• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01-2025

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Topicstarter
Mijn ouders hebben net een nieuwe plasma gekocht van Panasonic.
Nu ben ik een HTPC aan het bouwen maar de andere onderdelen komen pas volgende week bezig.
Mijn oude amd 2800+ staat hier echter nog wel en deze heeft een AGP kaart met een X850 gpu op van Ati.
Nu ondersteunt deze volgens de website van Amd/Ati dxva.

Ik heb ook een tooltje gedownload die dxva kan checken en die geeft dit weer:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/O4jH5clkB2e2jFYVHB66mqyK/full.jpg

Dit zou genoeg moeten zijn voor DXVA1.
Alleen gaan tegenwoordig alle guides over dxva2.

Het enige wat ik wil is dat mijn grafische kaart een beetje bijspringt in het encoden omdat die proc amd 2800+ lang niet sterk genoeg is voor de playback van mkv bestanden van 720p en 1080p.

Ik heb nu mijn oud codex pack verwijdert en de laatste drivers van Ati gedownload.
Ik probeer het aan de praat te krijgen met MPC-HC maar die geeft bij MPC video codec wel mijn video kaart weer maar niet dat hij DXVA gebruikt.

Waarschijnlijk heb ik en aangepaste drivers nodig, en een oude versie van MPC-HC en/of de haali splitter.

Kan iemand helpen ?

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 13:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Een X850 beschikt niet over een video decode engine zoals ATi's UVD. Hulp bij afspelen van video zal worden gedaan over de 3D engine en daarmee zal de featureset en snelheid beperkt zijn. Deze kaart is zeer waarschijnlijk niet in staat effectief bij te springen bij het decoderen van h264 encoded materiaal.
Als je het hier over MPEG2 of WMV8/9 materiaal in resoluties van 720p of 1080p hebt, dan wel, maar daar zal je CPU waarschijnlijk sowieso geen probleem mee hebben.

Je geeft echter helemaal niet aan wat voor media je wenst af te spelen, je specificeert alleen de resolutie. Aangezien je het over hardwareversnelling hebt icm HD resoluties, gok ik maar op h264 / AVC encoded video. Daar kan je X850 je simpelweg niet echt bij helpen en zul je op zoek moeten naar een kaarten die wel over die mogelijkheid beschikt.

[ Voor 14% gewijzigd door Ultraman op 24-04-2010 17:27 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:36
Zie deze wiki pagina over UVD ondersteuning van ATI gpu's. Verder schijnt dxva op agp kaarten sowieso slecht te werken.

• Kain_niaK
  • Laatst online: 08-01-2025

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Topicstarter
Ok dan en denken jullie dat BD afspeelt op een amd 2800+
Want dat is zonder alle video compressie.
Ik heb een BD van 21 GB op mijn harde schijf staan.
Zou die proc dat aan kunnen ?

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• M2M
  • Laatst online: 12:51

M2M

medicijnman

Kain_niaK schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 19:53:
wat bedoel je met BD? Blu-ray disk? Zo ja, dan zit daar wel degelijk compressie op. Reken anders maar eens uit hoeveel anderhalf uur film, op 1080P formaat bij 24 FPS in gigabytes is. Veel meer dan 21 in ieder geval :)

Enfin, je bent op zoek naar een kaart die op degelijke manier H264 kan decoderen. En niet een beetje, want die processor kan niet veel hebben. (zo blijkt een HD4350 toch net niet genoeg PK's te hebben om de vogelscene te doen, in mijn ervaring).

-_-

• Pyronick
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-01 16:20

Pyronick

Vorsprung durch gas geben.

Een HD 5450 zou ook ruim voldoende moeten zijn, hier zit immers de laatste versie UVD (2.2) op. Ook kan deze evt. decoderen via OpenCL.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:36
Kain_niaK schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 19:53:
Dat zegt nog niks, op BD kan als codec MPEG2, MPEG4 of VC-1 gebruikt worden. De eerste zal nog wel lukken, de andere twee wordt lastig. in de begintijd van hd-dvd/bd toen hardware ondersteuning door de gpu bij het decoden nog niet echt bestond was de CoreAVC decoder aardig populair voor mpeg4 omdat deze vrij efficient softwarematig kon decoden, misschien dat je die eens kan proberen.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Een AMD Athlon 2800+ gaat geen 1080p h264 of VC1 decoding voor elkaar krijgen, zelfs niet met een efficiënte codec zoals CoreAVC.

Voor zover ik weet is er zelfs met de meeste efficiënte codecs zeker een 1,5GHz dualcore of een 2,6GHz singlecore voor nodig.

Wat betreft de vraag of DXVA kan helpen? Afaik helpt dat niet voor decoding alleen voor kwaliteitsverbeteringen zoals deinterlacing, motion compensation, framerate conversion, etc. Kortom, het kan helpen om extraatjes te leveren, maar dan moet het wel eerst af te spelen zijn.

Of 1080p in combinatie met MPEG2 of DivX (MPEG4 chapter 10) haalbaar gaat zijn... ik verwacht van wel.

[ Voor 10% gewijzigd door kalizec op 24-04-2010 23:38 ]

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02-2025
kalizec schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 23:36:
Een AMD Athlon 2800+ gaat geen 1080p h264 of VC1 decoding voor elkaar krijgen, zelfs niet met een efficiënte codec zoals CoreAVC.

Voor zover ik weet is er zelfs met de meeste efficiënte codecs zeker een 1,5GHz dualcore of een 2,6GHz singlecore voor nodig.

Wat betreft de vraag of DXVA kan helpen? Afaik helpt dat niet voor decoding alleen voor kwaliteitsverbeteringen zoals deinterlacing, motion compensation, framerate conversion, etc. Kortom, het kan helpen om extraatjes te leveren, maar dan moet het wel eerst af te spelen zijn.

Of 1080p in combinatie met MPEG2 of DivX (MPEG4 chapter 10) haalbaar gaat zijn... ik verwacht van wel.
Wat een hoop bullcrap loop je hier te verkondigen 8)7
DXVA in zijn huidige vorm bied bij recente ATI/NVIDIA kaarten volledige decoding van een H264 datastroom. CPU verbruik blijft zo nagenoeg 0% bij het afspelen van 1080p materiaal. Zoals je screenshot al aangeeft kan deze kaart alleen mpeg-2 en WM8/9 decoden via DXVA. Een radeon 3850 heeft een uitgebreide codec ondersteuning waarmee je prima .mkv containers met h264 materiaal af kan spelen. Vervolgens kun je de shader capaciteit van de kaart ook nog eens aanwenden voor post processing filters.
Pagina: 1