3,5 mm Mini-jack socket versleten (te groot)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-01 12:45
De radio in mijn auto heeft AUX ingang en daar gaat een 3,5 mm mini-jack in. Nou krijg ik sinds een paar weken alleen nog maar geluid via mijn linker speakers als ik mijn mp3 speler via een mini-jack verbinding aansluit.
Met cd's werkt alles, met radio werkt alles, alleen bij de AUX ingang werkt dus alleen mijn linkerbox.

De kabel waarmee ik de mp3 speler aansluit werkt gewoon prima als ik het thuis voor andere apparaten gebruik. Ik heb ook andere kabels geprobeerd in de auto maar die hadden hetzelfde probleem.

Nou voelen alle kabels die zijn aangesloten op de AUX ingang een klein beetje losser dan wanneer ik ze voor andere apparaten gebruiken. Ik denk dus dat de AUX ingang is uitgesleten en daardoor niet meer goed contact maakt met de 3,5 mini-jack.

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2cz2b9u.jpg

Is hier een oplossing voor zonder dat ik een nieuwe autoradio hoef te kopen?
Alvast bedankt

[ Voor 0% gewijzigd door Tweak15KW op 24-04-2010 13:31 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:24
openschroeven en de pennetjes terug buigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:51
Ander jackpluggetje proberen?
edit:

Beter lezen. :X

[ Voor 37% gewijzigd door Xander op 24-04-2010 13:27 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Voor de hand liggend:

-Autoradio open maken en connectors terugbuigen zodat het beter past?
-minijack links wat dikker maken met wat soldeer ofzo.
-wat meer naar links gaan hangen in de auto zodat je het rechtse niet mist.. :9 :P >:)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjonie100
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-06 12:26
Garantie voorbij? Gewoon openschroeven en kijken of je bij die klipjes kunt. in de meeste gevallen kun je er niet bij omdat het contra-jackplugje in een kunststof behuizinkje zit. Maar eerst even kijken....dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
leuk_he schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 13:27:
Voor de hand liggend:

-Autoradio open maken en connectors terugbuigen zodat het beter past?
-minijack links wat dikker maken met wat soldeer ofzo.
-wat meer naar links gaan hangen in de auto zodat je het rechtse niet mist.. :9 :P >:)
Thnx voor de reacties, maar zoals sjonie opmerkte, het zit in een plastic behuizing en dan moet ik die gaan slopen. Misschien dat ik dat nog wel ga doen als ik het echt zat ben. En als ik nog ergens een soldeerbout vandaan kan toveren ga ik daar me aan de slag :)

[ Voor 4% gewijzigd door Tweak15KW op 25-04-2010 21:28 . Reden: nog niet dicht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Tweak15KW schreef op zondag 25 april 2010 @ 12:21:
[...]

Thnx voor de reacties, maar zoals sjonie opmerkte, het zit in een plastic behuizing en dan moet ik die gaan slopen. Misschien dat ik dat nog wel ga doen als ik het echt zat ben. En als ik nog ergens een soldeerbout vandaan kan toveren ga ik daar me aan de slag :)
Denk dat ik nu wel alle opties heb gezien, kan dus dicht :w
Je kunt proberen om met een naald de pennetjes weer wat naar binnen te buigen. Het niet makkelijk te doen, maar het is mij ooit (i.s.m. een zaklamp) gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
Na nader onderzoek (lees: openschroeven) zag ik dat 2 van de 3 de draadjes los waren gekomen. Zo ruw is die niet behandeld dus blijkbaar was het gewoon slecht gemonteerd.
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/35ba4b6.jpg
De witte zat nog vast (vandaar alleen de witte kant die het deed). Maar toen ik de socket eruit probeerde te halen liet die al gelijk los. Dat word dus een soldeerbout opzoeken, vast maken en weer terugzetten.
Misschien op school een techniek lokaal opzoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beunhaasbaas
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-08 08:42
Mooi om te zien hoe je het probleem boven water heb gebracht ;) Dacht zelf nooit dat je zo'n jack socket kon repareren. Succes met solderen dan maar :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
Titel van dit topic klopt dan ook eigenlijk van geen hout meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Let wel even op het al dan niet smelten van het plastic. Ik zou zelf de draadjes warm stoken en dan heel kort het tin van de socket verwarmen en de draadjes erin hangen.

Alhoewel de draadjes ook mischien kunnen smelten (alsin : Het plastic gaat 'terugtrekken', maar dat is wel op te lossen met wat krimpkous).

Succes ermee!

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:46

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik zou de kans grijpen om nu echt een goede line-in te maken die je ergens anders kan wegstoppen. Koop gewoon een hoofdtelefoonverlengkabel, knip de jack eraf, en soldeer de draadjes op de print. De kabel voer je aan de achterkant uit de radio naar je handschoenenkastje. Dan kun je daar je spul veilig bewaren, en kan de stekker ook niet meer zo makkelijk kapot :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
Daar is die dan, de doe hetzelf oplossing O-)
In plaats van solderen heb ik een 3,5 mm verlengkabel door midden geknipt en de draadjesdaarvan aan de losse draadjes in de radiofront gedraaid. De draad die naar binnen gaat zit stevig vast tussen de 2 helften van de radio. Met de schroeven aan de andere kant nog even goed aangedraaid en die 2 helften klemmen goed.

Zorgen dat die uit het zicht verdween ging niet aangezien het frontje er telkens uit gaat en daar de bedrading zit. Anders moet ik echt de hele radio uit elkaar schroeven en dat is voor mij toch iets te veel geknutsel. :$

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/21cuo1w.jpg
De mini-jack ziet er wat gaar uit maar doet het perfect :P
Pagina: 1