Laag niveau in AUD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-09 18:14
Beste modjes van AUD,
Ik wil even melden dat ik het jammer vind dat de topics op het audioforum gemiddeld zo'n laag niveau hebben.
Het zijn bijna altijd topics met mensen die op zoek zijn naar goed geluid maar toch kleine of draadloze 'boxjes' willen en dat niet zelf uit kunnen zoeken. Of mensen die de meest simpele vragen hebben over hoe ze hun crappy home cinema setjes moeten aansluiten op hun andere apparatuur. Terwijl ze de basisdingen van audio niet begrijpen/uitzoeken, zoals dat digitaal niet met een adapter naar analoog om te zetten is zonder meer. Of ze verwarren een ingang met een uitgang.
GoT is dan misschien geen audiofielenforum, maar AUD zou wel een stuk interessanter worden als het niet gebruikt wordt om basic aansluithulp of koopadvies van plastic rotzooi te vragen, maar er meer op niveau geluld wordt over echte audioapparatuur.
Mocht er nog hulp nodig zijn om die 'basic dingetjes'-artikelen te schrijven voor de faq bied ik me graag aan.

btw, ik zit hier goed toch met dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-09 12:54
In AUD kan ik zo geen feedback topic terugvinden, dus zit je wat mij betreft hier goed.

Ontkennen dat er topics zijn met een, voor de meer doorgewinterde 'audiofiel', laag niveau zal ik niet doen. Maar je moet het ook niet erger maken dan dat het is; er zijn ook genoeg topics die het niveau van aansluiten van apparatuur en pc-speakertjes overstijgen.
Het is nooit de opzet geweest van AUD een die-hard audiofielenforum te maken en vragen te weren die niet meer interessant zijn voor iemand die thuis is in de audio.

We proberen het voor een scala aan mensen aantrekkelijk te houden en het evenwicht tussen voor jou interessante en oninteressante topics bevindt zich daardoor niet altijd op hetzelfde punt. In z'n algemeenheid herken ik persoonlijk jouw punt wel, eigenlijk heb ik daar op elk forum mee te maken (ook buiten GoT). Wat ik doe is alleen de voor mij interessante topics bekijken, tenslotte komen mijn interesses niet één op één overeen met die van de gemiddelde forabezoeker.

Neemt niet weg dat veel basic dingetjes inderdaad met een FAQ ondervangen kunnen worden; op een gegeven moment wordt topic x tot de macht oneindig over hoe iets aan te sluiten voor menig forumbezoeker er toch eentje teveel.
Ik maak graag gebruik van je input om een of meerdere artikelen voor de FAQ te schrijven, die worden dan met naam en toenaam vermeld :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnen FG hanteren we een driedeling in het aanbod (waarbij dat slechts als voorbeeld dient; als je vijf segmenten nodig hebt moet dat natuurlijk ook kunnen). We hebben een topic voor camera's onder de 250 euro, erboven en voor reflexen. Binnen Foto&video hetzelfde: we hebben ultra goedkope HD camera's (onder 250 euro), gewone (SD) camcorders en HD camcorders.

Wellicht kun je de vragen ook sturen in soort gelijke topics in AUD. Je krijgt dan vanzelf een overzicht van de voor jou interessante topics en kunt -als je meer geinteresseerd bent in high-end- in het betreffende topic ook veel aandacht schenken aan de door jou gewenste producten.

Let er echter wel op dat het marktaandeel van producten zo'n beetje omgekeerd evenredig is met de prijs. Het is dus niet vreemd dat er veel vraag is naar goedkope producten. Zuiver discussie over het duurste segment haal je alleen in een forum dat zich specifiek daarop richt!