Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGreatAtuin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-08 15:18
Beste mede-tweakers,

Vandaag eindelijk de lang geplande HTPC gebouwd, alles via mijn eigen monitor (DVI-aansluiting) geinstalleerd, en net zolang bezig geweest tot alles is geinstalleerd. Prima dus, zou je denken. Dus ik breng hem naar beneden, sluit hem via HDMI aan op de televisie (een Philips 42' LCD van vorig jaar, precies type weet ik niet meer) en dan krijg ik heel gaar beeld zodra windows is opgestart:

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/vpj576.jpg

Het lijkt wel of het scherm alles 8x naast elkaar laat zien, en zorgt zo voor een onbegrijpelijke massa pixels. Let wel, de bootschermen zijn perfect te lezen! Pas zodra windows 7 op is gestart, begint het drama.

Op diverse fora las ik vanalles dat het iets met HDCP te maken zou hebben, met de instellingen van de TV zelf of met de instellingen van de drivers. Geloof me, ik heb alles dat ook maar een beetje logisch klonk, al geprobeerd, zonder resultaat. Via DVI op mijn eigen computermonitor doet ie het perfect, via HDMI op de tv krijg je spontane epilepsie.

De gebruikte hardware is overigens:

Zotac H55-ITX moederbord,
Intel Core i3 530
De IGP van de processor gebruik ik, dus via de HDMI-aansluiting van het moederbord zelf sluit ik de tv aan.

Overigens, ik gebruik de laatste nieuwe drivers van de Intel-site. Maar helaas, geen succes daarbij.

Wie o wie kan mij hiermee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ziet er uit als een verkeerde resolutie, zeker gezien de combinatie met het feit dat het in bootschermen (vaak vga, 640x480) wel werkt.

:w ERIK :p

[ Voor 11% gewijzigd door CodeCaster op 24-04-2010 16:12 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERIKvanPAASSEN
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-08 17:46

ERIKvanPAASSEN

Bug Killer

Waarschijnlijk gebruik je een resolutie of refresh rate die je tv niet ondersteunt. Kun je een andere resolutie proberen met 60Hz als refresh rate?

offtopic:
edit: CodeCaster was me voor... :P

[ Voor 17% gewijzigd door ERIKvanPAASSEN op 24-04-2010 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGreatAtuin
Ja, dat kan ik, maar dan moet ik hem even weer naar boven slepen. Zal ik vanavond eens proberen omdat ik nu bezig ben met iets dat nog belangrijker is :D
Verder ga ik ook nog eens de *officiële* display drivers van Zotac te proberen, van hun site (http://www.zotacusa.com/downloads/?cat=216).

Tot vanavond folks!

EDIT:

Okee mensen, de wet van Murphy heeft me op mijn hoofd geslagen. De HD van mijn eigen pc geeft een SMART fail aan, dus de problemen met de HTPC zijn even van ondergeschikt belang. Eerst maar eens de hele zwik back-uppen.

[ Voor 27% gewijzigd door TheGreatAtuin op 25-04-2010 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGreatAtuin
CodeCaster en Erik, bedankt voor de hulp! Het probleem is nu opgelost, en dit typ ik nu op mijn gloednieuwe en perfect werkende HTPC :D Het probleem bleek te zijn dat de resolutie inderdaad verkeerd stond ingesteld, maar ook dat ik niet de juiste drivers had geïnstalleerd. Het blijkt dat de Intel drivers van de Intel site niet werken, maar die van de Zotac site wel. Logisch he?

In ieder geval, I'm a happy camper. En om het nog beter te maken, heeft het probleem met mijn HD op de andere pc zichzelf ook opgelost :P