Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag net dat er weer wat updates klaar stonden voor m'n OS X Snow Leopard, waaronder een update van Time Machine. Nadat deze geïnstalleerd was, begon hij met het maken van een backup. Tot zover niks aan de hand zou je zeggen, tot dat ik zag dat de backup wel erg groot was (130GB). Ik wist dat hij hier geen ruimte voor heeft op m'n Time Capsule...

Toen ging ik even kijken of ik nog wat ruimte vrij kon maken, en tot m'n verbazing zag ik dat er toch wél genoeg ruimte was, ik vreesde het ergste, en inderdaad: alle vorige backups zijn verwijderd. :(

Zijn er nog meer mensen die dit gehad hebben? En is er een manier om dit nog terug te krijgen? Ik de kans dat er nog iets bij zit wat ik nodig heb is niet héél groot, maar mocht dat het geval zijn, dan heb ik nu dus wel een probleem. :F

Denk je het goed geregeld te hebben, verwijdert hij gewoon alles bij een update... Dat is toch wel héél slordig.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, timemachine zal alleen de oudste backup verwijderen, als je hd vol zit

Zowiezo maakt timemachine een backup van je hd waar osx op geïnstalleerd staat, dus dan heb je ook alle originele files nog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 25 april 2010 @ 12:49:
Nee, timemachine zal alleen de oudste backup verwijderen, als je hd vol zit

Zowiezo maakt timemachine een backup van je hd waar osx op geïnstalleerd staat, dus dan heb je ook alle originele files nog..
Wat nou nee, ik ga geen onzin vertellen hier.. :') De hd was niet helemaal vol, zat nog wel zo'n 50-100GB ruimte op, gister opeens 500GB vrij.. Én het mapje waar hij de backups in maakt was leeg. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 16:57
Ik heb vorige week hetzelfde gehad na die update. Ik stond echt met m'n oren te klapperen. Zonder (duidelijke?) waarschuwing ben ik dus al m'n backups kwijt vanaf oktober 2008!

Ik heb een nieuwe backup gemaakt en er verder geen aandacht aan geschonken, maar het is echt belachelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:58

EgoPro

Time is an illusion.

Ja ik zag het ook met de laatste time machine update, maar ik heb toch zeker 2 meldingen gehad dat alle voorgaande backups werden verwijderd.
Ik heb hier nog een MBP staan die er ook nog aan moet geloven ik zal straks de meldingen even tellen, maar ik weet zeker dat er een melding van wordt gemaakt als hij de eerste keer weer een backup gaat maken.

[ Voor 42% gewijzigd door EgoPro op 25-04-2010 15:46 ]