Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:03
Normaal gesproken kom ik voor zo'n simpel probleem niet bij een nieuw topic uit, maar deze keer...

Situatie:
Vanaf aansluitpunt direct naar decoder. De doorlusaansluiting van de decoder wordt gebruikt voor een kabel naar boven.

Deze kabel naar boven gaat zo'n 10 meter door het plafond. En vandaar weer zeker 5 meter naar de TV. Deze kabel is aangelegd door de vorige bewoner en is helaas een erg dunne simpele kabel... Deze kabel is ook niet te vervangen.

Voordat ik naar digitale TV ging, splitste ik de kabel direct bij het aansluitpunt en werd het signaal via een versterkertje naar boven gestuurd (als het goed is, is het analoge TV signaal van Ziggo gewoon hetzelfde gebleven). Dat werkte zeer behoorlijk. Helaas werkt die versterker nu voor geen meter en zie je geen verschil met de versterker ertussen. Het maakt niet uit waar de versterker tussen geplaatst wordt.

Is de versterker nu gewoon kapot? Of wil ik iets doen met een versterker wat helemaal niet de bedoeling is?

Waar is de beste plek om de versterker ertussen te doen? Tussen aansluitpunt en decoder, of tussen decoder en de lange lijn naar boven, of tussen de lange lijn en de TV boven?

Als ik belangrijke info mis, moet je dat zeggen, dan vul ik het zsm. aan. Ik geloof dat dit al het relevante is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:03
Iemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:48
Ik zou een nieuwe versterker kopen, zijn niet zo heel duur (15 euro ofzo) en die tussen aansluitpunt en decoder plaatsen.

Je kunt op de decoder ook wel zien wat de signaalsterkte is, kan best zijn dat het nu ook al behoorlijk laag is bij je decoder.

En die simpele kabel zou je eigenlijk wel moeten vervangen, dat is het beste namelijk. Maarja als je daar geen mogelijkheid toe hebt dan moet je het met een versterker oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:45

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Een versterker monteer je doorgaans op de plek waar het signaal nog goed is en waar het nog kan, dus zover mogelijk richting het signaal overname punt van Ziggo.
Wel opletten dat je decoder dan niet overstuurt wordt.

Ter test *zou* je kunnen proberen om de versterker achter de decoder te zetten.

Verder moet je eigenlijk gewoon die kabel vervangen en wellicht een nieuwe versterker kopen.

Edit: Ik moet toch 's sneller leren typen. :'(

[ Voor 6% gewijzigd door remco_k op 28-04-2010 17:07 ]

Alles kan stuk.