[Win7]Problemen na standby

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:02
Ik heb hier een Lenovo SL300 waar oorspronkelijk Vista op stond, voelde goed aan (door mijn SSD), stabiel en absoluut niet buggy.
Toen Windows 7 bèta uitkwam, had ik die gelijk geïnstalleerd en dat voelde ook wel goed aan. Een aantal dingen deden het niet, maar vooruit.. het was nog een bèta. Met de RC werd het al stukken beter, ook van Lenovo's kant, die toen met drivers kwamen. Het voelde super aan! Het performde goed en het was retestabiel.
In augustus gelijk Windows 7 gepreorderd en eind augustus erop geknald. En toen begonnen de problemen.. Althans, wanneer mijn laptop uit standby komt.

Ik word nu wel scheitziek van al die bugs die ik heb. Het gekke is dat ik steeds andere bugs krijg, bij verschillende installaties. Ik heb mijn laptop in het halve jaartje dat ik Windows 7 retail draai, zeker 20 keer herinstalleerd. Daarbij ook verschillende manieren geprobeerd om drivers erop te knallen, ene keer gewoon handmatig alles van de Lenovo site gehaald, andere keren via de Thinkvantage Update service. Heb die laatste aangehouden, gewoon omdat het lekker snel en simpel werkt. Moet daarbij wel zeggen, dat ie niet alle drivers voor me installeert (zoals audio en sd-cardreader en intel drivers).

De ene keer had ik dan last van graphic issues, de andere keren van BSODS. Gelukkig krijg je bij BSODS altijd wel een error code, zodat je er wat aan kan doen. Maar nu heb ik last van falende drivers wanneer ik uit standby kom. Hoe kan je dat voor je zien? Nou, een zwart scherm wat later terug komt, AERO is uitgeschakeld en alle speciale toetsen doen het niet meer.
Daarnaast zie ik in de event viewer tientallen errors, dat die service niet gestart kan worden, die driver heeft gefaalt, etcetera. En dit was de druppel.

Ik heb inmiddels mijn 21ste installatie erop staan en zelfs deze wil niet werken zoals het hoort. Net haalde ik hem uit standby, kapte mijn fingerprint scanner ermee. Goed, niks aan de hand nog, dan maar mijn wachtwoord intypen. Kom ik Windows binnen, krijg ik alleen de wallpaper te zien, verder niets. CTRL+ALT+DLT deed niks, op mijn aan/uit knop klikken deed niks, enige oplossing was hem op de harde manier uitzetten (knop lang ingedrukt houden).

Ik zou bijna denken dat er iets met mijn hardware is, gezien de vele herinstallaties, maar volgens mij ligt het toch echt aan Windows. Puur om het feit dat wanneer ie niet in standby is geweest, hij prima werkt. Retestabiel, snel, perfect dus.

Mensen die met me mee kunnen denken hoe dit op te lossen? Want na 21 installaties weet ik echt niet meer waar ik het moet zoeken.

Specs staan in mijn sig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Nou, vandaag een RMA aangevraagd voor mijn Mtron, ik vermoed dat hij de oorzaak is van al mijn BSODS/bugs/irritantheden. Ik heb nu een oude WD 1200BEVS erin zitten en die draait tot nu toe prima. Ik moet wel zeggen dat ik deze pas gisteravond erin heb gedaan, dus het is nog even bezien.

Waarom ik de Mtron beschuldig? Ik kreeg een aantal BSODS met een bepaalde foutmelding die te maken hadden met een kapotte harddrive (KERNAL_INPAGE_DATA_ERROR oid).
Daarnaast heb ik al sinds het begin last van een hele lange POST zo nu en dan (is ook geen vinger op te leggen), alsof ie mijn SSD niet kan vinden. Met een HDD heb ik hier geen last van.
Heb nu nog garantie, dus ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Oké, uiteindelijk toch geen RMA gedaan, omdat ik ook met een conventionele HDD last heb van de problemen.
De KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR kan te maken hebben met een kapotte HDD of kapot RAM. Nou, de HDD's heb ik dus uitgesloten en sinds net ook het RAM.

Dus nu ben ik terug bij af en zit ik nog met alle problemen.. Helemaal niemand die me zou kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
*Ontzettend dikke kick

Goed, ik heb ondertussen nog steeds de problemen en ik heb er nog steeds geen oplossing voor.

Mijn TS beschrijft de problemen, dus die ga ik niet nog een keer hier neer zetten.

Samenvatting?

Wanneer mijn laptop uit standby komt, krijg ik verscheidene problemen, die ontzettend random zijn. De ene keer gebeurd er niets, de andere keer valt alles uit (aero weg, geen wifi, geen bluetooth, geen audio, alles..).
Reboot ik, verdwijnen alle problemen en werkt alles weer zoals het moet. Enig ''probleempje'' is dat mijn alt+tab niet AERO is, maar classic (gebeurt ook random), maar hier is overheen te komen.

Iemand enig idee wat er aan de hand is en wat ik hieraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

BIOS ook nagekeken en wordt door Lenovo ook ondersteuning voor dit type gegeven voor Windows 7?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Ik heb in het BIOS geen gekke instellingen gezien wat het eventueel zou kunnen veroorzaken, enig idee of ik specifiek ergens naar moet kijken?
En door Lenovo wordt Windows 7 gewoon gesupport op mijn type, alle drivers zijn beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:22

artificial_sun

Mazda Rx7

Staan de stand-by instellingen in de bios wel juist (S3-S4-S5)?

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
Ik heb geen optie om standby instellingen in te stellen in het BIOS, dus ik zou niet weten of deze juist zijn ingesteld.
Pagina: 1