Graag jullie advies. Al langere tijd had ik het probleem dat mijn DVD writer verdween uit mijn systeem en dat na een reboot deze niet meer werd gedetecteerd. Aangezien dit al vrij snel wasna mijn aankoop van het systeem, ging ik er van uit dat mijn DVD-writer rot was of niet goed met m'n Vista dan wel hardware kon samenwerken. Soms werkte het dagen achter elkaar goed, soms verdween deze na twee uur al. Erg irritant, want als de DVD writer was verdwenen kreeg ik vaak een blauw scherm als Vista uit standby wilde komen.
Aangezien ik de writer toch niet veel gebruik, heb ik 'm meestal niet aangesloten en gaat alles perfect.
Echter nu vermoed ik dat hetzelfde aan de hand is bij een van mijn hardeschijven. Laatst tijdens het gamen kreeg ik een blauw scherm dat gerelateerd was aan het niet kunnen schrijven naar de pagefile. Na het uitschakelen en inschakelen van 't systeem was alles weer goed.
Alleen nu vanochtend wilde vista niet doorstarten en werd na een harde reboot een van mijn hardeschijven niet gedetecteerd. Het uitschakelen, wat kabels aanduwen (leek allemaal goed) en weer inschakelen van het systeem resulteerde erin dat de hardeschijf weer terug was en startte windows gewoon weer op. Aangezien ik mijn hardeschijven in Raid 0 heb, geeft mijn Intel Matrix Storage controller aan dat 'an Error had occured'. Ik vermoed echter dat deze error komt omdat de hardeschijf spontaan verdween en daarom een read/write error gaf.
Mijn vraag: waar zou het aan kunnen liggen?
* Voeding?
* Moederboard?
* Toevallig zowel de DVD writer als de hardeschijf?
Voeding zou ik wel raar vinden, omdat het niet altijd bij zware belasting is.
Mijn Systeem:
* MSI P35 Platinum (recente bios)
* Intel e8400 @ standaard
* Gigabyte 9600GT passive
* Kingston 4gb kit
* 2* Spinpoint F1 750gb @ RAID 0
* Samsung DVD writer 20x DL LS SATA SHS203P BlB
* MS-Tech Card Reader
* Zalman ZM600-HP
Overigens ben ik mij bewust van de slechte reputatie van de Spinpoint F1 in Raid0, maar ik heb tot nu toe niet eerder hier problemen mee gehad en lijken de problemen anders dan wat ik hierover heb gelezen. Dus aub geen loze dnigen hierover roepen.
En ja, ik maak dagelijks backups naar een externe hardeschijf.
Aangezien ik de writer toch niet veel gebruik, heb ik 'm meestal niet aangesloten en gaat alles perfect.
Echter nu vermoed ik dat hetzelfde aan de hand is bij een van mijn hardeschijven. Laatst tijdens het gamen kreeg ik een blauw scherm dat gerelateerd was aan het niet kunnen schrijven naar de pagefile. Na het uitschakelen en inschakelen van 't systeem was alles weer goed.
Alleen nu vanochtend wilde vista niet doorstarten en werd na een harde reboot een van mijn hardeschijven niet gedetecteerd. Het uitschakelen, wat kabels aanduwen (leek allemaal goed) en weer inschakelen van het systeem resulteerde erin dat de hardeschijf weer terug was en startte windows gewoon weer op. Aangezien ik mijn hardeschijven in Raid 0 heb, geeft mijn Intel Matrix Storage controller aan dat 'an Error had occured'. Ik vermoed echter dat deze error komt omdat de hardeschijf spontaan verdween en daarom een read/write error gaf.
Mijn vraag: waar zou het aan kunnen liggen?
* Voeding?
* Moederboard?
* Toevallig zowel de DVD writer als de hardeschijf?
Voeding zou ik wel raar vinden, omdat het niet altijd bij zware belasting is.
Mijn Systeem:
* MSI P35 Platinum (recente bios)
* Intel e8400 @ standaard
* Gigabyte 9600GT passive
* Kingston 4gb kit
* 2* Spinpoint F1 750gb @ RAID 0
* Samsung DVD writer 20x DL LS SATA SHS203P BlB
* MS-Tech Card Reader
* Zalman ZM600-HP
Overigens ben ik mij bewust van de slechte reputatie van de Spinpoint F1 in Raid0, maar ik heb tot nu toe niet eerder hier problemen mee gehad en lijken de problemen anders dan wat ik hierover heb gelezen. Dus aub geen loze dnigen hierover roepen.
En ja, ik maak dagelijks backups naar een externe hardeschijf.