Geen wireless 'N' meer na installatie win7 (levelone 300mps)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Gisteren heb ik mijzelf een LevelOne WUA-0605 300Mbps stick aangeschaft
( http://www.alternate.nl/h...s+LAN&l3=Netwerk+adapters )

Deze heb ik eerst getest op mijn PC met Windows Vista.
De stick werkte, na installatie van de software op bijgeleverde cd, direct perfect.
Op mijn Thomson TG789vn router drukte ik vervolgens op de ´WPS´ knop, hierna op de ´WPS´ knop op de Levelone wireless usb stick, waarop keurig een wpa2 beveiligde verbinding tot stand werd gelegd met een snelheid van 130Mbps en een 97% ontvangstkwaliteit.
Ik denk dat mijn Thomson TG789vn een max van 130Mpbs als 802.11n aan kan?

Hierna computer geformatteerd en Windows 7 Ultimate geinstalleerd.
De stick werd door Windows 7 zelf direct herkent, dus trachtte verbinding te maken op zelfde wijze middels indrukken van de twee ´WPS´ knoppen, maar hierbij gebeurde niets.
Vervolgens weer de software van de bijgeleverde Levelone cd geinstalleerd in de hoop dat dan de ´WPS´ knop weer wel zou werken, zonder succes.
Hierop handmatig, middels invoeren wpa2 code, wifi verbinding tot stand weten te leggen.
Echter is de snelheid nu volgens Win7 48Mbps tot max 54Mbps bij een volle signaalsterkte!?
Ik krijg hem niet meer op ´wireless N´ snelheden?

Op de website van Levelone ( http://www.levelone.eu/le...d&cat=7026&model=WUA-0605) zie ik dat windows 7 ondersteund wordt, ik zie echter geen nieuwe drivers.

Hoe krijg ik weer mijn wireless N snelheid terug in Win7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Kijk eens welke drivers windows 7 nu gebruikt voor die usb stick. Als dat niet de drivers van levelone zijn, dan kan je gewoon handmatig andere drivers kiezen. Je kan dan de vista drivers van levelone pakken.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 24-04-2010 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
job schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 16:45:
Kijk eens welke drivers windows 7 nu gebruikt voor die usb stick. Als dat niet de drivers van levelone zijn, dan kan je gewoon handmatig andere drivers kiezen. Je kan dan de vista drivers van levelone pakken.
In apparaatbeheer staat hij wel gewoon aangegeven als Levelone WUA-0605 Wireless Lan Adapter.
Bij het tabblad ´wireless mode´ staat hij op waarde 802.11b-g-n...
:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Je gebruikt AES encryptie (WPA2)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Allewijn schreef op zondag 25 april 2010 @ 17:02:
[...]

In apparaatbeheer staat hij wel gewoon aangegeven als Levelone WUA-0605 Wireless Lan Adapter.
Bij het tabblad ´wireless mode´ staat hij op waarde 802.11b-g-n...
:|
Ja.. maar welke drivers gebruikt hij? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Ik heb naar LevelOne gemaild en zij verwezen mij door naar de drivers rechtstreeks van de chipset, te weten de Realtek RTL8191SU.
Hiervan de drivers geïnstalleerd en inderdaad, nu ziet hij hem weer als een 'N' stick en haal ik 130Mbps.
Hoger gelukt niet. Ik vrees dat mijn Thomson TG789 KPN router niet sneller wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Even mijn oude topic weer naar boven halen:

Op zich werkt de wifi verbinding tussen Thomson TG789vn (de modem/router die ik bij KPN interactieve TV+internet heb gekregen) en mijn PC, voorzien van LevelOne WUA-0605 wireless N stick prima.
De snelheid bedraagd max 130mpbs, de signaalsterkte en verbindingskwaliteit schommelen tussen de 80 en 100 procent. Ik begrijp nog steeds niet waarom ik geen 300mbps haal...!?

Echter:
Als ik de pc opstart en windows 7 geladen is, dan lijkt het, kijkend naar het 'wifí-icoontje' rechtsonderin (zowel het standaard windows7 signaalbalkjesicoontje als het signaalbalkjesicoontje van de geïnstalleerde Realtek 11n wifi drivers zijn bij mij zichtbaar) lijkt het alsof de wifi verbinding volledig en met volle signaalsterkte tot stond is gekomen.
Als ik dan echter Internet Explorer opstart, dan duurt het zeker nog zo'n 3 minuten voordat daadwerkelijk de startpagina (of welke ingevoerde url dan ook) daadwerkelijk geladen wordt.
Vanaf dat moment kan ik gewoon internetten en werkt alles naar behoren.
Die '3 minuten starttijd' alvorens ik daadwerkelijk kan internetten begrijp ik echter totaal niet!?

De wifi verbinding lijkt dus direct na starten win7 compleet en correct te zijn, ik kan alles doen op mijn pc, maar bij starten internet, duurt het nog minúúúten voordat ik daadwerkelijk de eerst te laden pagina te zien krijg.
Wat is dit?
Iets tussen de combi Win7&TG789vn?
Mijn oude notebook, met windows xp, welke op 54G wifi met de TG789 verbind, kan nml wel direct op internet zodra alles opgestart is...

[ Voor 4% gewijzigd door Allewijn op 30-05-2010 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Thomson TG789vn max rate up to 130Mbps.
Verwijder de Realtek connectie software en gebruik alleen de laatste Realtek driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Nivk schreef op zondag 30 mei 2010 @ 19:18:
Thomson TG789vn max rate up to 130Mbps.
Verwijder de Realtek connectie software en gebruik alleen de laatste Realtek driver.
Daar bovenop: de meeste wireless 'N' apparatuur momenteel is conform de verschillende drafts. Hierdoor kan het goed mogelijk zijn dat je daardoor je volle snelheid niet haalt ivm compatabiliteitsproblemen van de netwerkapparatuur.

Een andere oorzaak zou de USB throughput kunnen zijn. Voor USB2.0 zou dit in theorie geen limiet mogen zijn, maar de praktijk wijst echter vaker uit dat 400mbit (de theoretische max van USB2.0) zelden tot nooit gehaald word.
Pagina: 1