Ik heb hier een mooi intel server plankje met 3 HDD's erin, maar ik heb geen flauw idee hoe ik RAID aan de praat krijg. Van andere moederborden ben ik gewent dat dit in de BIOS is in te stellen, maar als ik RAID (Matrix RAID of SW RAID) aanzet in het moederbord, staan de schijven niet in RAID en verschijnt er geen RAID-config. Ik heb eventjes gezocht in het BIOS, maar er lijkt verder nergens iets over RAID te zijn.
Als ik de bootable CD van intel gebruik, genaamd "Intel Deployment Assistant", krijg ik een dikke vette knop "RAID Configuration", maar deze knop is disabled met de melding "On-board RAID must first be enabled in the BIOS".
Ik heb zowel setting "Matrix RAID" als "SW RAID" geprobeerd, waarna ik terugkwam naar die deployment assistant, maar die knop blijft disabled.

Als ik de bootable CD van intel gebruik, genaamd "Intel Deployment Assistant", krijg ik een dikke vette knop "RAID Configuration", maar deze knop is disabled met de melding "On-board RAID must first be enabled in the BIOS".
Ik heb zowel setting "Matrix RAID" als "SW RAID" geprobeerd, waarna ik terugkwam naar die deployment assistant, maar die knop blijft disabled.

[ Voor 6% gewijzigd door Gamebuster op 24-04-2010 19:23 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden