2022
Beste Tweakers,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen om een ogenschijnlijk onoplosbaar probleem te verhelpen met de PS3. Het probleem is enigzins vergelijkbaar met de volgende vraag.

In mijn situatie is er sprake van een Playstation 3 (40GB) en een Tatung V42EMGI. Ik gebruik een HDMI kabel voor beeld en geluid. Het probleem is dat ik geen beeld krijg op mijn tv als de PS3 opstart. Het scherm verandert wel van het blauwe scherm (algemene HDMI stand bij geen input) naar een zwart beeld op het moment dat ik de PS3 opstart, maar het opstartscherm van de PS3 komt dus nooit tevoorschijn.

Ik heb alle opties die op de diverse fora vermeld worden geprobeerd, maar het werkt allemaal niet. De volgende dingen heb ik geprobeerd.
  • Een ander hdmi apparaat (DVD speler, WD HDTV) op de TV aansluiten (werkt gewoon);
  • De PS3 op een andere HDTV aansluiten (werkt gewoon);
  • Een andere HDMI kabel gebruiken (werkt niet);
  • Nog een andere HDMI kabel gebruiken (werkt niet);
  • De uiteindes van de HDMI kabels omdraaien (werkt niet);
  • De TV naar fabrieksinstellingen terugzetten (werkt niet);
  • De TV teruggestuurd naar de fabrikant, maar uit de aldaar uitgevoerde diagnostische toets blijkt dat de HDMI van de TV gewoon werkt. Aan de TV lijkt het dus niet te liggen;
  • Alle kabels incl stroom uit beide apparaten halen voor 24 uur en dan volgens PS3 aansluiten (werkt niet);
  • De PS3 aansluiten via de bijgeleverde RGB kabels (werkt gewoon);
  • De PS3 herkent de HDMI verbinding echter niet bij het gebruik van de RGB kabels. Ik krijg dus niet de melding dat er ook een HDMI verbinding gevonden is;
  • De beeldscherm instellingen van de PS3 handmatig naar HDMI zetten via de RGB kabels (werkt niet);
  • De PS3 resetten naar SD door de startknop in te drukken totdat de 2 achtereenvolgende piepjes gehoord komen. (werkt ook niet. De PS3 schaalt wel terug naar de fabrieksinstelling, maar er is geen beeld via HDMI)
  • De PS3 in safe mode opstarten en alle opties doorlopen die daar mogelijk zijn (zie ook Safe Mode screenshot, werkt ook niet)
Zoals hierboven vermeld heb ik wel beeld met de RGB aansluiting, maar als ik dan overschakel naar HDMI dan krijg ik nog steeds zwart beeld.

Ik weet echt niet meer wat ik nu moet doen en ik hoop dat één van jullie mij verder kan helpen met dit probleem.

Alvast bedankt!!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Zoals je al gezegd hebt, ligt dit duidelijk niet aan je televisie. Als ik jou was, ging ik terug naar de winkel waar de PS3 is aangeschaft en garantie claimen.

Lezen is voor mij echter te lastig. De PS3 op een andere HDTV aansluiten (werkt gewoon); was mij totaal voorbijgegaan.

[ Voor 30% gewijzigd door Gleighton op 24-04-2010 20:08 ]

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:53

MeNTaL_TO

The future is not set

Als je op een andere HDTV de ps3 hard op 720p zet, doet ie het dan wel op de Tatung?
Voor de zekerheid ff de ps3 updaten naar de laatste fw versie (3.30), zit soms een update in voor HDMI voor bepaalde televisies.
Gleighton schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 19:28:
Zoals je al gezegd hebt, ligt dit duidelijk niet aan je televisie. Als ik jou was, ging ik terug naar de winkel waar de PS3 is aangeschaft en garantie claimen.
Want? De ps3 doet het op een andere televisie wel, het is gewoon een combinatie probleem. Net als een o!play en de tv van mijn zwager, op hdmi auto gaat ie raar doen, met geen enkele andere tv heb ik dit.

[ Voor 52% gewijzigd door MeNTaL_TO op 24-04-2010 19:33 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• mansour
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-07-2024
He brantley,

Ik had het een tijdje geleden ook en kreeg een email van sony waarin stond hoe ik het moest maken.
Misschien dat dit je kan helpen.

Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van uw correspondentie sturen wij u hierbij de instructies voor Opstarten in "Safe Mode"

Sinds firmware versie 2.60 is er een "safe mode" toegevoegd. Voordat we een omruiling starten, adviseren wij dringend om onderstaande stappen uit te voeren.

Hoe komt u in de safe mode?

1. Schakel het systeem uit door de standbyknop in te houden. (Dus NIET uitschakelen via de hoofdschakelaar achterop).
2. Toets wederom de standbytoets in en hou deze vast totdat het lampje na twee keer piepen weer rood wordt.
3. Toets tenslotte weer de standbytoets in en laat deze los zodra het apparaat twee keer kort achter elkaar piept.
4. Verbind nu een controller met de USB-kabel aan de Playstation en toets de PS toets in.
5. Er verschijnt een scherm met 6 opties.

De opties zijn:
1. Restart System (Hoeft u niet te gebruiken)
2. Restore Default Settings
3. Restore File System
4. Rebuild Database
5. Restore PS3 System
6. System Update (Hoeft u niet te gebruiken)

Wanneer u in de safe mode bent, kunt u het beste kiezen voor optie 4.

Mocht dit niet helpen kunt u het beste meteen kiezen voor optie 5.
Kies voor volledig en de firmware van de PS3 zal zichzelf gaan herinstalleren. Deze actie dient tussen de 2 en de 5 uur in beslag te nemen
en let op: Hiermee zullen uw saved games verloren gaan.

Alle mogelijke softwarematige fouten zullen verwijderd worden van uw systeem. Mocht het probleem zich hierna nog voordoen, dan kunt het beste even telefonisch met ons contact opnemen.

We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Indien u na aanleiding van deze mail telefonisch contact opneemt met de helpdesk, verzoeken wij u het verwijzingsnummer uit deze mail bij de hand te houden.

SCE Support Center
Nederland: 0495-574817
België: 0032 (0) 11-516406
Klant (Ingevoerd door Sandra Laenen) 05/01/2010 04:39 NM
Ps3 geen menu

Vraagverwijzingsnr.:100106-001052
Productniveau 1: PS3
Categorieniveau 1: Console Probleemoplossing
Categorieniveau 2: Beeld probleem
Datum aangemaakt: 05/01/2010 04:39 NM
Laatst bijgewerkt: 05/01/2010 05:18 NM
Status: Afgesloten

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

mansour schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 19:39:
He brantley,

Ik had het een tijdje geleden ook en kreeg een email van sony waarin stond hoe ik het moest maken.
Misschien dat dit je kan helpen.
De PS3 in safe mode opstarten en alle opties doorlopen die daar mogelijk zijn (zie ook Safe Mode screenshot, werkt ook niet)
En waar zou de safemode precies bij moeten helpen als de ps3 het op een andere tv het wel doet?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Brantley
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-01-2022
Bedankt voor de snelle reacties!
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 19:31:
Als je op een andere HDTV de ps3 hard op 720p zet, doet ie het dan wel op de Tatung?
Voor de zekerheid ff de ps3 updaten naar de laatste fw versie (3.30), zit soms een update in voor HDMI voor bepaalde televisies.
Ik heb de PS3 op een lagere resolutie gezet, maar op de tatung doet ie het helaas niet. Heb gisteren ook de nieuwe firmware 3.30 gedownload, maar het heeft helaas niet geholpen.

Ik vermoed zelf ook dat het iets van een combinatie issue is, maar vreemd genoeg heeft de hele opstelling bijna 2 jaar lang prima gewerkt. Van de een op andere dag veranderde dit, zonder dat er iets veranderde in de opstelling of firmware, etc.
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 19:44:
[...]

[...]

En waar zou de safemode precies bij moeten helpen als de ps3 het op een andere tv het wel doet?
Goeie vraag. Dat zal nergens bij helpen, maar in dit soort situaties probeer je alles uit ;)

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Je kan nog een HDMI switch proberen, maar zelf zou ik toch voor een andere televisie gaan kijken. Wel een heel raar probleem als het 2 jaar gewerkt heeft.

Pagina: 1