Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Een vreemd probleem .. in mijn netwerk hangt 1 XP bak voor een paar Windows programma's. Die kan ik netjes met RDP benaderen, al knalt ie er af en toe uit. Ik heb ook een schijf gedeeld (de hele schijf en niets anders dan de schijf ..). Nu is het vreemde dat sommige folders niet goed gedeeld lijken te worden. Dit is de structuur:
/folderA
/folderB
/subfolderB
-- bestand1
-- bestand2
etc.

FolderA en folderB zie ik netjes in mijn overzicht. SubfolderB niet, hij is wel handmatig te benaderen. Dan komt ook nog eens het probleem dat niet alle bestanden getoond worden. Er staan bv 50 bestanden in, maar slechts 35 worden er getoond. Alle 50 stonden er al in toen de schijf werd gedeeld.

Ik heb echt geen flauw idee waar ik moet zoeken en Google helpt me ook niet echt verder (weet dan ook niet de juiste zoekwoorden :P)

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:36

job

De voor de hand liggende zaken heb je al geprobeerd?
- sambaclient herstart
- windows pc herstart
- samba geupdate naar de laatste versie

Heb je de share ook gemount?, met welke instellingen dan?

[ Voor 25% gewijzigd door job op 24-04-2010 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
De PC's heb ik al tig keer herstart, het probleem doet zich al een weekje voor. Netwerken werken net wel of niet ;) Soms duurt het even is mijn ervaring. Dus die tijd van starten en herstarten heb ik al gegeven.

De shares heb ik gewoon toegevoegd via File > Connect to server > Windows share en dan opgeslagen als bookmark. Of heeft een andere manier de voorkeur?

Heeft een andere manier van bestandsdeling überhaupt de voorkeur ipv samba om te communiceren tussen Win en Lin?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kompaan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-12-2022
SAMBA is prima om bestanden te delen tussen Windows en andere OSen die dat ondersteunen. Als je de bestanden niet ziet, maar wel kan benaderen, zou het heel goed een rechten/username issue kunnen zijn.

Zet in Windows de 2 eigenschappen vensters naast elkaar om te kijken of daar iets anders aan is.