Ik heb laatst last van een probleempje met mijn Sapphire vapor-x 4870. Als ik de computer uit sleep hal, dan staat de fanspeed vaak verkeerd. Soms gaat de fan bijvoorbeeld naar rond de 88% en schommelt daar dan een beetje omheen. Dan moet ik naar CCC gaan en in Overdrive even manual fans speed aan en uitzetten, en dan gaat de fan weer goed op automatisch. Soms ziet die in de lagere snelheden, en dan hoor je niet dat er iets fouts is, maar als de kaart warmer wordt tijdens gamen, dan gaat de fan niet sneller draaien.
Ik heb al een paar keer geprobeerd de drivers te reinstallen, ook driversweeper gebruik, maar het probleem komt steeds terug, en ik wordt het een beetje zat. Ik gebruik momenteel Catalyst 10.3.
Ik weet niet precies wanneer dit probleem begonnen is, maar eerder had ik dit probleem niet, dus het lijkt mij een software issue, zeker omdat ik het kan oplossen via CCC.
Hier zijn mijn specs:
Windows 7 64bit
Intel Core i5 750
Sapphire Vapor-X HD4870 1gb
Gigabyte P55m-ud2 moederbord.
4gb RAM
Voeding: OCZ ModXStream Pro 600W
Graag hoor ik of iemand nog een tip heeft voor mij.
Alvast Bedankt.
Ik heb al een paar keer geprobeerd de drivers te reinstallen, ook driversweeper gebruik, maar het probleem komt steeds terug, en ik wordt het een beetje zat. Ik gebruik momenteel Catalyst 10.3.
Ik weet niet precies wanneer dit probleem begonnen is, maar eerder had ik dit probleem niet, dus het lijkt mij een software issue, zeker omdat ik het kan oplossen via CCC.
Hier zijn mijn specs:
Windows 7 64bit
Intel Core i5 750
Sapphire Vapor-X HD4870 1gb
Gigabyte P55m-ud2 moederbord.
4gb RAM
Voeding: OCZ ModXStream Pro 600W
Graag hoor ik of iemand nog een tip heeft voor mij.
Alvast Bedankt.