• el frikandel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-10-2025
Weet iemand of er systemen in de handel zijn waarmee je een observatie camera in een gebouw kunt verplaatsen d.m.v. een railsysteem of zoiets dergelijks. De camera zou 84 bassins moeten kunnen observeren.

Verwijderd

Geef eens iets meer informatie van wat je wilt. Hoe moet het aangestuurd worden, welke resolutie, aansluitingen etc.

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01 19:14

Caveman

whahoehaha

bedoel je zoiets ? http://www.aerialcamerasystems.com/menu_railcam.php

Volgens mij gaat dat een godsvermogen kosten.

Ik heb het idee dat dit voor een bedrijf is, ik zou eerst eens kijken wat je budget is en dan eens kijken wat de mogelijkheden zijn.
Je hebt het over 84 bassins, ik kan me zo voorstellen dat die bij elkaar in een grote hal liggen. Een optie zou dan bv. een IP pan en tilt webcam kunnen zijn. Als je die in het midden plaatst kun je al 4 bassins in de gaten houden. Dan heb je er nog maar 21 nodig. Ik denk dat dat zomaar een stuk goedkoper is als een railsysteem.
IP camera's worden veel gebruikt in grote winkels en andere grote te observeren gebouwen, daar is een ruime keuze in met bijbehorende software.

Met een railsysteem heb je een bewegend syteem, dat vergt onderhoud en reparatie. Ook weer een kostenpost die je in de gaten moet houden. In het geval van vaste camera's heb je dat een stuk minder.

[ Voor 84% gewijzigd door Caveman op 25-04-2010 11:18 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Het lijkt me niet al te moeilijk om zelf iets te bouwen wat er op lijkt.

Is het in één rechte lijn? Wat is de lengte? Zou je staalkabels kunnen spannen onder een dakspant?