Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Aangezien ik een vrij regelmatig een oud multiplayer spel speel vond ik het leuk om eens een servertje te maken zodat het spel online toch nog een beetje blijft leven.

Nu zit er bij het spel een optie om een dedicated server aan te maken zodat ik een spel run zodat anderen kunnen spelen.

Als ik de server aanmaak komt er een klein dos schermpje tevoorschijn met ip adressen die mijn server joinen.
Er komt ook een firefox schermpje tevoorschijn (http://localhost/admin/) waarin ik als administrator dingen in het spel kan wijzigen zoals: welke map er geladen moet worden, hoelang en kan ook mensen uit de server zetten (kick of ban)
Ook kan ik hier een admin password aanmaken, alleen hier zit het probleem.

Als we met z'n allen aan het spelen zijn worden sommige mensen gebanned of gekicked terwijl IK dat niet doe. Nu snap ik niet hoe dat kan aangezien ik alleen het password ken.

Iemand zit onder het spelen in mijn server te kloten en mensen te kicken en bannen.
Wat kan ik hier tegen doen, kan ik dit nog beter beveiligen?

Alvast bedankt,

M.v.g.,

Edwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je wat in de logs van het spel/server terug vinden? Op deze manier zou je kunnen achterhalen wie er is ingelogd en wat er is gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 16:07
Draait je server toevallig Punkbuster oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 09:57
Misschien handig als je aangeeft welk spel dit is ;)
Verder schop ik deze naar Spielerij

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-09 08:20

Hoite

Goed verhaal

Bij de meeste spellen gebaseerd op Quake moet je een RCON password instellen, Dit moet je sowiezo doen, anders stelt iemand anders een Rcon password in en kan hij inderdaad Kicken/Bannen.

Als ik het zo lees heb je alleen een admin password ingesteld op die webinterface.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het spel heet men of valor en het draait geen punkbuster of ander anti cheat programma, er zijn namelijk geen cheats voor dit spel.
Het spel gebruikt dezelfde engine als unreal

RCON password, waar kan ik dat dan instellen?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2010 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-09 08:20

Hoite

Goed verhaal

Verwijderd schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 16:45:
Het spel heet men of valor en het draait geen punkbuster of ander anti cheat programma, er zijn namelijk geen cheats voor dit spel.
Het spel gebruikt dezelfde engine als unreal

RCON password, waar kan ik dat dan instellen?
Men of Valor is niet gebaseerd op de Q3 engine:
Engine Unreal Engine 2.0
Dus ik weet niet uit mn hoofd hoe het moet.

edit:

http://planetunreal.games...nrealGameInfo.Detail&id=3
hier staan de meeste console commando's zover ik zie, maar ik zie niets in de strekking van het quake rcon commando, dus ik ga ervanuit dat het goed moet gaan met dat admin password, tenzij de unreal engine ook zoiets heeft, maar dan zie ik iets over het hoofd.
Iemand met Unreal 2.0 ervaring die hier meer over kan zeggen?

[ Voor 30% gewijzigd door Hoite op 24-04-2010 17:26 ]

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb even een plaatje geschoten hoe dat 't er uit ziet

Afbeeldingslocatie: http://i195.photobucket.com/albums/z163/EdjeKroketje/dedicatedserver.jpg?t=1272125121
Pagina: 1