Toon posts:

[Help] Acer Aspire 5600 Awlmi

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede tweakers,

De laptop van mijn ouders: Acer Aspire 5600 Series Awlmi start niet meer op.

1. Ik druk de powerbutton in
2. Het scherm blijft zwart en er is geen enkel teken dat er wat gebeurt.
a. De bios krijg ik niet te zien
b. Het windows opstart scherm krijg ik niet te zien
c. Ik hoor ook geen vista startgeluid

Een gokje van mij is dat het iets met de bios te maken heeft en niet met de grafische kaart. Ik kan er ook naast zitten maar dat is zoals het er naar uit ziet.

Hebben jullie een idee wat het probleem kan zijn? En hoe zou ik het dan het beste kunnen oplossen?

Met vriendelijke groet,
Thorsten Tweak

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen. Als je denkt dat het de bios is, probeer die dan eens te vervangen, te hotflashen of te recoveren en kijk of het dan wel werkt of niet.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

batterij er uit halen, nog eens proberen. Alleen met batterij, nog eens proberen. Externe monitor aansluiten, nog eens proberen. Enzovoort.

Je moet niet gokken maar testen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 17:37:
batterij er uit halen, nog eens proberen. Alleen met batterij, nog eens proberen. Externe monitor aansluiten, nog eens proberen. Enzovoort.

Je moet niet gokken maar testen.
Al deze dingen al geprobeerd

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dan moet je dat in je openingspost erbij vertellen; niemand is hier helderziend. Wees informatief, en onthoud dat meer eigen inzet zich vaak vertaald in meer kansen op hulp.

Dus: vertel wat je allemaal al geprobeerd hebt. Het kan natuurlijk zijn dat de laptop gewoon kapot is. Ik hoop dat je (of je ouders) een backup hebt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, zal ik doen

Ik heb:

Geprobeerd met accu zonder netstroom, zonder accu met netstroom

Met externe monitor met beide stroomopties

Tja, wat valt er nog meer te proberen
na aanzetten 1 tot 2 minuten lang herhaaldelijk op f2 drukken (bios) en op f8 (opstartmodus)

geen van alles helpt

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels ook de ram bankjes getest. Beide chips in elkaars bankje, en beide om en om in elkaars en in het eigen bankje zonder de ander. Met andere woorden: het ram is volledig getest.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als er ook geen lampjes gaan branden/knipperen dan is de powersupply of adapter een verdachte kandidaat.
Trouwens wel knap dat je ram kan testen zonder een succesvolle BIOS post :+

[ Voor 27% gewijzigd door alt-92 op 24-04-2010 18:20 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ook een slimme tip lijkt me om even de voeding door te meten en kijken of die nog stroom levert.

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 18:19:
Als er ook geen lampjes gaan branden/knipperen dan is de powersupply of adapter een verdachte kandidaat.
Trouwens wel knap dat je ram kan testen zonder een succesvolle BIOS post :+
oh ik dacht op deze manier ram uit te sluiten? ach wat, dan ben ik maar een leek:P

Verwijderd

Topicstarter
Roel1966 schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 18:40:
Ook een slimme tip lijkt me om even de voeding door te meten en kijken of die nog stroom levert.
Ja, stroom krijgt hij wel.. Lampjes gaan branden en de cpu fan draait.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Heb je al eens alle onderdelen die het ding niet nodig heeft eruit gesloopt? HDD, WLAN, etc.
Grote kans dat (een onderdeel van) het moederbord kapot is.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Topicstarter
Petervanakelyen schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 20:50:
Heb je al eens alle onderdelen die het ding niet nodig heeft eruit gesloopt? HDD, WLAN, etc.
Grote kans dat (een onderdeel van) het moederbord kapot is.
Nee, geen van deze dingen werkt. ik zet hem aan, je hoort de cd drive ratelen, lampjes gaan branden de cpu fan doet nog wat blazen maar meer gebeurt er niet. ongeacht welk onderdeel ik los koppel

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Het enige waar dat op wijst is dat het ding dus stroom heeft. Voor de rest kan alles dood zijn wat er maar in zit ;)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 17:42:
[...]

Al deze dingen al geprobeerd
Om dit soort situatie te voorkomen vragen we je volledig te zijn in een topicstart. Doe je dat niet, dan ga je geheid suggesties krijgen om dingen te proberen die je al gedaan hebt.
Verwijderd schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 18:06:
[...]

Tja, wat valt er nog meer te proberen
Behoorlijk wat. Hangen en Opstartproblemen troubleshooter is al genoemd, daar staat veel meer in dan wat je hier al genoemd hebt.

Het is op GoT de bedoeling dat je zelf doet wat je kunt voor je hier om hulp vraagt. Dat lijkt hier allerminst gebeurd te zijn. Misschien heb je wel meer gedaan, maar ook naar meermaals navragen blijkt dat niet uit je posts. Daarom gaat dit topic dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.